Upravit stránku

Nemůžete nalézt ta správná slova? Copywriter je má vždy

Uvažujete, jestli si psát texty sami, nebo zda se svěřit do odborných rukou? Proč se bez správně zvolených slov a formulací na webu neobejdete a k čemu vám bude dobrý copywriting, vám milerádi prozradíme. 

Čím jsou weby bez copy

Copywriter, kopík, textař, mistr slova… co dokáže s texty na webu? Divili byste se, ale úplné zázraky. Říká vám něco optimalizace pro vyhledávání, slyšeli jste o user experience a dokážete vykouzlit slova, která lahodí vkusu? Taková, že si při jejich čtení řeknete „to musím mít!“? Copywriter tohle všechno zná a umí. Lákat zákazníky je jeho každodenní praxe. Když ví, kdo zboží kupuje a kdo objednává služby, umí vyšvihnout slova, která přesvědčí. Nebo dokážou pobavit. Jak je potřeba.

Dobrá webová stránka se bez textového obsahu neobejde. Nejen, že mistrně popisuje službu nebo třeba výrobek. Doplňuje obrázky, tlačítka a provede vás za ruku celým nákupem až ke zdárnému konci. 

Jak to vypadá bez mistrných slov

I když si říkáte, že umíte česky dobře a ze slohu jste ve škole měli vždycky jedničky, neznamená to, že se obejdete bez copywritera. Musíte totiž umět mnohem víc, mít na všechno čas, chuť a náladu. Několik hodin měsíčně strávíte u počítače vymýšlením textů a ještě se musíte trefit návštěvníkům webu do noty. Měli byste také tak trochu tušit, jakým slovům a obratům se obloukem vyhnout.

Co by dobrý copywriter nenapsal

„Jsme zavedená firma s dlouholetými zkušenostmi a dynamickým týmem. Poskytujeme kvalitní a profesionální služby a poradenství.“

Tohle bohužel není vtípek. Jsou to slova, která jsme našli na webu jedné firmy. Proč to je špatně? Klišé je pro dobrého copywritera sprosté slovo. Neohání se prázdnou kvalitou ani desetiletou „tradicí“ a pozná, co je na vás opravdu ryzí a jedinečné. Slova, která najdete všude, jsou nicneříkající, má je každý a ve finále vám spíš ublíží.

Vytáhněte na čtenáře něco, co ho dostane a nepustí. Třeba, že za vaším kuchařem se sjíždí celá republika, že bez vás ten byt prostě neprodají nebo, že rohlíky vašeho pekaře voní po celé čtvrti. Musí vědět, na koho si vždycky vzpomenout, když budou řešit svůj problém.

Jak to má vypadat

Jaký je výsledek, když si do parády vezme text ostřílený copywriter? 

Jak čteme na internetu. A čteme vůbec? 

Není pravda, že lidé na internetu nečtou. Protože čtou, ale úplně jinak. Zkuste to na sobě. Chvíli pozorujte, co děláte, když přijdete na internet. Nejspíš zjistíte, že projedete rychle všechny nadpisy, obrázky a vytučněná slova. A pokud vás to zaujme, budete pokračovat dál. Když ne, jdete pryč. Takto to mají téměř všichni.

 

  • Potřebujeme: kratší věty, odstavce, obrázky a krátké popisky.
  • Nechceme: vycpávková slova, klišé, a nicneříkající slovní vatu (jakoby, jakože, čili…). Poznáte je tak, že když je vyškrtnete, vůbec nic se nestane.

Jde vám z toho hlava kolem? Nevadí

Každý umíme něco. Pokud to myslíte se svým webem vážně, doporučujeme se obrátit na profesionální copywritery. Znají z každého oboru něco a svými texty dokážou prodat. A hlavně, na každé věci i situaci najde silné stránky, popíše je z dobrého úhlu. Pro příklad si stačí představit všechny ty příběhy, které se vám snaží přiblížit.

Všechno tohle a ještě mnohem víc musíte vědět, když chcete tvořit obsah. Naši copywriteři v eBRÁNĚ všechny copytriky znají, pohybují se už několik let ve světě biogenetiky, dealerů vozů, výrobců podlah nebo třeba dřevostaveb. Rádi poznají i váš svět!
Jana Batelková

Jana Batelková

Copywriterka

Janča v eBRÁNĚ jede už svůj pátý copywriterský rok. Kromě psaní ji baví knížky, filmy a internetové novinky. A když není doma, ráda tráví čas v přírodě s borderkou Ájou. 

Nahoru