Delší a specifičtější slova a slovní spojení neboli long-tailové výrazy představují skvělou příležitost pro cílení PPC reklamy. I když si s nimi dáte víc práce, je dobré se na ně zaměřit, protože takových výrazů je většina, jsou zpravidla levnější a především tím uživatel upřesňuje, co přesně chce a potřebuje. A to je skvělá šance, kdy ho zaujmout svou nabídkou. U obecnějších vyhledávacích výrazů se pak šance setkání nabídky s poptávkou snižují. Už totiž není možné určit přesně, co uživatel požaduje. A tím pádem, jak cílit reklamu.
Příklad: Těžko říct, co uživatel vygooglením slova „čokoláda“ myslel a co vlastně hledal. Cílením reklamy na toto slovo sice budujete svou značku, nemusí to však nést kýžené ovoce ihned. Pokud bude dotaz „prodejna čokolády Pardubice“, je výraz specifičtější a už odhadnete lépe, jak reagovat vhodnější reklamou.