Platební metody a výběr platebních bran

Zakládáte vlastní e-shop a přišel na řadu výběr platebních metod nebo platební brány? Nebo snad přemýšlíte, zda by vám jiný poskytovatel nenabídl lepší podmínky? Připravili jsme pro vás ve spolupráci s našimi partnery článek, ve kterém naleznete srovnání dostupných možností. Na konci vás pak čeká srovnání platebních bran, které vám nabízí eBRÁNA.

Jaké může váš e-shop nabízetplatební metody?

Platební metody jsou jedním z nejdůležitějších faktorů při nákupu na e-shopu. Spolu s dalšími faktory rozhodují, zda zákazník dokončí objednávku. Pokud svoji oblíbenou platební metodu nenajde nebo jsou ceny za platbu vysoké, je velká šance, že košík opustí a nakoupí u konkurence, která mu nabízí lepší možnosti placení.

Víte, že ...

... až 61 % zákazníků opustí svůj košík v daném e-shopu právě kvůli drahému poštovnému nebo platebním metodám ?

Trendy platebních metod v ČR

Společnost APEK připravila veřejně dostupnou případovou studii, která vám dá jasnější představu o tom, jaké platební metody jsou v současnosti v kurzu. Zaměřuje se právě na přínosy e-commerce v ČR. Z této studie jsme vytáhli graf, abychom vám mohli ukázat nejčastější preferované způsoby pro internetové platby a nechali mluvit čísla.
# 1 Dobírka

S dobírkou či platbou při převzetí se v České republice setkáme až v 30 % případů. Dobírka je důležitá pro konzervativnější zákazníky, kteří zaplatí až ve chvíli, kdy zboží dostanou do ruky

Při platbě na dobírku vzniká také větší šance nepřevzetí balíčku, a tím i náklady pro e-shop. Je nutné počítat s tím, že existují zákazníci, kteří stejné zboží objednají z vícero e-shopů na dobírku a převezmou jen ten balíček, který jim dopravce přiveze první. 

Trend dobírky však postupně upadá a některé e-shopy ji už ani nevyužívají. Důvodem jsou zpravidla zvýšené náklady. Nesmíme zapomenout ani na to, že v případě dobírky čekáte déle na peníze.

Na druhou stranu jsou stále takoví zákazníci, kteří zboží objednají pouze na dobírku, protože například nemají jinou možnost využití nabízených platebních metod. Proto je dobré před začátkem zvážit, jestli je pro vás tato skupina dostatečně velká, abyste dobírku na svém e-shopu nabízeli.

Snimek-obrazovky-2021-10-07-v 15
# 2 Platba platební kartou online

Online platba pomocí platební karty je stále oblíbenější a tento trend stále roste. Nyní ji zákazníci využívají v 46,5 % případů. Slabé stránky jsou pak samozřejmě pravým opakem stránek silných.

Jak zákazníci tak majitelé e-shopů oceňují rychlost úhrady. Stačí zadat v platební bráně číslo karty, datum expirace, CVV a potvrdit platbu, kterou je teď nově nutné potvrdit v klíči zákazníkova mobilního bankovnictví. (RB Klíč, Geogre Klíč, KB Klíč, …)

# 3 Bankovní převod

Někteří lidé jsou zvyklí platit bankovním převodem, i když to není nejjednodušší. Trend platby bankovním převodem je momentálně na 18 %, v dlouhodobém horizontu však bude nadále klesat.

Oddělení objednání a zaplacení dává zákazníkovi dostatečný čas na rozmyšlenou. I proto hraje roli prodloužení času dodání zboží o 1 až 2 dny,

shutterstock_1855128487
# 4 Platební tlačítko 

Tato předposlední varianta je pro zákazníka jednou z nejjednodušších a nejrychlejších.

Na stránkách e-shopu si zákazník vybere svou banku a je okamžitě přesměrován do svého internetového bankovnictví. Zde už na něj čeká předvyplněný příkaz k úhradě. Stačí pouze potvrdit.

Hlavním rozdílem oproti platbě bankovním převodem je to, že e-shop má informaci o zaplacení ihned. Může tak zboží expedovat zákazníkovi bez zbytečného čekání.

Chcete zvýšit svou důvěryhodnost
a ušetřit svým zákazníkům čas i nervy?
Vyzkoušejte odložené platby s mallpay

# 5 Odložené platby

Poměrně nová, ale i tak nejrychleji rostoucí platební metoda současnosti. Platby přes platební brány Twisto a MALL pay již přesáhly objem 1 miliardy Kč.

Metody odložených plateb používá pravidelně přes 70 tisíc zákazníků. Alespoň jednou tento způsob využilo přes 600 tisíc Čechů.

Pro využívání odložené platby je ale nutné mít založený účet u některé ze společností, které tyto platby poskytují. I když se jedná o stále oblíbenější platební metodu, nabízí ji stále malé procento e-shopů.


Co mít na pamětipři výběru platebních metod?

  • Jedna platební metoda nestačí.
  • Váš e-shop by měl nabízet alespoň 3-4 základní platební metody.
  • Platba kartou online stabilně roste.
  • Platba dobírkou, převodem či platební tlačítka vyhovují konzervativnějším zákazníkům.
  • Platbu při doručení využívá necelých 30 % zákazníků.
Snimek-obrazovky-2021-10-09-v 16

Velké srovnáníplatebních bran

Je třeba si přiznat, že cena je jedním z hlavních kritérií, které ovlivňují finální rozhodnutí. U platebních bran je důležité sledovat, kolik vás bude stát aktivace služeb, procenta z transakcí, fixní a měsíční poplatky nebo jaký bude poplatek za převod prostředků na váš účet. Proto pro vás máme základní srovnání sazeb a poplatků:

Základní srovnání sazeb a poplatků

Dostupné platební metodyv platební bráně

Nesmíme také zapomenout na výše zmíněné platební metody. V Čechách, na Slovensku a také v Polsku jsou kromě plateb kartou populární platby prostřednictvím bankovních platebních tlačítek. Díky platebnímu tlačítku zákazník akceptuje online platbu pomocí internetového bankovnictví.

Více platebních metod na platební bráně znamená větší pravděpodobnost úspěšného dokončení transakce – a tím realizace nákupu.

Dostupné platební metody v platební bráně

Měny platbyna platební bráně

Pokud prodáváte zboží do dalších zemí, vždy je důvěryhodnější nechat zákazníky platit jejich vlastní měnou. A navíc, pokud v zahraničí nakupujete, příjem v příslušné měně znamená, že se chráníte proti kurzovému riziku a šetříte na poplatcích za směnu.

Při používání cizí měny budete většinou potřebovat účet vedený ve stejné měně. Všechny platební brány povolují platby v českých korunách, eurech a amerických dolarech. Další měny mají k dispozici všechny naše platební brány.

Technické parametryplatebních bran

Všichni poskytovatelé online plateb musí splňovat náročné technologické a bezpečnostní požadavky. Při rozhodování, jakou platební bránu zvolit, byste se měli soustředit také na tyto jednotlivé technické parametry: 3D Secure, responzivní design, zapamatování platební karty, přizpůsobení vzhledu, opakovaná platba a veřejně dostupná API dokumentace. 

Platební terminálya jejich nabídka

Určitě je dobré mít vše pod jednou střechou. Pokud budete mít platební bránu pro svůj e-shop i terminály zprostředkované jednou firmou, bude vám nejspíš stačit jedna smlouva a bude se o vás starat jedna kontaktní osoba nebo tým.

Zároveň můžete získat i výhodnější výši poplatků. Platební bránu i platební terminály nabízí společnosti ComGate, GoPay a Global Payments.

obrazek_3173

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti