Ohlédnutí za Mergadofestem 2022

Letošní program Mergadofestu, který probíhal v útrobách Impact Hubu, nabídl celkem 5 stages. Festival se konal od 9 hodin ráno až do pozdního odpoledne a program byl více než zajímavý. Neotřelým zpestřením konference bylo hlasování o tématech, které probíhalo lístečkovou metodou. Do centra dění jsme vyslali dva ostřílené zástupce — Petra Borovce a Láďu Chybu, kteří pro vás sesbírali své postřehy z přednášek. Láďu jste navíc mohli vidět i na stage, kde si v rámci festivalu odjel dva prezentační bloky. 

1. Mergado 2.0

Upgrade na verzi 2.0 není jen rozmarem vývojářů. Za změnou stojí záměr přerodit stávající „tabulkový“ výpis v Mergadu na robustnější řešení navazující XML podobu stromu, který kopíruje strukturu reálného feedu. Novinkou bude rozlišování velikosti písmen a hodnoty elementů budou provázané vztahem rodič → potomek

Posun na verzi 2.0 přináší výhody jako:

  • schopnost nahrát produkt s libovolnou strukturou 

  • méně chyb, díky jednotné logice systému 

  • jednodušší implementace nových formátů 

  • přehlednější zobrazení variant v podporovaných formátech a jejich slučování při převodu mezi formáty feedů (např. Heureka Zboží, Shoptet, Upgates, atd.) 

  • zachování stávajících cen, takže si nepřiplatíte nic nad rámec stávajících tarifů 

Posun v sobě nese nevýhodu v nutnosti seznámit se s novým jazykem (element-path) pro specifikaci hodnot produktových elementů. Tato změna se však bude týkat pouze elementů, které jsou zanořené. U základních elementů zůstane syntaxe stejná

Mergado si změnu rozfázovalo:

1. fáze: 07/22 → Mergado 2.0 dostupné pro všechny
2. fáze: 08/22 →  nové účty budou ve verzi 2.0 s možností downgrade 
3. fáze: 09/22 → všechny nové projekty budou pouze v nové verzi 
4. fáze: 1-3/23 → postupný převod všech současných projektů na verzi 2.0

Věděli jste, že Mergado zařadilo eBRÁNU do kategorie zlatých partnerů?

Zjistěte, jaké z toho plynou výhody pro naše klienty. 


2. Aplikace Blending Bull 🐮

Ve vedlejších roli Mergado aplikací jste možná zaznamenali další z šikovných nástrojů Mergada. Jeho výhody doceníte ve chvíli, když potřebujte spojit například feedy různých dodavatelů do jednoho souboru. Funkce je až úsměvně jednoduchá. Jednomu ze souborů useknete hlavičku a navážete ho na druhý dokument. Dále již se souborem pracujete jako s jedním jediným, a to ve formátech XML nebo CSV. Nástroj si ale poradí i se soubory TXT, JSON… a obecně všemi textovými formáty datových souborů.
Co je pro Blending Bull charakteristické: 
  • rychlé zpracování dat 

  • časté přegenerování dat 

  • podpora různých textových formátů 

  • nízkoúrovňové zpracování – aplikace zpracovává data na úrovni znaků, jejich význam neřeší 

  • podporuje regulární výrazy 

  • neomezený počet datových souborů 

  • výhodná fixní cena bez ohledu na množství zpracovávaných dat  

K čemu je Blending Bull vhodný? 
  • prototypovat, hledat, zkoušet a jít tam, kam jiné nástroje nedosáhnou 

  • spojení více dodavatelských feedů do jednoho včetně sjednocení elementů 

  • konverze dostupnostních feedů (Heureka, Mall, Marketplace) 

  • doplnění dat z dostupnostního feedu do exportu v Mergadu (pro Alza, Marketplace, PPC aj.) 

  • rychlá konverze feedů, které Mergado (a jiné nástroje) nenačte 

  • vygenerování JSON 


3. Prezentace nástroje Modio.cz

V jedné ze závěrečných přednášek se představil Pavel Kaňák, módní inspirátor Modio.cz. Zájemce o tuto službu možná upoutá, že se zaměřuje na inzerci sportovních produktů, doplňků, outdoorového vybavení, ale třeba i šperků.

Pan Kaňák zdůrazňuje zásadní rozdíl mezi cenovým srovnávačem (např. Heureka, Zboží) a inspirátorem (Modio, Glami). Zákazník, který využívá srovnávač obvykle ví, co chce nakoupit a pouze hledá nevýhodnějšího prodejce. Naproti tomu Inspirátor vzbuzuje u zákazníka zájem o produkt. V tomto případě jde většinou o neplánovaný impulsivní nákup.

Nějaké basic statistiky z nástroje Modio:

  • 75 % uživatelů Modia tvoří ženy

  • návštěvnost desktop/mobil je 50:50

  • 80 % zákazníků je v segmentu 25-55 let

  • návštěvnost cca 700k unikátních uživatelů měsíčně

4. Cookie lišta a měření dat

Přednáška v podání Michala Trousila byla především v diskuzním duchu a nebudeme vás tedy zahlcovat s cookies klišé. Podívejme se spíše na důležité nové pohledy na vnímání analytiky jako takové. Budeme si muset zvykat, že si za analytiku asi připlatíme, pokud budeme chtít sbírat hodnotná data. Současně roste důležitost specialistů zaměřujících se na analytiku a práci s daty i jejich interpretaci. Přeci jen, k čemu nám jsou draze nasbíraná data, když nevíme, co s nimi?

5. Jak si analytikou a reguláry ulehčit život ve srovnávačích

I my jsme tu měli svou chvilku slávy za eBRÁNU v podání Ládi Chyby, který uvedl srovnávače cen v trochu jiném světle. Jeho přednáška se zaměřila na zakomponování těchto kanálů do strategické roviny a posluchači oceňovali zejména synergický pohled ve vztahu k ostatním marketingovým disciplínám, jak si lze navzájem pomoci třeba s Heurekou pro SEO.

Druhou část přednášky Láďa věnoval regulárním výrazům a jejich aplikaci do praxe. Zde posluchači nejvíc ocenili ukázku aplikace na značkování kampaní na BIANO pomocí UTM. BIANO aktuálně neumí předávat pokročilejší statistiky a správci kampaní tak nemají, jak efektivně řídit své rozpočty. S touto naší pomůckou posluchači získali návod, jak výkony produktů a kampaní z BIANO monitorovat v rámci Google analytics.

Závěrem

Celý festival byl úžasná jízda a člověk si odnesl kromě nových myšlenek a rozšíření sociálních sítí i trochu nadhledu nad tím, co se v e-commerce děje.

Moc děkujeme a těšíme se na ročník 2023.

Ladislav Chyba

Ladislav Chyba

Specialista online marketingu

Láďa se orientuje striktně na výkon a označuje se jako tlumočník mezi běžnou veřejností a IT světem. Jeho výsledky mluví za vše. S klienty pracuje v rozličných produktových odvětvích od kosmetiky po filharmonie. Výsledkem je rychlé pronikání do podstaty jednotlivých projektů bez ohledu na sortiment či službu. V roce 2009 se podrobněji seznámil s metodami online marketingu a projektového řízení. Své znalosti od této doby prohlubuje a aplikuje kdykoliv je to jen možné.

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti