Upravit stránku

Věděli jste, že k upoutání návštěvníka webu máte pouhých 6 vteřin?

Takové jsou závěry studie nejen britské BBC. Ať již prodáváte kosmetiku nebo raketoplány, rozhodně byste tento holý fakt neměli podceňovat. Pokud si web spravujete sami, vyvarujte se typických chyb a nepřicházejte zbytečně o potenciální zákazníky.

Pište texty pro lidi, ne pro roboty

Základem úspěchu každé webové stránky je kvalitní text. Pokud chcete, aby na váš web chodili lidé z vyhledávačů, nezapomínejte na opakování klíčových slov v textu. Na druhou stranu nic by se nemělo přehánět a rozhodně berte následující ukázku jako odstrašující příklad, jak by se SEO dělat nemělo.

Takovýmto textem si svoji pozici ve vyhledávači zajisté vylepšíte. Ovšem pro návštěvníky není podobný masážní text čitelný. Na dané stránce se klíčové slovo nacházelo 93 krát. Návštěvník již po páté masáži s vysokou pravděpodobností odejde a již se více nevrátí.

Raději se držte osvědčeného pravidla všeho s mírou. I na stránku o pár desítkách slov můžete přivést (externí odkaz) (nové okno) velké množství unikátních návštěvníků. Pište texty pro lidi a ne vyhledávací roboty. Uvědomte si, že své produkty prodáváte psaným slovem. Vžijte se do role svého potenciálního zákazníka a snažte se mu na webu poskytnout odpovědi na otázky, které ho přesvědčí k nákupu.

Vyhněte se hrubkám

Pravopisné chyby svědčí o neprofesionalitě a „odfláknutí“ vašich stránek. Zákazník si tak může myslet, že vám na něm až tak nezáleží. Nejste-li jazykově vybaveni, určitě si zapněte korektor chyb ve Wordu nebo nechte stránku napsat šikovnému copywriterovi.

průzkumu BBC (externí odkaz) (nové okno) jasně vyplývá, že pouhá chyba na webu sníží prodej o polovinu. Neokrádejte zbytečně sami sebe o peníze. Vždyť hrubky za vás opraví počítač.

Kvalitní redakční systém je základ úspěchu

Texty se na webovou stránku nedostanou samy od sebe a celý běh prezentace zajišťuje redakční systém. Na internetu se jich zdarma povaluje velké množství, ale ne na všechny je spolehnutí. Mezi typické nešvary patří volba netypického písma. Může se vám líbit sebe víc, ale je nutné si uvědomit, že drtivá většina návštěvníků vašeho webu stránku neuvidí tak, jako vy. Nemají totiž daný font v systému nainstalován. Proto na nestandardní písma jednoduše zapomeňte.

Design prodává

Vrcholem celé pyramidy je poutavý vzhled stránky. Není nutné mít profesionální design za velkou sumu peněz. Postačí dodržet několik jednoduchých pravidel. Rozhodně si odpusťte všelijak blikající a hýbající se animace, které jen odvádějí návštěvníka od obsahu.

Dodržujte přehlednost, zvolte jedno písmo, zvýrazňujte důležité informace, čleňte text do odstavců. S jednoduchým vzhledem můžete i za “pár korun” hrát velké divadlo.

Chyby na webu stojí firmy ročně miliony. Valnou většinu můžete odstranit tím, že si text znovu přečtete. Omezte používání technických výrazů v případě, že vaším cílovým zákazníkem je rodina s dětmi. Naopak pokud prodáváte tanky, velitele pluku patrně nebude zajímat, že se vejde do garáže rodinného domu. Návštěvníci weby nečtou, pouze je skenují a zůstávají ve chvíli, kdy je něco upoutá. Nezapomínejte na pravidlo prvních 6 vteřin.
Nahoru