Upravit stránku

Zboží.cz přešlo na HTTPS, co to znamená pro e-shopaře?

V minulých dnech oznámila dvojka na českém trhu mezi porovnávači zboží, že přechází na bezpečnější protokol HTTPS. Následuje tedy světový trend, kdy postupně všechny weby nasazují místo HTTP komunikačního protokolu právě HTTPS. Trochu nás mrzí, že nám tento důležitý krok nedali vědět dopředu, ale oznámili ho až po spuštění. Vzhledem k tomu, jaké důsledky s sebou přechod pro inzerenty nese…

HTTP vs. HTTPS

Hlavní důvodem vlny přechodů je množství důvěrných informací, které provozovatelé webů získávají o uživatelích, a které by neměly být zneužity. Pokud webová stránka nebo e-shop přejde na HTTPS, zjednodušeně to znamená, že uživatelská data jsou více chráněna proti zneužití.

Inzerujete na Zboží.cz? Tak zbystřete

Proč o tom všem ale píšeme? Přechod Zboží.cz na bezpečnější protokol se dotýká hlavně e-shopů, které na tomto srovnávači zboží inzerují své produkty. Následky se liší podle toho, jestli váš e-shop také má HTTPS nebo stále ještě zůstáváte na HTTP.

  • Můj e-shop je na HTTPS
    V tom případě máte vyhráno. Přechod Zboží.cz vás nijak neovlivní. I nadále uvidíte ve svém účtu Google Analytics všechny přístupy ze zbožového portálu označené jako doposud, tedy zdroj zbozi.cz.
  • Můj e-shop je na HTTP
    Vám by mohl vzniknout problém. Pokud nemáte nastavené UTM parametry v URL ve feedu, který posíláte do Zboží.cz, pravděpodobně už neuvidíte v Google Analytics přístupy ze zdroje zbozi.cz. Příčinou je laicky řečeno to, že komunikace mezi webem na HTTPS a HTTP vázne. HTTPS není k HTTP tak sdílný a některé informace mu zatajuje. Například to, že návštěvník přišel ze zdroje, který Google Analytics běžně označuje referral.
    A tady vzniká ten problém - Google Analytics nepozná, z kterého zdroje návštěvník přišel a zařadí ho chybně mezi přímé přístupy. A tak nejenže nevíte, kolik lidí na váš e-shop chodí ze Zboží.cz, ale nemáte ani přesné statistiky přímých přístupů.

A teď konec strašení. Na řadě je řešení

Pokud patříte do druhé skupiny, váš e-shop tedy ještě „jede“ na HTTP, nezoufejte. Řešení samozřejmě existuje. A hned dvě:

  1. Přechod na HTTPS protokol
    Logický krok je, že přejdete také na HTTPS. Dá se předpokládat, že další zdroje návštěvnosti vašeho e-shopu budou krok Zboží.cz následovat. Navíc bez HTTPS protokolu si dnes jen těžko spustíte inzerci v Google Nákupech. Tak proč čekat?
  2. Nastavení UTM parametrů URL
    Pokud stále váháte, zda přejít na bezpečnější protokol, doporučujeme vám alespoň „označkovat“ URL adresy ve feedu. Znamená to, že každá URL s sebou ponese informaci o zdroji přístupu a Google Analytics už nebude mít problém s jejím rozpoznáním.
Pokud máte eBRÁNA řešení, nastavíte UTM parametry jednoduše v administraci e-shopu. Stačí přejít do sekce Exporty na srovnávače cen a v nastavení exportu pro Zboží.cz vyplnit políčka pro UTM parametry.

Řešení pro naše zákazníky

Všem našim zákazníkům, kteří využívají náš systém B2C Brána 1.3.1, 1.3.2 a ebrána eshop 1.4 jsme variantu 2 nastavili automaticky. Ostatním našim zákazníkům nabízíme přechod na https protokol za 2 490 Kč + DPH. V případě zájmu kontaktujte, prosím, svého obchodního zástupce.

Náš nový e-shop 2.0 je již v základu nastaven na https protokolu.
Nahoru