Upravit stránku

Návštěvnost vzrostla o 193 %. Díky, milý Facebooku

Jaká kouzla Michal, náš specialista na sociální sítě, umí s Facebookem? Dnes se podíváme, jak možnosti nástrojů Facebookové reklamy opravdu vytěžit na maximum.

Nebuďte proti Facebooku, buďte s ním

To, že Facebook protěžuje placené příspěvky, a prostoru pro organický dosah značně ubývá, je prostý fakt. Čísla mluví jasně.

Smutná situace nastává, když tvoříte opravdu krásný obsah, kterému věnujete i několik hodin. Ale nikdo ho pak neuvidí. Je to stále častější problém. Existuje řešení?

Dobrou zprávou je, že s vytlačováním organického obsahu se pojí optimalizace nástrojů pro správu reklamy ze strany Facebooku. Marketing je díky nim rozmanitější a možnosti neomezené. Můžete si hrát s umístěním, formáty i cílením. Řešením tedy může být  „vzdát" z části boj s Facebookovým algoritmem, který nám přestává zobrazovat organické příspěvky a maximálně  se začít soustředit na reklamu v podobě Facebook Ads. A tady začíná legrace.  

(Ne)uvěřitelná síla Facebook Ads

Nepodceňujte sílu reklamy na Facebooku. Na Facebooku je v České republice už skoro 5 milionů lidí, kteří se dají z dlouhodobého hlediska považovat za každodenní uživatele. Takže proč takové mase lidí tu reklamu nenaservírovat?

Budování brandu na sociálních sítích má smysl. I brandové kampaně, do kterých mnohdy klienti neradi investují, vám nakonec vydělají peníze.
Nemusí jít nutně pouze o prodejní kampaně. Například budovat brand na sociálních sítích je jednoznačně jednodušší než pomocí PPC reklamy. Díky vhodnému cílení se dá ovllivnit šíření obsahu, které můžete využít např. k edukaci zákazníků. Velký úspěch shledávají i různá pojetí příkladů užití produktů. Díky reklamě na Facebooku lze vytvořit velkou konkurenční výhodu, v podobě šíření obecného povědomí o značce, které nakonec přece jen k nákupu vede.

Facebook Ads vs. PPC kampaně

Existují případy, a není jich málo, kdy dokonce Facebook Ads dosahují mnohem lepších výsledků než samotná PPC reklama. Jak vhodně tyto nástroje zkombinovat? Kdy se vyplatí spíš Facebook a kdy PPC? Dnes jsme pro vás připravili první ze série článků, kde vám formou case studies ukážeme některá z Facebookových kouzel.
Facebook Ads
"Pan Frolík nás v půlce kampaně stopnul, protože víc poptávek už by nezvládl." 
Aneta Benková, specialistka online marketingu

Příběh jedné kávy na Facebooku

V případě Frolíkovy kávy, využíváme Facebook pouze nárazově při prodejních akcích. Doprava domů zdarma, Vánoce, anebo výrazné slevy. V podstatě je Facebook jen udržovacím nástrojem. Klientovi nejde vyloženě o velké obraty, ale o zachování rodinné značky. I přes to, že nechce expandovat a soustředí se výhradně na prodej v rámci regionu, Facebook Ads se jeví jako nejlepším možným nástrojem.  

Díky volné ruce, kterou  nám pan Frolík nechal, jsme společně s klientem vyzkoušeli snad všechny formáty reklamy, které Facebook nabízí. Z veškerých kampaní i příspěvků vyšla pěkná čísla. Povědomí o Frolíkově kávě z Borohrádku se nám daří šířit nejen v Pardubicích. I bez dynamického marketingu. 

Existuje recept na úspěšnou Facebookovou kampaň?

Kampaň, která se opravdu povedla, je Doprava domů zdarma. Pan Frolík vám doveze kávu až domů, a to každou středu. U cílení kampaně jsme využilli demografické údajě - PSČ, kraje, města. Kampaň vedla na landing page, kde si zákazník mohl zkontrolovat svou PSČ, zda pro něj akce platí a jestli do jeho bydliště opravdu pan Frolík kávu dováží.

Přesné cílení zaručilo ty správné zákazníky. Nestalo se, že by proběhla platba za proklik a následně zákazník zjistil, že zrovna k němu není možné kávu dovézt. Což ve výsledku šetří peníze hlavně našemu klientovi. 

Získejte enormní množství relevantních kontaktů

Nebojte se vyzkoušet i externí aplikace. Nám se osvědčily hlavně kola štěstí. U Frolíkovy kávy jsme neváhaly využít právě tuhle aplikaci v období Vánoc. 

Regionální kampaň před Vánoci jsme spojili s možností vyhrát v kole štěstí slevu na nákup. I když by se mohlo zdát, že cílem byl právě nákup, nebylo to tak. Díky kolu štěstí se nám podařilo získat více než 2 000 relevantních leadů. Zadání e-mailu bylo totiž jednou z podmínek k opakovanému „zatočení si". Nespornou výhodou této konkrétní aplikace je možnost nastavení pravděpodobnosti výhry a možnost upravit design podle vlastního návrhu. 

Když vezmeme v potaz, že nám realizace kola štěstí spolkla v nákladech asi 2 880 Kč, pak nás jeden kontakt vyšel na 1,44 Kč. A to je moc pěkná cena za lead.

Vizuál kola štěstí

Jak se reklama na Facebooku promítla do výsledků webu?

Takže závěrem: 

  • Na budgetu závisí výsledek. Tak to prostě je. Nemusíte ale hned nutně investovat desetitisíce. 
  • Mazlete se s cílením. Základem dobré kampaně jsou data a ta získáte nasazením Facebook Pixelu na váš web. 
  • Budťe kreativní. Nezapomeňte, že reklama musí zákazníka na první pohled zaujmout.  

Vaše firma ještě není na Facebooku?

Škoda, vaše cílovka už tam je. Pojďte na Facebook s eBRÁNOU a svěřte své reklamní kampaně do rukou profíků. 

Michal Faltejsek

Michal Faltejsek

specialista na sociální sítě

Michala sociální sítě nejen živí, ale hlavně baví. Sleduje trendy a neustále přichází s novými nápady a náměty na příspěvky i reklamu. Když se zrovna neprocvakává Business Managerem, tak vyrazí se svojí instapartou fotit do přírody. A o víkendu? Možná fotí vašim přátelům svatbu nebo vyhrává pohár v soutěži latinsko-amerických tanců.

Jak dlouhodobě zlepšovat svou firmu? Pomocí celostního přístupu.
Zjistěte, jak na to už 9. 6. na naší konferenci.

Nahoru

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti jsou však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko, je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti