Upravit stránku

Cachování obsahu e-shopu

V tomto článku se podíváme na to, jak funguje cachování na eBRÁNA e-shopu 2.0., které může výrazně ovlivnit rychlost vašeho e-shopu.

Co je to cachování? Cachování je jedna z metod zrychlení načítání e-shopů, tato technologie ukládá často se opakující databázové dotazy do mezipaměti (cache). Díky tomu se příště stránka načte mnohem rychleji, jelikož může data načíst přímo z mezipaměti a nemusí pro ně znovu složitě přistupovat do databáze. Samozřejmě i cachování má své nevýhody, největší z nich je dočasná neaktuálnost dat, což nastává pokud se data v databázi změní (provedete změnu v editoru), ale v mezipaměti stále zůstanou stará data. Pak je nutné přegenerovat cache, aby uživatelé na e-shopu viděli aktuální data. To můžete udělat více způsoby, které si dále popíšeme. Nemusíte se bát, že byste to nezvládli. Vše si prakticky a detailně ukážeme.

  1. Způsob - Ruční mazání cache

Editor > Nastavení > Vzhled > Nastavení > Ruční mazání cache - povoleno

Přegenerování cache souborů - Editor > E-shop > Mazání cache > Smazat FE cache (memory)

Tento způsob bych doporučil všem e-shopům, které nevyužívají žádnou integraci na integrační systém. A několikrát denně tak musí zasahovat do svého e-shopu přes editor, aby mohli upravit ceny, sklady, položky v menu, atd. Pokud byste využívali druhý způsob - automatické mazání cache, tak by se vám po každé změně v editoru automaticky přegeneroval cache soubor, což by vedlo k velkému zpomalení e-shopu. Proto je pro vás lepší upravit více položek naráz a až pak ručně přegenerovat cache. Pokud byste cache náhodou zapomněli sami přegenerovat, tak se automaticky generuje nová každé 4 hodiny.

  • Výhody: Zrychlení e-shopu, pokud je správně využíváno.
  • Nevýhody: Může nastat neaktuálnost dat.

Praktický příklad užití: Práce v editoru bez integračního systému. Vím, že je nutné upravit 10 produktů, 2 kategorie a připravit slevové kupóny. Až provedu veškeré požadované změny, tak promažu cache soubory (Editor > E-shop > Mazání cache > Smazat FE cache (memory)). Rozdíl oproti druhému způsobu je v tom, že nejdříve dokončím všechny změny a až pak sám přegeneruji cache. Zatímco u druhého způsobu by se po každé úpravě v editoru znovu generovala nová cache, což by ve výsledku negativně ovlivnilo rychlost e-shopu.

  1. Způsob - Automatické mazání cache

Editor > Nastavení > Vzhled > Nastavení > Ruční mazání cache - zakázáno

Tento způsob je naopak vhodný pro všechny, kteří využívají integrační systém nebo málokdy musí upravovat něco přímo v editoru (párkrát za den). To znamená, že data v databázi se téměř přes den nemění. Tímto způsobem jakékoliv změny v editoru přegenerují cache a první načtení stránky na e-shopu je tak pomalé. Což u pár změn za den není problém, ale pokud byste prováděli několik změn denně už by to mohlo vést k znatelnému zpomalení e-shopu.

  • Výhody: Neměla by nikdy nastat neaktuálnost dat.
  • Nevýhody: Velké zpomalení e-shopu, pokud pracujete hlavně v editoru.

 

Praktický příklad užití: E-shop s integračním systémem. Z pravidla v nočních hodinách proběhne synchronizace integračního systému do e-shopu a přes den už není potřeba nic měnit. Pokud by náhodou bylo potřeba něco změnit v editoru přes den, tak se automaticky přegeneruje i cache.

 

Na závěr je nutné si uvědomit, jak je vlastně e-shop používán a podle toho i zvolit způsob, který budete v praxi používat. Pokud přes den několikrát pracujete v editoru a upravujete různé položky, doporučil bych vám zvolit 1. způsob. Naopak pokud přes den v e-shopu téměř nic neměníte a neupravujete, tak bych se nebál zvolit 2. způsob.

Nejste si jistí, že vaše PPC reklama vydělává tolik, kolik by měla? Neutrácejte zbytečně.PPC audit zdarma

Nahoru