Upravit stránku

Zachraňme spolu Vánoce aneb Jak připravit vánoční kampaň na poslední chvíli

Vánoční sezóna v marketingu začíná už kolem října, ale ne všichni stihnou zareagovat. Zaspali jste letos hlavní prodejní sezónu a nestihli jste se připravit? Není třeba zoufat. Ještě není nic ztraceno! Přinášíme tipy na vánoční marketing na poslední chvíli, které vám nejvýznamnější prodejní sezónu zachrání.

Lidé se před Vánoci chovají jinak než po zbytek roku. Začínají být ve stresu, nakupují více a jiným způsobem a firmám se mění i cílové skupiny. A marketéři by jim měli vyjít vstříc a nabídnout jim své produkty na vánočním podnose. Pomoci jim s výběrem, navést je snadno na stránku, kde produkty koupí a nabídnout jim něco navíc oproti ostatním značkám. Nestihli jste se na nic z toho připravit? Dejme se do toho!

Příprava na blížící se Vánoce? Ještě není pozdě na… 

… přípravu stránek s tipy na výběr dárků

Pomozte lidem vybrat ideální dárek. Vytvořte stránku, kde jim nabídnete tipy na dárky a pomůžete jim na nich s výběrem. Doplnit je můžete o krásné fotografie, a vánoční atmosféra bude hned na světě. 

…optimalizaciwebových stránek i kampaní

Během sezóny roste vyhledávání typu „dárek pro“ a „nejlepší dárek pro maminku, babičku, tatínka, přítele…“. Mějte proto své kampaně a stránky dobře optimalizované právě na klíčová slova tohoto typu. A také pozor na to, že během vánoční sezóny se mění vaše cílová skupina. Prodáváte totiž těm, kdo vašim běžným zákazníkům chtějí udělat radost. Takže jejich přátelům a nejbližší rodině. 

Víte, že 34 % nakupujících chce nakupovat od značek, které znají? Budujte svůj brand (celoročně) a tvořte svou fanouškovskou základnu. 

…úpravuproduktů na e-shopu

Oprašte na webových stránkách své bestsellery a dejte jim nový kabát. Můžete třeba také provést uživatelské testování a zjistit, zda v cestě od produktu do nákupního košíku nestojí nějaká překážka. Pokud je to ve vašich silách, zaručte zákazníkům doručení do Vánoc a dostupnost zboží. Ušetříte jim tím starosti. 

Důležité je i to, že 61 % lidí nakupuje dárky z mobilního telefonu. Odlaďte své stránky, aby se dobře zobrazovaly i na displejích mobilů a tabletů. A znovu projděte celý nákupní proces, zda v něm nenajdete chybu v zobrazení nebo funkčnosti. Zkuste si třeba vytvořit fiktivní objednávku na mobilním zařízení a zkuste, zda ji vůbec jde dokončit. Vánoční skřítek totiž může řádit i na vašem e-shopu. 

…posíláníinspirativních newsletterů

Najděte si cestu ke svým zákazníkům a doručte jim nabídku přímo. Newslettery na téma „dárek na poslední chvíli“ nikdy nezklamou a vždy si najdou své čtenáře! Odkázat můžete i na vytvořené stránky s tipy na výběr nebo s nejprodávanějšími produkty.

…úpravu a kontroluvašich PPC kampaní

PPC reklama se správným zacílením je na poslední chvíli ideálním nástrojem, jak upozornit své zákazníky na vaše produkty, které prostě pod stromečkem musí být. Vhodné jsou i remarketingové kampaně, které vám dovedou zpět ty, kdo už váš web někdy navštívili. 58 % uživatelů totiž čeká, že jim nabídnete zboží podle toho, co u vás koupili v minulosti.

…navození atmosféry a marketingna sociálních sítích

Nalaďte své sociální sítě na vánoční vlnu a vytvořte sponzorované kampaně, spusťte remarketing na produkty z e-shopu a vytvářejte brandové příspěvky ve vánočním duchu. Sociální sítě jsou pro vybudování vánoční atmosféry ideální! 

Další drobnosti,které radíme zkontrolovat

I když nám mohou některé věci přijít jako drobnosti, vašeho zákazníka dokážou pěkně rozlítit. Proto doporučujeme ještě před spuštěním kampaní: 

  • zkontrolovat přesnost cen ve feedu, na e-shopu 
  • zjistit, zda máte ve skladu dostatek produktů 
  • zkontrolovat rozpočet pro reklamy, abyste se neokrádali o zobrazení a prokliky v reklamách 
  • zkontrolovat funkčnost možností dopravy, plateb i jejich kombinací (na mobilu i PC) 
  • prohlédnout funkce webu a e-shopu na všech prohlížečích a zařízeních 

Jak jsou na tom vaše PPC kampaně?

Chcete vědět, zda jsou vaše reklamy efektivní? Využijte náš audit PPC kampaní zdarma! Odhalíme chyby, které vás mohou stát peníze, dostanete od nás doporučení a zkontrolujeme strukturu vašich kampaní. 

Závěrem

A jeden tip na závěr, nezapomeňte všechny kampaně po Vánocích stopnout, ať nejste pro smích velikonočnímu králíčkovi. 

Jana Lauterbachová

Jana Lauterbachová

Copywriterka a obsahový stratég

Janča v eBRÁNĚ jede už svůj šestý copywriterský rok. Během posledních let se začala specializovat na obsahové strategie a je součástí všech projektů, kdy je u klientů potřeba definovat značku (brand) a rozvinout všechen komunikovaný obsah. Od definování person, přes komunikační strategii až po publikační plán.

Nejste si jistí, že vaše PPC reklama vydělává tolik, kolik by měla? Neutrácejte zbytečně.PPC audit zdarma

Nahoru