Upravit stránku

Už se blíží: Povinné EAN kódy v Google nákupech

Pokud prodáváte své zboží přes Google nákupy, zbystřete. Google již dříve oznámil, že od 16. května 2016 vejde v platnost povinnost vyplňovat EAN kódy u všech produktů, které zasíláte ve feedu do Google Merchant Centra.
Pokud prodáváte své zboží přes Google nákupy, zbystřete. Google již dříve oznámil, že od 16. května 2016 vejde v platnost povinnost vyplňovat EAN kódy u všech produktů, které zasíláte ve feedu do Google Merchant Centra.
Povinnost vyplnit EAN kód se týká všech produktů, které mají od výrobce přiřazený EAN, a které prodávají minimálně dva prodejci (včetně vás). Pokud kód nevyplníte, produkt se nebude v Google Nákupech vůbec zobrazovat. V případě dalších podobných chyb navíc riskujete pozastavení celého účtu.

Jedinečné identifikátory produktu: GTIN a EAN

Kód GTIN (mezinárodní číslo obchodní položky) je jedinečný a mezinárodně uznávaný identifikátor produktu. Liší se délkou podle typu produktu a také podle místa, kde budete konkrétní zboží prodávat. Pro Evropu platí typ kódu EAN (evropské číslo obchodní položky), což je 13místné číslo pod čárovým kódem.

EAN kód je povinný… až na pár výjimek

U značkového zboží a produktů, které prodáváte jen vy a nikdo jiný, Google uvedení kódu GTIN nevyžaduje. Dále pak existují produkty, které nemají GTIN přiřazený přímo z výroby. Mezi tyto produkty patří například:

  • náhradní součástky
  • starožitnosti
  • ručně vyráběné produkty
  • vybrané oblečení
  • zboží s dostupností „předobjednávka“ či stavem „použité“

Pokud plánujete prodej některého z výše jmenovaných výrobků, nastavte pro atribut ‚identifikátor existuje' [identifier exists] hodnotu ‚FALSE'.

Proč vlastně Google přikročil k těmto změnám?

1.Zvýšení relevance reklam

Čím více informací o produktu poskytnete, tím bude větší šance, že se vaše reklama zobrazí správným lidem. Google tak dovolí uživatelům propagaci relevantnějším způsobem a navíc přidá k produktu významné detaily - uvidíme, co tím chtěl básník (rozuměj Google) říci, ale nejspíš půjde o lepší kategorizaci produktu.

2. Zvýšení výkonu reklam

Svou reklamu budete moci publikovat na více místech na Googlu, YouTube a na stránkách Google partnerů, než bylo doposud možné.

3. Zvýšení počtu konverzí

Dle statistik Google zaznamenaly produkty s přiřazeným EAN kódem nárůst míry konverze až o 20 %.

Tak a co teď?

Rozhodně už na nic nečekejte a co nejdříve vyplňte platné EAN kódy u všech svých produktů, které mají na kartě Diagnostika v Merchant Centru varování „produkt vyžaduje kód GTIN“. Jen tak budete moci i nadále zobrazovat své reklamy. 

Pokud byste potřebovali více informací, podívejte se do našeho zdroje: Nápověda Google Merchant Center. Nebo ještě lépe, využijte pomoci od našich PPC specialistů, kteří vám ušetří spoustu práce, starostí i času s nastavováním skutečně výkonných reklam.

Nahoru