Google Analytics 4 aneb revoluce ve webové analytice

Google Analytics 4 jsou poslední dobou často skloňované heslo, které mnohé děsí, a v jiných budí nadšení. Co jsou GA4, jak je zprovoznit, a proč je právě nyní vhodná doba se jimi začít zabývat?

Universal Analytics končí

Tuhle hlášku už jste nejspíš viděli: “Od 1. července 2023 nebude Universal Analytics ve standardních službách zpracovávat nová data. Připravte se už dnes. Nastavte si službu Google Analytics 4 a přejděte na ni.”

Rok 2023 bude důležitým milníkem ve webové analytice. Pokud k měření webové návštěvnosti využíváte nástroje od Google, určitě jste již zaznamenali urgentní výzvu k přechodu na Google Analytics 4, neboť dosavadní Universal Analytics, na které jsme byli řadu let zvyklí, ukončí k 30.6. 2023 svou činnost (pro služby Analytics 360 platí datum 1. července 2024). A přestanou zaznamenávat jakákoliv další data. Není však důvod k panice. Přechod na Google Analytics 4 má řadu výhod. Historická data vám navíc zůstanou minimálně po dobu dalších 6 měsíců přístupná.

Přechod na Google Analytics 4 ale neodkládejte. Dřív nebo později na ně přejde každý, kdo chce data na webu nebo e-shopu měřit. 

Proč přejít na GA4

Google Analytics 4 přináší řadu výhod:

  • Přišli jste díky cookies stejně jako většina webů a e-shopů o velkou porci dat? GA4 vám jsou schopné určitá data dopočítat. Pomocí učících se algoritmů vyplní mezery v datech, které vznikly neodsouhlasením uživatelů se sběrem cookies. 
  • Oproti Universal Analytics umí lépe identifikovat a vyhodnocovat návštěvy uživatelů napříč více zařízeními.
  • Pomáhají vám předpovídat budoucí chování vašich zákazníků. Prediktivní modely vám tak ukáží např. odhad tržeb nebo třeba pravděpodobnost, že uživatel udělá konverzi.
  • Umožňuje rozmanitější práci s remarketingovými publiky. 
  • V GA4 máte možnost upravit si přehledy a zobrazit si data dle svých vlastních potřeb. 

Mění se model měření

Pokud již GA4 využíváte, možná vás překvapily až závratné rozdíly v datech.Čím to je? GA4 a Universal Analytics jsou systémy, které jsou založené na zcela jiné logice a metodikách.

Zatímco Universal Analytics vyhodnocují data z pohledu jednotlivých návštěv, GA4 oproti tomu pracují s tzv. událostmi (eventy). Některé sbírá automaticky, jiné je třeba technicky správně nastavit.

Z toho důvodu v přehledech ve většině případů neuvidíte stejná čísla. Není však důvod k obavám. GA4 by měly měřit přesněji a podávat relevantnější údaje.

Google Analytics

Nastavení neodkládejte

Nastavte GA4 pro váš web či e-shop co nejdříve. Nutno podotknout, že s jejich založením nepřestanou stávající Universal Analytics měřit, obě služby budou fungovat souběžně, a to do doby, než dojde k úplnému odstavení původních Analytics. Zajistíte si tak dostatek historických dat pro budoucí kvartální srovnání, či rozhodování o marketingové strategii, a nebudete muset začínat měřit o nuly. Nebo řešit výpadek v datech. 

S rozsáhlými možnostmi GA4, při kterých jste schopni měřit takřka cokoliv, co vás z dění na vašich stránkách zajímá, však vyvstává nutnost složitějšího nastavení, prováděného buď přes Google Tag Manager, či zásahem programátora. Obzvlášť některé funkce u e-shopových řešení mohou zabrat nejen čas, ale vyžadovat zkušenosti. 

Navíc oba systémy jsou hodně odlišné, co se týče svého prostředí. Využijte čas a seznamte se s ním, ať si ho osvojíte včas. 

Klienti eBRÁNY už mají
Google Analytics 4 nasazené

Naši klienti už mají Google Analytics 4 nastavené a měření spuštěné v rámci celostní správy marketingu.  Pokud se o vás stará specialista online marketingu, zařídil to za vás.

"Nevíte si s GA4 rady? V eBRÁNĚ vám s jejich kompletním nastavením, implementací a hlavně hladkým přechodem rádi pomůžeme. Navíc vás zasvětíme do toho, jak v nových GA číst."
Petr Borovec

specialista online marketingu

Kolik nastavení Google Analytics 4 stojí?

MicrosoftTeams-image1335e412c5387601998a1985da4bd5be718f20903e8215e6e601ed0ad68c02f3

Neodkládejte nastavení na poslední chvíli

Pokud by se vám s nastavením Google Analytics 4 hodila pomocná ruka, ozvěte se nám.

Petr Borovec

Petr Borovec

specialista online marketingu

Petr se specializuje na webovou analytiku a Google Analytics. Nyní se úzce zaměřuje oblast Google Analytics 4. Absolvoval několik školení od předních českých lídrů v oboru a nabyté know-how aplikuje při nastavování a zaškolování analytiky pro naše klienty.

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti