BARKO jako autorita v oboru

Společnost BARKO s.r.o. otevřela svou první provozovnu pro výkup druhotných
surovin už v roce 1998. Už tehdy nabízela jednotlivcům i firmám mimořádně
výhodné ceny za výkup. Dnes má Barko již 5 provozoven v Jihomoravském kraji.
Prostřednictvím svého webu chce pracovat na dominantním postavení
na trhu s druhotnými surovinami, působit jako autorita a šířit osvětu.

Zároveň se společnost zajímá o ekologii, chrání životní prostředí
a cítí sociální zodpovědnost. Společně s Milata s.r.o. založili
portál overene-vrakoviste.cz, kde najdete seznam ověřených
autovrakovišť, která provádějí ekologickou likvidaci aut.

Co jsou druhotné suroviny? Jedná se o materiál získaný
z odpadu různými pracovními postupy. Druhotná surovina
pak již není odpadem a může se využívat pro výrobu dalších produktů.

Klíčem k úspěšnému splnění cíle jsou
co nejlepší pozice ve vyhledávání

Aby společnost BARKO splnila svoje cíle, stát se autoritou v oboru,
musí se o ní (a jejích aktivitách) dozvědět co nejvíce lidí.
Několik let jsme proto soustavně pracovali na co
nejlepších pozicích ve vyhledávačích.
Postupně se však web začal propadat.

Web jsme více zpřístupnili vyhledávačům

„Web trpěl tím, že byl (a stále je) na starém technologickém řešení. I když měl jednostránkovou mobilní vizitku, není responzivní a byl bez HTTPS. Web na svých nejdůležitějších klíčových slovech neplnil uživatelský záměr. Proto jsme se zaměřili na částečnou úpravu technologie – web jsme zabezpečili a přenastavením souboru robots.txt jsme ho více zpřístupnili vyhledávačům. Poté jsme podnikli další kroky, aby se ve vyhledávání zobrazoval co nejvýš.“

Jan KroupaSpecialista online marketingu
Zlom označuje období, kdy jsme přenastavili soubor robots.txt, a web tak více zpřístupnili vyhledávačům.

Vsadili jsme na obsah

Převést celý web na nové technologické řešení se ukázalo jako velmi náročná věc, a to jak finančně, tak časově. Proto jsme se rozhodli pracovat na obsahu, který vychází z podrobné analýzy klíčových slov.

Pravidelně budujeme obsah – píšeme články (rozšířili jsme témata i z oblasti recyklace), změnili jsme titulky, META data, založili nové vstupní stránky, optimalizovali obrázky.

Reagujeme na rozšířené vyhledávání

Od podzimu 2017 začal Google zobrazovat rozšířené výsledky vyhledávání na naše cílová klíčová slova. V praxi to znamená, že dostanete odpověď na svou otázku, aniž byste se proklikli na web. Proto jsme stránky upravili tak, aby lépe plnily uživatelský záměr a poskytovaly důležité informace v jednoduché a jasné podobě. Je totiž důležité, aby Google dostatečně dobře pochopil, co na které stránce je a informace z ní zobrazil.

Aktualizovali jsme firemní zápisy

Aktualizovali jsme lokální firemní zápisy každé pobočky BARKO. Díky tomu jsou teď snadno dohledatelné. Šli jsme na to od lesa – nejdříve jsme vybrali relevantní kategorie podnikání, pak jsme aktualizovali základní údaje, jako je přesná adresa, otevírací doba apod.

Zajímavostí je, že Google zohledňuje konzistentnost firemního zápisu s rejstříkem firem (a je to pochopitelné – chce lidem nabídnout ty nejlepší informace, ve kterých nejsou rozpory). Ve firemním zápisu se také zobrazují recenze, na které odpovídáme. A to je další bod navíc.

75 % výsledků vyhledávání patří webu BARKO

Výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat.
Upravené stránky nakonec získaly takovou
důvěru, že z nich Google začal brát informace
do rozšířených výsledků vyhledávání.

Sledujeme pozice 870 základních klíčových
slov a na 210 z nich se zobrazují rozšířené
výsledky vyhledávání. 75 % těchto výsledků
pochází z webu druhotnesuroviny.cz.

Vložili jsme na stránky
nové ceníky

Web druhotnesuroviny.cz jsme stále nemohli dostat do tabulek výkupních cen. Ty se zobrazují hned nahoře. Na každou vstupní stránku jsme proto umístili tabulky s cenou daného kovu. Díky tomu nám Google zobrazil tabulku i odkaz pod ní.

Získali jsme tak dva neplacené odkazy na web na nejvyšších pozicích.

Velkým úspěchem je, že Google poskytuje informace ze zdroje BARKO s.r.o. v hlasovém vyhledávání. Vyzkoušejte si to sami na svém telefonu či tabletu. Do aplikace Google zadejte hlasový dotaz „cena mědi” a sledujte, co vám odpoví.

Pořád máme spoustu práce...aneb příběh nekončí

Abychom web druhotnesuroviny.cz udržovali stále na předních pozicích ve vyhledávání, a tím budovali jeho postavení na trhu, tvoříme neustále kvalitní obsah. Publikujeme články o recyklovatelném odpadu, správném třídění, životním prostředí a nezapomínáme ani na pravidelné aktualizace cen dle Londýnské burzy kovů.

Během roku 2020 chceme aktualizovat technické řešení webu, které zajistí rychlejší načítání, bude uživatelsky přívětivější a bude hlavně responzivní. V posledních 2 letech totiž rapidně narostly návštěvy z mobilních zařízení, na kterých si bohužel aktuálně nepřečtete žádný článek z webu či jiné zajímavé informace o výkupech materiálů. Alespoň ne v podobě obsahu přizpůsobeném mobilu. 

Výsledky v číslech

Při střednědobém porovnání 2017 vs 2014 jsme ztratili téměř 11% roční návštěvnosti z Googlu.

Aktuální porovnání 2019 vs 2018 pro Google:

  Nárůst počtu zobrazení
ve výsledcích vyhledávání:
Nárůst návštěvnosti webu:
Únor: 27,44% 39,33%
Březen: 18,60% 21,05%
Duben: 37,90% 31,03%

Je skvělé, když máte profíky
na své straně

Barko se snaží působit především jako autorita v oboru a taky šířit osvětu v recyklaci odpadů. Možná by vás překvapilo, kolik lidí doposud neví, jak správně třídit odpad a jak je recyklace důležitá. Vnímáme pozitivní zpětnou vazbu na naše stránky od zákazníků i od partnerů, od kterých máme informaci, že web pravidelně navštěvují. Díky dobrému online marketingu se o nás ví i mimo náš region.

Michal Petrucha

ekolog, projektový manažer Barko s.r.o.


Klientovi dodával energii i nápady
Lukáš Vladyka

Musím říct, že určit si primární cíle nám dalo celkem zabrat. Postupem času jsme ale celý projekt, kterým byla tvorba unikátního e-shopu evykup-barko.cz, dovedli do vydělávajícího stavu díky PPC kampaním a propagaci na webu druhotnesuroviny.cz pomocí bannerů a tlačítka e-blokace. Dalším cílem bylo navýšení návštěvnosti stránek, zlepšení pozic na sledovaná klíčová slova a pochopení stránek jako odborného portálu pro zvýšení povědomí o značce Barko jako odborníka na druhotné suroviny, ekologické zpracování vykoupeného materiálu a autovraků.

U marketingu se výsledky dostavily po řádném SEO auditu. Vše by však nešlo tak skvěle bez aktivní a přínosné komunikace od pana Petruchy, který vždy okamžitě reagoval na naše dotazy nebo podněty k marketingu. Nyní panuje na obou stranách naprostá spokojenost se spoluprací, výsledky a aktivní komunikace.” 

Lukáš Vladyka

Odborný konzultant

Přejete si podobné řešení, jako je toto? Neváhejte! Napište nám ještě dnes

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti