Upravit stránku

TOP postřehy z Google summitu a konference Sklik 2017

Dvě velké agenturní konference se na konci května 2017 uskutečnily v Praze. Tou první byl již 8. ročník Google Performance and Branding Summit #PBS17, který se nesl v tematickém duchu filmů a filmových hlášek, jež předcházely každé prezentaci. Google se zaměřil na automatizaci nabídky ceny i práce v systému a vyhodnocování. Druhý den se konal první ročník Sklik Expert Forum 2017 #SEF2017. Co nejdůležitějšího jsme se dozvěděli?

#PBS17

Vyhodnocování

Seskupovat kampaně tak, abychom mohli sledovat dosažené výsledky, je možné přes funkci Skupiny kampaní, která je již delší dobu implementována v prostředí AdWords, ale zatím se poměrně málo využívá.

Vyhodnocovat konverze můžeme také pomocí nového atribučního modelu DDA – Data Driven Atribution. Ten rozpočítává zásluhu konverze jednotlivým reklamám, klíčovým slovům a kampaním na základě strojového učení, podle toho, jak uživatelé vyhledávají a následně vykonávají konverzi. Použít DDA je však možné při minimálním počtu 15 000 kliknutí a zároveň 600 konverzí během 30 dní.

Automatizace nabídky cen

Během června bude k dispozici nová vylepšená CPC. Zruší se omezení 30% hranice maximálního zvýšení ceny za proklik. Cílem, kterého se bude vylepšená CPC držet, bude maximalizace počtu konverzí při zachování zadané maximální ceně za konverzi.

Mobilní weby

Zajímavým nástrojem pro zrychlení odezvy mobilních stránek pro použití v AdWords je AMP - Accelerated mobil pages. Příležitostí pro PPC specialisty je vytvoření vlastní landing page, kterou pomocí experimentů můžeme otestovat se stávající landing page.

A na koho jsme tu nenarazili… Klavír Petrof, náš zákazník
A na koho jsme tu nenarazili… Klavír Petrof, náš zákazník

Dynamické reklamy ve vyhledávání - DSA

DSA, nyní nově s ETA inzeráty, se dají velmi efektivně vytvářet pomocí feedu, do kterého můžeme vložit vlastní štítky (např. Top produkty, Výprodej, produkty dle marže, skladem) a seskupovat URL nebo produkty do sestav a přiřazovat jim různou cenu za proklik nebo je vyloučit. Odpadá tak nutnost mít skvěle fungující web s kategoriemi nebo ručně vybírat konkrétní URL. DSA reklamy se zobrazí na vyhledávací dotazy pokud nemáme přesnou shodu KW v jiné kampani. 

Personalizátory reklam

Jak přizpůsobit reklamy podle klíčového slova, času, zařízení, publika nebo lokace, jsme se dozvěděli v přednášce o perzonalizaci reklam. Velmi pěkným nástrojem, který rozšiřuje možnosti přizpůsobení inzerátů zákazníkovi, je funkce IF. Přes ní se může automaticky měnit obsah inzerátu v závislosti na zadaných podmínkách a samozřejmostí je také možnost vložit alternativní text, který se zobrazí v inzerátu pokud není podmínka splněna. 

    Tématem letošního Google Performance and Branding Summit byly filmy
    Tématem letošního Google Performance and Branding Summit byly filmy

    Nákupy

    Velké změny při vyhodnocování feedu Nákupy se dočkají především firmy se zaměřením na prodej léků a doplňků stravy. Nově bude možné léky inzerovat přes Google Nákupy (remarketing zůstává nadále pro reklamu zapovězen). Zamítání feedu bude nově na jednotlivé produkty, ne na celý účet, jako tomu bylo doposud. Pokud tedy bude jeden produkt obsahovat zakázané látky podle Google, budou se zobrazovat reklamy na ostatní produkty, jen ne na tento produkt.

    YouTube

    Co nemůže na konferenci PBS chybět, jsou novinky a tipy na reklamy YouTube. Jednou z novinek je určení pořadí reklam, ve kterém se mají zobrazovat uživateli YouTube. Bude možné nastavit reklamy přes Story Tell, což se nyní řešilo složitě pomocí remarketingu. Další novinkou, která je ve fázi beta, je možnost zobrazení banneru s výzvou k akci v průběhu videa – True view for Action. Velké změny se dočkáme v možnostech cílení. Nově budeme mít možnost cílit na:

    • Životní momenty (ukončení studia, stěhování, svatba)
    • Spotřební zvyklosti (navštěvuje kavárnu, supermarket atd.)
    • Cílit na publikum, které vyhledává určitá klíčová slova
    • Chytré obsahové kampaně

    #SEF2017

    Seznam nám představil možnosti retargetingu na publikum, které navštívilo portály firmy.cz, stream.cz, kupi.cz nebo PR články na novinky.cz, sport.cz, super.cz nebo prozeny.cz. Dozvěděli jsme se, jak na regulární výrazy v PPC Hitu a jak díky nim optimalizovat reklamy. Velmi zajímavou přednáškou bylo představení výpočtu skóre kvality nebo použití nového nástroje na automatické generování skriptů od Standy Jílka.

     

    Nahoru