Upravit stránku

Rychlý report ze setkání
PPC OFFLINE #11

Ve čtvrtek 12. 9. jsme společně vyrazili na v pořadí už 11. neformální setkání PPC specialistů do Prahy, pořádané agenturou Kofein. Za eBRÁNU vyrazili specialisté z online marketingu, PPC oddělení a interního marketingu. Přednášky jsou sice zaměřené primárně na PPC, nicméně setkání slibuje i přesah do dalších oblastí online marketingu.
Přednášející byli tentokrát z Google, Heureka a společnosti Geewa. Celkem jsme se mohli těšit na 4 přednášky, zaměřené na různá témata, točící se kolem PPC a online marketingu

1. Petra Brodilová z Google

Petra Brodilová zastává v Google pozici YouTube Sales Manager. Základ svých znalostí PPC získala před 13 lety v agentuře H1 a posledních téměř 10 let patří mezi přední produktové Google specialisty.

Poměrně dobrý prospecting pomocí videa + škálování video kreativ

Posledních 5 let se Petra soustředí na oblast YouTube a na konferenci PPC OFFLINE se její prezentace držela právě tohoto tématu. V prezentaci jsme se dozvěděli o prospecting kampaních na YouTube, jejich jejich možnostech a správném využití i nastavení.

I to, že by si každý měl definovat cíle a publikum -› nastavit správné měření, a nakonec vytvořit skvělý obsah. Jedna z hlavních věcí, která zazněla, je, že prospecting není vhodný pro každého klienta. Je nutné se na začátku vždy zamyslet, zda je pro konkrétního klienta použitelný.

Následovaly tipy z praxe pro tCPA, tipy pro tvorbu YouTube kreativ a další.

Založte si samostatný účet pro YouTube kampaně, aby se vám nemíchaly konverze mezi Display, Search a YouTube kampaněmi, aby Google mohl správně optimalizovat a vy vyhodnocovat efektivitu kampaní.

2. Matěj Nosál ze studia Geewa

Matěj Nosál aktuálně přesídlil do pražské herní vývojářské firmy Geewa jako Marketing & UA manager. Jako PPC specialista pracoval tři roky v brněnské agentuře Igloonet a prošel i herní vývojářskou legendou Madfinger Games.

Globální kampaněve světě mobilních her

Ve své prezentaci se zaměřil na oblast, se kterou se většina PPC specialistů příliš nesetká – s pokročilými způsoby propagace mobilních her na globálním trhu. Jak cílit, měřit, vyhodnocovat, jakou roli hraje retence a o tom, že pouhá instalace prostě nemá být konverzí.

Matěj nám poodkryl svět propagace mobilních her a ukázal možnosti reklamních systémů a jejich efektivity v souvislosti s jejich oborem. Tedy například, jakým způsobem se dá cílit na Facebooku, jak je na tom Google nebo například, jakým systémem vyhodnocují a predikují výkon jednotlivých kampaní. Výsledek toho, zda se kampaň vyplatí, nemusí totiž být známa hned na začátku, ale až po delším období. Proto používají a pracují s benchmarky a na jejich základě kampaně vyhodnocují.

Jedním z tipů, a zároveň překvapením pro mě, bylo to, že nejlépe fungovalo prakticky to nejobecnější cílení na všechny a že je nutné brát v potaz cílení dle zemí. Např. v Indii byste nikdy neprodali za stejné ceny jako v USA.

3. Martin Zítekz Heuréka.cz

Martin Zítek je Head of Performance Marketing v Heurece. Za sebou má zkušenosti z Mall Group (Performance Marketing Manager) nebo agentury Inborn (PPC specialista).

CSS aneb Google Nákupy bez Google

Na PPC OFFLINE mluvil o tématu CSS (Google Comparison Shopping Services), kdy Google Nákupy zajišťují i jiní poskytovatelé než jen samotný Google skrze Google Merchant Center.

Přednesl nám zákonitosti toho, jak používat Google nákupy bez Google. Dále zmiňoval, na co si dát u jednotlivých poskytovatelů pozor, jaký je rozdíl mezi jednotlivými poskytovateli nebo například, co se jim z praxe nepovedlo.

„Jednou z hlavních myšlenek a tipem pro každého, kdo by chtěl CSS využívat, bylo udělat opravdu podrobný průzkum a zvážit do detailu všechna pro a proti.“
Daniel Papež, specialista online marketingu eBRÁNA

4. Dalibor Klíčz Google

Dalibor Klíč je Industry Manager pro oblast e-commerce v pražském Google. Téměř sedm let zkušeností v Google a práce s největšími českými e-commerce inzerenty mu dává zajímavý vhled do starostí a radostí inzerentů nejen z pohledu Google Ads reklamy. 

Hledání největších příležitostí pro růst v e-commerce

Jeho prezentace byla zaměřena na získávání příležitostí v online marketingu a v PPC obecně. Za mě to nejlepší nakonec. Dalibor mluvil konkrétně o tom, jak je v dnešní době automatizace a pokročilých strategií, které Google Ads nabízí, složité získat konkurenční výhodu oproti ostatním. Odpovědí je pracovat na feedech.

Zajímavým faktem totiž je, že například v e-commerce neustále roste. Česká republika je stále zemí s jedním z největších počtů e-shopů na obyvatele. Další zajímavostí zároveň je, že naše země předstihla Německo v počtu inzerátu na dotaz (Ad depth) v posledním roce.

Zároveň nám Dalibor ukázal srovnání největších e-commerce hráčů v České republice a jejich kampaně založené na feedech. Tito hráči takové kampaně využívají ze 75-80 % a tvoří jim cca 75-85 % celkových konverzí z PPC.

O to důležitější je zaměřit se na optimalizaci feedů, konkrétně pracovat s obrázky, titulky a META popisky. Celou prezentaci Daniel zakončil praktickými ukázkami na datech i na metodice, s jakou k optimalizaci feedů u svých klientů přistupovali.

Hlavním sdělením a zároveň tipem pro každého, kdo pracuje s PLA kampaněmi:

Začněte s optimalizací vašich feedů, klidně postupně po jednotlivých produktech. A/B testujte, ale začněte hned. Optimalizace může mít zásadní vliv na CTR (míru prokliku) vašich reklam a zároveň na konverzní poměr. Je to jedna z příležitostí, jak získat náskok před konkurencí.

Celkově se 11. PPC OFFLINE povedl a už se těšíme na další, který by měl následovat v příštím roce. Velké poděkování agentuře Kofein a Robertu Štípkovi za organizaci akce, která je bezplatná a která dává lidem v PPC komunitě a online marketingu možnost potkat se a načerpat inspiraci.



Daniel Papež

Daniel Papež

Specialista online marketingu

Daniel nasbíral velké množství zkušeností ještě před nástupem do eBRÁNY. Pracoval jako specialista v módním odvětví, kde byly jeho pracovní náplní výkonnostní a YouTube kampaně. V současnosti je Dan specialistou online marketingu. Pod palcem má správu internetového marketingu od dílčích činností až po komplexní správu včetně určování strategií a plánů. Výkonnostní kampaně jsou stále jeho oblíbenou specializací. Postupně však proniká i do dalších oblastí IM, kde se mu daří posouvat kupředu nejenom sebe, ale i klienty. A to hlavně v oblasti SEO a UX.

Nahoru