Upravit stránku

Úspěch firmy stojí vždy na obchodně-marketingové strategii aneb Rozhovor s Jiřím Janků o eBRÁNA 361

V dnešním rozhovoru se zaměříme na projekt tvorby marketingových strategií eBRÁNA 361, který rozjel Jiří Janků v roce 2014 a který má za sebou první výsledky.

Také máte ve svém okolí neskutečně akčního člověka? Takového, který stíhá vést firmu, rozjíždět nové byznys projekty, věnovat se filantropii, být lídrem kandidátky do komunálních voleb, přednášet na školách a sympoziích, koučovat, držet si skvělou fyzičku a hecovat další lidi do účasti na extrémní Beskydské sedmičce, zároveň je milujícím otcem a manželem, kterého baví život a umí si ho užívat plnými doušky? Tak přesně takový je Jiří Janků, spolumajitel společnosti eBRÁNA.

V dnešním rozhovoru se s ním zaměříme na projekt tvorby marketingových strategií eBRÁNA 361, který rozjel v roce 2014 a který má za sebou první výsledky.

Jirko, o čem je eBRÁNA 361? Co tě vedlo k jejímu založení?

Potřeba služeb eBRÁNA 361 vzešla od našich zákazníků. Zpočátku u nás řešili jen online marketing, který používali jako rychlý a efektivní marketingový nástroj, který přináší měřitelné výsledky. Stávalo se ale, že online komunikace firmy byla vytržená z celkového konceptu, takže šlo spíš o tříštění sil než o synergické efekty s offline komunikací. Ukázalo se, že našim zákazníkům chybí marketingová strategie.

Spolupracujeme převážně s živnostníky, malými a středními firmami. Mnoho firem s námi v průběhu dlouholeté spolupráce roste a to, co jim stačilo před několika lety, už nyní nestačí.

Co konkrétně tedy eBRÁNA 361 řeší?

Základním stavebním kamenem úspěšného podnikání je obchodně-marketingová strategie a komunikace. U našich klientů začínáme situační analýzou, kde se pod lupou podíváme na konkurenci, komunikační kanály, dodavatelské vztahy a uděláme SWOT analýzu.

Situační analýza nám pomůže identifikovat slabá místa, ze kterých sestavíme doporučení, na co se ve strategii zaměřit. Ze zkušenosti můžu říct, že nejčastěji řešíme vnímání značky, umění akvizice, akviziční proces jako takový a produktové portfolio.

Následuje tvorba strategického plánu, který obsahuje vizi, poslání a cíle. Obvykle pro horizont 3 let. Ten se pak rozpadá na operativní akční plány, které jsou zpravidla roční.

Služby eBRÁNA 361 začínají důkladnou analýzou a strategickým plánem. Ale tam to zdaleka nekončí. S klientem můžeme plynule přejít k samotné realizaci plánů s využitím moderních marketingových nástrojů.

A kdo je tedy, řekněme, typickým zákazníkem?

Jak už jsem zmínil, veškeré služby, co poskytuje eBRÁNA, ať už jde o weby,eshopyonline marketing nebo systémy, zaměřujeme hlavně na malé a střední podniky a živnostníky. Ani eBRÁNA 361 z tohoto segmentu nevybočuje. I když zde máme spíše ty větší klienty. Obvykle platí, že čím větší firma, tím víc lidí, tím složitější komunikace, vertikální přenos cílů a rozdělování kompetencí konkrétním lidem ve firmě.

Služby eBRÁNA 361 v současnosti využívají např. tyto společnosti.

eBRÁNA má dlouholeté zkušenosti v digitálním marketingu, projevuje se to nějak?

Do marketingových strategií eBRÁNA 361 se snažíme principy digitálního marketingu aplikovat v maximální míře. Jde zejména o přesné a cílené měření a vyhodnocování. Nejedná se o nic speciálního ani neobvyklého, jde v podstatě o performance marketing.

Většina menších firem dnes v marketingu funguje více méně pocitově a intuitivně. A proto se jim výsledky často nedaří jasně vyhodnotit. Díky systematickému propojení marketingové strategie s akčním plánem má firma možnost veškeré své aktivity nejen efektivně plánovat, ale i vyhodnocovat.

Liší se nějak eBRÁNA 361 od jiných agentur, které nabízí strategické workshopy a konzultace?

O individuálním přístupu ke každému klientovi a dobré znalosti segmentu malých a středních podniků snad ani není potřeba se rozpovídávat, to vám stejně bude slibovat každý :) Řekl bych, že naše výjimečnost je v tom, že tvorbou analýz a plánů pro nás práce nekončí. Jsme připraveni je zákazníkovi pomoci realizovat. Naše těžiště je samozřejmě stále v online prostředí, ale umíme klientovi pomoci i s offlinem, případně koordinovat spolupráci s externími dodavatelskými firmami, které se na dané marketingové nástroje specializují (např. PR agentura, reklamka, ...).

Jirko, ještě prosím Tě čtenářům vysvětli, co znamená to číslo 361 v názvu?

Klasikou je 360stupňový marketing. My ale chceme nabízet o stupeň lepší komunikaci! ;)

Na závěr mám na Tebe ještě jednu důležitou otázku, kterou si klade řada majitelů firem: Proč by měl klient chtít spolupracovat na tvorbě strategického plánu s externí firmou?

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že i eBRÁNĚ pomohl před několika lety pohled nezaujatého konzultanta. Nebál se pojmenovat věci tak, jak jsou. Vytáhl z nás myšlenky, které visely dlouhou dobu jakoby neukotveně ve vzduchu. Pomohl nám dát vizi, poslání i cílům konkrétní podobu a poradil, jak je komunikovat dovnitř firmy. Marketing totiž vždycky začíná uvnitř firmy. V souladu s účelem a cíli společnosti by měli být totiž nejprve všichni zaměstnanci, ti to pak přirozeně přenáší dál na zákazníky, do produktů a služeb, na potenciální klienty...

V každém případě je nutné dodat, že externí firma vás nespasí. Jste to především vy, kdo musí chtít a kdo je schopen šířit přesvědčení dovnitř firmy. My můžeme nabídnout pouze pomoc.

Díky, Jirko, za představení projektu eBRÁNA 361.

Nahoru