Nová příležitost pro e-shopy na českém trhu: Jak funguje Kaufland Marketplace a proč byste se měli zaregistrovat?

Chcete zvýšit prodej svého e-shopu a dostat ho k více zákazníkům? S novým online tržištěm Kaufland Marketplace to může být snazší, než si myslíte. Tento nový hráč na trhu nabízí prodejcům mnoho výhod, včetně většího dosahu, viditelnosti a snadné správy objednávek. Zajímá vás, jak to funguje a jak může Kaufland Marketplace pomoci růstu vašeho e-shopu? 

Představení Kaufland Marketplace

Kaufland Marketplace je online tržiště, které má v Německu velmi silnou pozici. V Německu má měsíčně přes 32 milionu zákazníků a přes 7 000 prodejců nabízí více než 25 milionů produktů v asi 5 000 kategoriích. Aktuální data ukazují, že je to vysoce konverzní kanál pro e-shopy a právě protodíky tomu ho netrpělivě vyhlíží i české a slovenské e-shopy Čekání je však nyní u konce. Od dubna 2023 Kaufland vstoupil právě i na český trh. Na Slovensku funguje již od března 2023.

Co jsou online marketplaces/online tržiště?

Online marketplaces si ve světě e-commerce dobívají stále silnější pozici. Jedná se o místo, na kterém mohou inzerovat stovky e-shopů s tisíci produkty. Specifikem marketplaces je, že je možné dokončit objednávku, aniž by bylo nutné přejít do jiného e-shopu. Pro e-shopy může fungovat jako samostatný distribuční kanál a způsob, jak dostat své produkty mezi více zákazníků. Nejznámějšími online marketplaces jsou např. Alza, Heureka, Mall (Allegro) nebo ZOOT.
Registrací na Kafuland Marketplace získáváte možnost vstoupit i na zahraniční trh a stačí vám k tomu jedna registrace. Jedná se o jednu z mnoha výhod, kterou tento  kanál představuje.

Jaké jsou další výhody?

  • Velký dosah – oslovit můžete až 32 milionů zákazníků
  • Vysoké povědomí o značce – Kaufland je známý a důvěryhodný brand ve více než 8 zemích
  • Převzetí veškerých platebních procesů – Kaufland převezme veškeré platební procesy i technické zázemí  
  • Správa nabídek na jednom místě – díky Kaufland řešení budete mít přehled o všech produktech a objednávkách na jednom místě

Jak prodej a nákup probíhá?

Při obdržení objednávky dostanete všechny potřebné informace, abyste zásilku mohli zákazníkovi poslat. Jakožto zákazníkův smluvní partner mu také vystavíte fakturu, zatímco Kaufland se postará o zpracování platby. Poté, co zákazník obdrží zásilku, vám Kaufland Global Marketplace zašle vaši tržbu z prodeje.

Co je potřeba pro registraci?

Registrace probíhá jednoduše, ale je potřeba mít připravené dokumenty a nahrát potřebné csv feedy. Pro tvorbu feedu pro Kaufland Marketplace můžete využít i Mergado, které má správný formát ve své nabídce.

Podle typu vaší společnosti budete potřebovat různé dokumenty.

Pokud jste podnikatel (fyzická osoba)

  • Občanský průkaz/cestovní pas
  • Živnostenský list 
  • Základní údaje o vaší firmě
  • Informace o nabízeném sortimentu 
  • Csv soubor 

Pokud jste obchodní společnost

Budete potřebovat vlevo zmíněné dokumenty a k nim ještě následující: 

  • Výpis z obchodního rejstříku
  • Doklad o podílových vztazích nebo skutečných vlastnících
  • DIČ sídla společnosti

Využít můžete dva tarify

Za využívání Marketplace si Kaufland účtuje dva základní měsíční poplatky. 39,95 euro nebo 49,90 euro. Jediný rozdíl mezi nimi je ten, že dražší varianta zahrnuje i odkaz na váš e-shop. 

V základním poplatku pak Kaufland nabízí:​​​​​​

  • Přístup ke všem trhům
  • Neomezený počet produktů
  • Osobní asistenci
  • Zákaznictví servis
  • Automatický bidding 
Vedle měsíčního základního poplatku již platíte pouze níže uvedenou provizi z každého prodeje (přehled provizí). Nastavení zboží můžete provádět kdykoli, zdarma a bez omezení. Od smlouvy můžete odstoupit kdykoli bez výpovědní lhůty a stejně tak přepínat mezi jednotlivými tarify.

Využijte nyní 6 měsíců zdarma
Pokud budete mezi prvními prodejci na Kaufland.cz a Kaufland.sk, můžete využít tzv. early bird nabídku, která vám dává prvních 6 měsíců zdarma. To znamená, že nebudete platit žádnou provizi Kauflandu ani měsíční poplatek, a navíc můžete získat až 30 000 Kč v kreditu na reklamy na sponzorované produkty.

Stačí se zaregistrovat co nejdříve
Jakmile se registrujete, můžete si vybrat, v jakých zemích chcete produkty nabízet, a zvýšit tak tržby vašeho e-shopu. Stejně jako jiná marketplaces, i Kaufland vyžaduje práci s produkty a optimalizaci feedu. S tím vám rádi pomůžeme.  


Eliška Bielková

Eliška Bielková

specialistka online marketingu

Eliška na začátku nastoupila na juniorskou pozici. Svět online marketingu ji hned nadchl. Po půl roce dostala na starost své první zakázky a nyní už se nezalekne ani těch větších. Nejvíce si rozumí se zbožovými srovnávači a nástrojem Mergado, kde získala i certifikát specialisty.  Mezi další oblíbené činnosti patří SEO nebo analytická činnost. Vedle správy svých zakázek pečuje také o nováčky, kterým pomáhá se získáním základních znalostí v online marketingu a jejich rozvojem. Pokud zrovna není v práci nebo ve škole, pravděpodobně cestuje po workshopech, konferencích, tráví čas s přáteli nebo hikuje po horách.

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti