Upravit stránku

Co jste se mohli dozvědět na semináři pro e-shopaře?

Rádi bychom tímto článkem poděkovali všem partnerům, přednášejícím a klientům, kteří se zúčastnili prvního letošního semináře pro e-shopaře. Mluvili jsme na něm o novinkách v e-commerce pro rok 2019 a předávali si tipy, jak dál efektivně rozvíjet business.

Petr Soukup, produktový manažer eBRÁNA e-shopu Jak růst... (pro malý a střední e-shop)

První přednášky se ujal produktový manažer eBRÁNA e-shopu a mluvil o tom, co už dnes musí mít střední e-shop na 100 % vyřešené, a na co se naopak soustředit v roce 2019. Mezi hlavní trendy řadí Petr především rozvoj a profesionalizaci služeb třetích stran. A to i u malých doplňků pro e-shop. Velice zajímavý je trend AR (rozšířené reality), kterou výborně používají velcí hráči.
Prezentace ke stažení

soukup@ebrana.cz

Mário Krajčír, produktový specialista 3D fotografie a jejich využití v e-commerce

krajcir@ebrana.cz

Mário je student chemicko-technologické fakulty na UPCE. Mezi jeho zájmy patří nové technologie, se kterými rád experimentuje. Krom 3D tisku se zabývá i 3D fotografiemi a modelováním. V přednášce jste se dozvěděli rozdíl mezi 3D a 360° fotografií a také výhody v podobě vyššího konverzního poměru a vyšší míry prokliků u produktů, které jsou takto nafoceny nebo vymodelovány.
Prezentace ke stažení

Martin Semerád, výkonný ředitel eBRÁNY Dostatek kvalitních lidí jako klíč k úspěchu

První část semináře zakončil výkonný ředitel eBRÁNY, Martin Semerád. Jeho hlavní prioritou je firemní kultura. Martin je pravý lídr, snaží se lidi ve firmě posouvat dál, a to nejen po odborné stránce. Nedostatek pracovníků řeší většina majitelů firem, a proto je každý tip pro nábor těch správných lidí neocenitelný. Hlavní ingrediencí je správná prezentace firmy. Jasné vysvětlení, v čem je jedinečná a jaké jsou její hodnoty. Vše musíte podat autenticky a přesvědčit kandidáta, že to co firma dělá, dává smysl. Pokud vás téma moderního náboru zaujalo, přijďte si pro další tipy 16. 4. 2019 na seminář Jak zefektivnit nábor lidí.
Prezentace ke stažení

semerad@ebrana.cz

Jan Jindra, Comgate Jak nechat vyrůst e-shopový sklad a nezbláznit se

jan.jindra@comgate.cz

Po krátké přestávce vystoupil náš dlouholetý partner, společnost Comgate – dodavatel automatizovaného skladu a platební brány. Jan Jindra představil účastníkům hlavní výhody skladu při generickém růstu e-shopu. Na případových studiích ukázal, že outsoursingem lze ušetřit až 1/3 nákladů. Důležité je i zajištění dalších služeb jako reklamace, vratky nebo komunikace s dopravci.
Prezentace ke stažení

Adriena Růžičková, specialistka online marketingu Budovat brand bolí a nemít ho, bolí ještě víc

Brand je náročné téma, ale důležité i pro malé a střední firmy. Adriena vyhrála cenu o nejdelší přednášku. Přesto si udržela plnou pozornost účastníků semináře, protože branding je kámen úrazu všech středních firem. Zásadní byla ukázka toho, jak vás brand podrží, když přijde oslabení ekonomiky nebo jak značka zvyšuje konverzní poměr všech výkonových kanálů. Přednáška je plná hezkých příkladů, jak brand řeší malé a lokální firmy. „Je to běh na dlouhou trať a já doufám, že přednáška pro všechny představovala ideální tréninkový plán”, dodává Adriena.
Prezentace ke stažení

ruzickova@ebrana.cz

Viktor Kustein, produktový manažer Využití chatbotů v e-commerce

viktor.kustein@feedyou.agency

Feedyou je leadrem trhu s chatboty zejména pro oblast HR. Viktor ve své přednášce ukázal, jaké služby lze pomocí chatbotu automatizovat a jak si tím usnadníte práci. Zároveň našim klientům ukázal proces vytvoření chatbotu a jeho nasazení. Chatboti dnes zvládají zastoupit zákaznické centrum nebo udělat zákaznický průzkum. O náboru lidí byla již řeč v samostatné přednášce, ale zde je chatbot nejsilnější.

Daniel Papež, specialista online marketingu Dopad PPC reklamy na ostatní kanály

Po obědě nastartoval Dan odpolední blok ukázkou PPC kampaní a toho, jak výkonnostní marketing pozitivně ovlivňuje celkový obrat firmy. Ukázal, že PPC není jen Sklik a Google Ads a jak málo místa v dnešní době zbývá pro organické výsledky. Jasnou zprávu přednášky je, že vaše investice do placené reklamy se vám vrátí na organických výsledcích, přímé návštěvnosti i známosti vaší značky.
Prezentace ke stažení

papez@ebrana.cz

Vojtěch Fiala, specialista online marketingu Cenotvorba v e-commerce

fiala@ebrana.cz

Cenotvorba je jedna z disciplín, ke které se dostaneme opravdu výjimečně. Ve stejnojmenné přednášce jsme se pokusili vysvětit, proč není vhodné být nejlevnější a jak lze k cenotvorbě přistupovat chytře a jak získat relevantní data. A soudě podle ohromeného obecenstva jsme se trefili do černého. Byla to jedna z nejlépe hodnocených přednášek a všichni klienti měli o čem přemýšlet. U nás v eBRÁNĚ děláme cenové srovnání produktů v rámci správy zbožových srovnávačů.
Prezentace ke stažení

Radim Kozák, account manager Samba.ai Samba.ai - umělá inteligence pro váš e-shop

Největší očekávání měla prezentace Radima Kozáka ze společnosti Samba. Málokdy vidíte představení tak komplexního marketingového nástroje, který je dostupný pro malé a střední firmy. Dozvěděli jsme se, že Samba umí servírovat marketingové kampaně přes různé kanály. Snadné nastavení, přehledná analytika a rozumná cena se u našich klientů setkala s velkým ohlasem. Radim Kozák ochotně zodpověděl i spoustu technických otázek a získal neocenitelnou zpětnou vazbu k jejich řešení. Navíc jsme přislíbili, že již pracujeme na nasazení nástroje i na naše eBRÁNA platformy (během května).

r.kozak@samba.ai

Libor Darvaš, obchodní manažer Helios Kdy je správný čas na Helios

libor.darvas@assecosol.com

Velice si vážíme podpory ze strany společnosti Asseco Solution. Pan Darvaš odpověděl na věčnou otázkou všech malých a středních firem – kdy se vyplatí investice do informačního systému. Helios Orange je unikátní právě v tom, že se do začátku hodí pro menší firmy a vystačí až do jejich stamilionových obratů. Pro e-shopy je základem kvalitní řešení skladu, produktového katalogu, účetnictví a analytiky. eBRÁNA e-shop má přímou integraci na Helios Orange/Easy což přechod z jiného systému, nebo přechod na tento informační systém, zjednodušuje.
Prezentace ke stažení


Diskuse na závěr

Seminář jsme zakončili diskuzí s našimi klienty.

Rád bych touto cestou poděkoval panu Brandsteinovi z global-sport.cz , panu Vomočilovi z levne-notebooky-pc.cz a pánům ze samba.ai. Oba jsou zkušení majitelé e-shopů a vážíme si toho, že se s námi podělili o své zkušenosti. Pro mě jako produktového manažera jsou to neocenitelné informace, a jen pokud budu znát dokonale potřeby a starosti našich klientů, tak mohu navrhnout ideální produkt”, vysvětluje Petr Soukup a dodává: „Například cenotvorba. Po skvělé přednášce jsem pochopil, že to je téma, které asi nemají všichni správně vyřešené a všechny zajímá, jak to řeší ostatní.”

Cenotvorba a doprava. To je oříšek...

E-shopaři přiznali, že cenotvorbu řeší hodně pocitově, za delší období a otevřeně přiznávají mezery. Obdivujeme jejich otevřenost a myslíme si, že všichni v sále na tom byli hodně podobně.

Plamenná diskuze se točila kolem jednání s dopravci. Zkušenosti všech účastníků nejsou ideální, hodně se mění lidé mezi dopravci, není snadné se s někým na čemkoliv domluvit a pozitivní vyřízení reklamace poškozené zásilky je prakticky nemožné. S nejlepším tipem přišla jedna z klientek, která měla dohodu s DPD: Nafotili typovou objednávku tak, jak ji balí. DPD jim pak potvrdilo, že takto zabalená objednávka je v pořádku a libovolné poškození jde za dopravcem.

Děkujeme všem

Zbytek otázek mířil na pány ze Samba.ai, kteří představením svého nástroje zaujali účastníky nejvíce. A jsme rádi, že jsme naše klienty potěšili i přípravou nástroje do e-shopů z dílny eBRÁNA.

„Rád bych poděkoval všem kolegům, kteří pomáhali s přípravou semináře a těším se na další podzimní workshop,” uzavírá Petr Soukup.


A jak hodnotili seminář účastníci?

Skvělý přísun nových trendů a informací. V marketingu i jiných oblastech. 

Co se nám na semináři líbilo? Různorodost a velké množství informací. A co nám nejvíce utkvělo? Brand, Samba, Comgate.

Mnoho užitečných tipů a informací,
díky kterým se můžeme posunout dál.
Petr Soukup

Petr Soukup

Produktový manažer

Petr působí ve společnosti eBRÁNA jako produktový manažer pro náš e-shop a produkty internetového marketingu. V oblasti e-commerce se pohybuje 9 let. Během té doby působil i ve společnosti Vivantis, kde vedl tým výkonnostního marketingu a vývoj interních marketingových nástrojů. Pokud mu dvě děti dovolí, tak miluje běh a lyže.

Nahoru