Upravit stránku

10+1 rada pro
dobrou správu PPC kampaní

Jak zjistit, že jdete na správu PPC reklamy správně? Je důležité zaměřit se na některé zásady, které platí napříč systémy pro jejich správu. Platí pro AdWords, Sklik i další. V desateru dobrých PPC vám představíme základní pravidla, se kterými budou reklamy šlapat jako hodinky.

1. Používejte vylučující klíčová slova

Aneb zabraňte zobrazení reklam na vyhledávací dotazy, které jsou pro váš web nerelevantní. Ušetřené peníze namísto toho investujte do reklamy na užitečná klíčová slova. Pak se budou zobrazovat tam, kde to má smysl.

Příklad: Pokud nechcete zobrazovat reklamu, když uživatel ve svém dotazu použije slovo „zdarma“, nastavte jej jednoduše jako vylučující klíčové slovo. A máte vyřešeno.

2. Mějte co nejlepší strukturu PPC účtu

PPC kampaně můžou fungovat i na jedné hromadě. Když si ale ve svém účtu uděláte pořádek, můžete si do budoucna ušetřit spoustu času a především nervů. Přehledná struktura vám navíc umožní efektivnější optimalizaci a správu kampaní. Pořádek dělá přátele. A to platí i v PPC!

Příklad: Řekněme, že prodáváte třeba obuv. V tom případě je vhodné kampaně a reklamní sestavy členit dle značky, pohlaví, cílové skupiny a podobně.

3. Měřte výkon kampaní

Když máte reklamy správně nastavené, každá investovaná koruna se vám zúročí. Naštěstí můžete výkon snadno měřit. Stačí jen správně nasadit konverzní kódy na své stránky. Ty slouží k měření účinnosti reklamy u uživatele a toho, zda jste dosáhli svých cílů (například vyplnění formuláře nebo dokončení objednávky). A pokud se chcete zabývat analytikou, zapněte automatické značkování pomocí UTM parametrů.

Příklad: U svého e-shopu můžete měřit nejen počet objednávek, ale i to, k jaké objednávce vedla daná PPC reklama a kolik tato konverze vydělala peněz.

4. Využívejte reklamní prostor na maximum díky rošíření

Určitě chcete zabrat v reklamním prostoru co nejvíc místa a dostat se uživatelům do povědomí. K tomu slouží rozšíření reklamy, které vám navíc zvýší míru prokliku a zároveň tím sníží svou cenu.

Příklad: Přidejte popisky, telefonní čísla, lokace a odkazy na podstránky. A to přímo do reklamního sdělení.

5. Starejte se o své rozpočty

Rozpočet a investice do PPC je vážně ožehavé téma. Pokud ale dobíjíte své kredity na PPC reklamu včas (tím pádem reklama běží nepřetržitě), nestanovujete zbytečně nízké stropy rozpočtů a investujete s rozumem, nemusíte se ničeho obávat.

Příklad: Když se zastaví kampaň kvůli vyčerpání rozpočtu, systém pro správu PPC neustále vaše reklamy přehodnocuje. Je škoda připravit se o dobré hodnocení kvůli tomu, že vás Sklik či AdWords penalizují za neuhrazení kreditu. Může se to totiž projevit navýšením ceny za proklik, jen abyste získali svou pozici zpět.

6. Využívejte remarketing

Remarketing vám umožní znovu oslovit ty, kteří již navštívili váš web. A z těchto návštěvníků máte možnost vytvořit ještě specifičtější cílové skupiny, kterým nabídnete další reklamu.

Příklad: Trefná remarketingová reklama zamíří například na uživatele, kteří již měli své zboží v košíku, ale na poslední chvíli si nákup rozmysleli a web opustili. Remarketing vám umožní je oslovit, připomenout se a motivovat je k nákupu.

7. Testujte a zkoušejte stále nové věci

Každá novinka, kterou v PPC vyzkoušíte, vás odliší od konkurence. Vaše reklamy také budou pestřejší a lákavější. Testovat můžete i dva stejné formáty, ale v jiném znění. Vyzkoušíte si tak, na co vaši zákazníci lépe slyší.

Příklad: Zajímá vás, který nadpis je pro reklamu lepší a který vám přivede víc zákazníků? Jestliže se nemůžete rozhodnout, vyzkoušejte jednoduše oba. Po vyhodnocení zjistíte, který je pro vaši nabídku ten nejlepší.

8. Mějte skvělé reklamy

Hezký text reklamy je pozvánka do e-shopu. Chopte se slov a používejte je tak, že uživatelé nebudou chtít navštívit jiné stránky, než jsou ty vaše.

Příklad: V reklamě se můžete pochlubit, kolik máte za sebou zkušeností, že máte vše skladem a jaké jsou vaše reference. Vaše letitá zkušenost může být právě tím argumentem, který rozhodne.

9. Dobře rozmýšlejte cenu za proklik

Reklama je investice. Pokud však chcete, aby se vaše reklama zobrazila, nastavte dostatečně vysokou cenu za proklik. Jen tak dáte o sobě dostatečně vědět. A i zde můžete testovat. Vyzkoušejte si, jak se budou reklamy chovat při různých cenách za proklik (neboli CPC). Třeba zjistíte, že lepší poměr cena-výkon má jiné nastavené ceny za proklik.

Příklad: Na specifičtější klíčová slova můžete nastavit vyšší cenu za proklik. Uživatel je totiž už ve fázi, kdy ví, co chce. Je tedy blíž konverzi. U obecnějších klíčových slov naopak můžete nastavit nižší cenu, protože máte zkušenost, že vám žádné konverze nepřivede. Investujte tam, kde to má smysl.

10. Používejte long-tail vyhledávací výrazy

Delší a specifičtější slova a slovní spojení neboli long-tailové výrazy představují skvělou příležitost pro cílení PPC reklamy. I když si s nimi dáte víc práce, je dobré se na ně zaměřit, protože takových výrazů je většina, jsou zpravidla levnější a především tím uživatel upřesňuje, co přesně chce a potřebuje. A to je skvělá šance, kdy ho zaujmout svou nabídkou. U obecnějších vyhledávacích výrazů se pak šance setkání nabídky s poptávkou snižují. Už totiž není možné určit přesně, co uživatel požaduje. A tím pádem, jak cílit reklamu.

Příklad: Těžko říct, co uživatel vygooglením slova „čokoláda“ myslel a co vlastně hledal. Cílením reklamy na toto slovo sice budujete svou značku, nemusí to však nést kýžené ovoce ihned. Pokud bude dotaz „prodejna čokolády Pardubice“, je výraz specifičtější a už odhadnete lépe, jak reagovat vhodnější reklamou.

11. rada na závěr: Veďte na vhodnou vstupní stránku

Člověk je od přírody tvor líný. A na internetu tomu není jinak. Proto se zaměřte na to, aby celková trasa od první iniciativy až po samotnou konverzi byla co nejpřímější, nejpohodlnější a nejrychlejší. V PPC reklamě tedy veďte na stránku, která přímo souvisí s tím, co uživatel hledá.

Příklad: Řekněme, že uživatel hledá správce PPC kampaní v Pardubicích. Jako vyhledávací výraz použije „PPC správa Pardubice“. Pokud bychom mu zobrazili reklamu, která vede na hlavní stránku, uživateli se nebude chtít brouzdat po stránkách a hledat to, co vlastně potřebuje. Pokud však návštěvníka přivedeme na stránku se správou PPC reklamy, čas mezi položenou otázkou a odpovědí jsme zkrátili na minimum. Odpovídáme tak přímo na dotaz návštěvníka. Kratší a jednodušší konverzní trasou zvyšujeme pravděpodobnost samotné konverze.

Splňují vaše PPC kampaně všechny body? Tak skvělé, jste na dobré cestě. Jestliže ale víte, že ve vašich kampaních je prostor pro zlepšení, nechte to na nás. Naši PPC profesionálové vám rádi pomohou. Vy tak ušetříte čas, kdy se můžete věnovat rozvoji vlastního podnikání.

Nahoru