Upravit stránku

Návštěvnost vzrostla o 193 %. Díky, milý Facebooku

Jaká kouzla Michal, náš specialista na sociální sítě, umí s Facebookem? Dnes se podíváme, jak možnosti nástrojů Facebookové reklamy opravdu vytěžit na maximum.

Nebuďte proti Facebooku, buďte s ním

To, že Facebook protěžuje placené příspěvky, a prostoru pro organický dosah značně ubývá, je prostý fakt. Čísla mluví jasně.

Smutná situace nastává, když tvoříte opravdu krásný obsah, kterému věnujete i několik hodin. Ale nikdo ho pak neuvidí. Je to stále častější problém. Existuje řešení?

Dobrou zprávou je, že s vytlačováním organického obsahu se pojí optimalizace nástrojů pro správu reklamy ze strany Facebooku. Marketing je díky nim rozmanitější a možnosti neomezené. Můžete si hrát s umístěním, formáty i cílením. Řešením tedy může být  „vzdát" z části boj s Facebookovým algoritmem, který nám přestává zobrazovat organické příspěvky a maximálně  se začít soustředit na reklamu v podobě Facebook Ads. A tady začíná legrace.  

(Ne)uvěřitelná síla Facebook Ads

Nepodceňujte sílu reklamy na Facebooku. Na Facebooku je v České republice už skoro 5 milionů lidí, kteří se dají z dlouhodobého hlediska považovat za každodenní uživatele. Takže proč takové mase lidí tu reklamu nenaservírovat?

Budování brandu na sociálních sítích má smysl. I brandové kampaně, do kterých mnohdy klienti neradi investují, vám nakonec vydělají peníze.
Nemusí jít nutně pouze o prodejní kampaně. Například budovat brand na sociálních sítích je jednoznačně jednodušší než pomocí PPC reklamy. Díky vhodnému cílení se dá ovllivnit šíření obsahu, které můžete využít např. k edukaci zákazníků. Velký úspěch shledávají i různá pojetí příkladů užití produktů. Díky reklamě na Facebooku lze vytvořit velkou konkurenční výhodu, v podobě šíření obecného povědomí o značce, které nakonec přece jen k nákupu vede.

Facebook Ads vs. PPC kampaně

Existují případy, a není jich málo, kdy dokonce Facebook Ads dosahují mnohem lepších výsledků než samotná PPC reklama. Jak vhodně tyto nástroje zkombinovat? Kdy se vyplatí spíš Facebook a kdy PPC? Dnes jsme pro vás připravili první ze série článků, kde vám formou case studies ukážeme některá z Facebookových kouzel.
Facebook Ads
"Pan Frolík nás v půlce kampaně stopnul, protože víc poptávek už by nezvládl." 
Aneta Benková, specialistka online marketingu

Příběh jedné kávy na Facebooku

V případě Frolíkovy kávy, využíváme Facebook pouze nárazově při prodejních akcích. Doprava domů zdarma, Vánoce, anebo výrazné slevy. V podstatě je Facebook jen udržovacím nástrojem. Klientovi nejde vyloženě o velké obraty, ale o zachování rodinné značky. I přes to, že nechce expandovat a soustředí se výhradně na prodej v rámci regionu, Facebook Ads se jeví jako nejlepším možným nástrojem.  

Díky volné ruce, kterou  nám pan Frolík nechal, jsme společně s klientem vyzkoušeli snad všechny formáty reklamy, které Facebook nabízí. Z veškerých kampaní i příspěvků vyšla pěkná čísla. Povědomí o Frolíkově kávě z Borohrádku se nám daří šířit nejen v Pardubicích. I bez dynamického marketingu. 

Existuje recept na úspěšnou Facebookovou kampaň?

Kampaň, která se opravdu povedla, je Doprava domů zdarma. Pan Frolík vám doveze kávu až domů, a to každou středu. U cílení kampaně jsme využilli demografické údajě - PSČ, kraje, města. Kampaň vedla na landing page, kde si zákazník mohl zkontrolovat svou PSČ, zda pro něj akce platí a jestli do jeho bydliště opravdu pan Frolík kávu dováží.

Přesné cílení zaručilo ty správné zákazníky. Nestalo se, že by proběhla platba za proklik a následně zákazník zjistil, že zrovna k němu není možné kávu dovézt. Což ve výsledku šetří peníze hlavně našemu klientovi. 

Získejte enormní množství relevantních kontaktů

Nebojte se vyzkoušet i externí aplikace. Nám se osvědčily hlavně kola štěstí. U Frolíkovy kávy jsme neváhaly využít právě tuhle aplikaci v období Vánoc. 

Regionální kampaň před Vánoci jsme spojili s možností vyhrát v kole štěstí slevu na nákup. I když by se mohlo zdát, že cílem byl právě nákup, nebylo to tak. Díky kolu štěstí se nám podařilo získat více než 2 000 relevantních leadů. Zadání e-mailu bylo totiž jednou z podmínek k opakovanému „zatočení si". Nespornou výhodou této konkrétní aplikace je možnost nastavení pravděpodobnosti výhry a možnost upravit design podle vlastního návrhu. 

Když vezmeme v potaz, že nám realizace kola štěstí spolkla v nákladech asi 2 880 Kč, pak nás jeden kontakt vyšel na 1,44 Kč. A to je moc pěkná cena za lead.

Vizuál kola štěstí

Jak se reklama na Facebooku promítla do výsledků webu?

Takže závěrem: 

  • Na budgetu závisí výsledek. Tak to prostě je. Nemusíte ale hned nutně investovat desetitisíce. 
  • Mazlete se s cílením. Základem dobré kampaně jsou data a ta získáte nasazením Facebook Pixelu na váš web. 
  • Budťe kreativní. Nezapomeňte, že reklama musí zákazníka na první pohled zaujmout.  

Vaše firma ještě není na Facebooku? Škoda, vaše cílovka už tam je. 

Pojďte na Facebook s eBRÁNOU. Michal poradí s kampaněmi i vám. 

Michal Faltejsek

Michal Faltejsek

specialista na sociální sítě

Michala sociální sítě nejen živí, ale hlavně baví. Sleduje trendy a neustále přichází s novými nápady a náměty na příspěvky i reklamu. Když se zrovna neprocvakává Business Managerem, tak vyrazí se svojí instapartou fotit do přírody. A o víkendu? Možná fotí vašim přátelům svatbu nebo vyhrává pohár v soutěži latinsko-amerických tanců. 

Nahoru