5 důvodů, proč se vyplatí outsourcing logistiky pro e-shopy
1.
Zvládnete růst e-shopu
Jak tuto změnu popisují majitelé e-shopů, kterým se o logistiku stará Shipmall?
- Martin Chvátal, CEO e-shopu puravia.cz
„Balíčky se posílaly pěti lidem, deseti, padesáti, stovce lidí, pak se ukázalo, že by v e-shopu nedělali nic jiného. Hledali jsme externí službu, která by s tím pomohla a uvolnila ruce pro jiné aktivity."
- Monika Kopřivová, zakladatelka e-shopu babickarstvi.cz
„E-shop jsme provozovali z prostor, které byly součástí rodinného domu. Jelikož jsme začali růst, zvolili jsme nejdřív částečný fulfillment. O zboží, které klienti objednávali nejčastěji, se nám staral partner, drobnější položky jsme expedovali sami. Měli jsme tedy fakticky dva sklady, což ale bylo náročné na programátorskou část. Postupně jsme tak do fulfillmentu přesunuli všechno."
Máte e-shop a nevíte si s ním rady?
Přijďte na naše školení a pomůžeme vám!
2.
Nemusíte školit brigádníky
Chod e-shopu ovlivňují měsíční a týdenní cykly. Počet objednávek je obvykle nejvyšší v době po výplatním termínu, ke konci měsíce klesá. V týdnu se zase, podle dat Shipmallu, odehraje až 40 % objednávek v pondělí. Něco lze zvládnout reorganizací činností ve skladu, někdy je potřeba povolat do akce víkendové směny nebo sehnat brigádníky pouze na pondělí a úterý. Ještě ve větší míře se hektičnost projevuje před vánoční sezónou. V okolí Prahy je brigádníků chronický nedostatek, a když je sklad přesto sežene, paradoxně si na nějakou dobu kapacitu sníží, protože jejich zaučení musejí provádět zkušení zaměstnanci.
I po zaškolení je výkonnost brigádníků kolem 50 % toho, co zvládnou stálí pracovníci. Proto se v období Vánoc sklad nevyhne přesčasům a víkendovým směnám s odpovídajícími příplatky.
„Najímáte si brigádníky na tři měsíce. Jejich organizaci jsem zvládala čtyři roky, ale pak už začala být hodně náročná," dodává Monika Kopřivová k výkyvům v potřebě pracovních sil během roku.
3.
Fixní náklady se mění na variabilní
Před vánoční sezónou provádějí sklady náročnou revizi, údržbu manipulační techniky a zařízení na balicích pracovištích (počítačů, vah a čteček čárových kódů). Současná situace staví sklady před četné výzvy i z důvodu, že dodací lhůty retrakových vozíků jsou až 54 týdnů.
Špička v počtu objednávek dosahuje podle dat společnosti Shipmall během vánoční sezóny až 2,5násobku zbytku roku. Sklad přitom musí disponovat takovými prostorami a takovým množstvím vybavení a zařízení, které odpovídá maximu. To jsou fixní náklady, které se pro e-shop v případě využití fulfillmentu mění na variabilní – poplatky za využití služby vycházejí především z množství palet, které e-shop uskladňuje.
„S fulfillmentem mám partnera, který se na tuto oblast stoprocentně zaměřuje. V opačném případě bych si na ni musel najmout člověka, starat se o jeho školení, vzdělávání, nastavování systému… Spolupráce se Shipmall nám přinesla efektivitu a know-how. Nemusel jsem řešit spoustu věcí, o kterých jsem ani nevěděl, že bych je řešit měl,“ vysvětluje Martin Chvátal.
Chcete se dozvědět více o platebních metodách?
Připravili jsme pro vás článek, ve kterém srovnáváme dostupné platební možnosti a brány.
4.
Nemusíte investovat do vybavení skladu
„Výhodou je už jen to, že nemáte zboží ve vlastním domě a nemusíte se o ně starat sami. Dále profesionalita v logistice a to, že pokud se zadaří, naplníte očekávání zákazníků na doručení následující pracovní den,“ přikyvuje Monika Kopřivová.
5.
Soustředíte se na to, co umíte
„S námi spolupracuje i v personalizaci dárků. Leckteré dárky se dají doplnit například jménem obdarovaného, potiskem a podobně. V individuálním přístupu k jednotlivým zásilkám je Shipmall unikát na trhu" dodává Monika Kopřivová.
„V létě je prodáváme jen od pondělí do středy. Můžou být maximálně jeden den na cestě, proto je neodesíláme, když hrozí, že by mohly jít přes víkend,“ říká Martin Chvátal. I v těchto požadavcích našel v Shipmallu ochotného partnera. „Hodně záleží na lidech. Důležitější než cokoli jiného je to, jestli se umějí dohodnout. Například náš požadavek na chlazení byl hodně individuální a v Shipmallu nám vyšli vstříc.“
Skladová logistika v cyklech
Trend počtu zásilek v průběhu roku
Trend kolísání zásilek v průběhu jednoho měsíce
Trend počtu zásilek v průběhu týdne
Zaujal vás outsourcing logistiky? Navštivte Shipmall.cz a zaregistrujte poptávku.
Ozveme se Vám.