Upravit stránku

TOP aplikace, které vám ušetří čas | Naplánujte si perfektní instagramový feed

Instagram je jednou z nejprogresivněji rostoucích sociálních sítí a uživatelů stále přibývá. Měsíčně tuhle aplikaci používá miliarda lidí. I přestože obrázky na Instagram postujeme už pár let, skrývá spoustu funkcí, o kterých řada lidí ani netuší. Tak schválně, jestli vás některé překvapí. 

Sociální sítě jsou pro váš businesssilnou zbraní

Sociální sítě jsou pro firmu důležitým komunikačním kanálem a marketingovým nástrojem. Je dobré jejich správu brát jako součást marketingu své firmy a vyhradit si na ni čas. Nejen, že budujete svůj brand, ale také komunikujete s fanoušky a pěstujete si s nimi vztah.

Pro mnoho našich klientů, nejčastěji je představují malé a střední firmy, je však správa sociálních sítí jen nutným zlem, které by měli v rámci svého podnikání absolvovat. Myslí si, že na ni nemají čas a většinou přidávají příspěvek jenom proto, že už dlouho nic nepřidali. U příspěvků pak chybí zapojení jakékoliv strategie, hlubší myšlenka nebo konkrétní účel.

Instagram vaši firmu reprezentuje hlavně vizuálně, a je proto třeba dbát na atraktivitu fotek a textů. Důležitá je i konzistence. Nejen, co se týče obsahu a jeho kvality, ale také aktivity. Je důležité být aktivní „neustále" a své firemní sociální sítě nezanedbávat. Pokud zvládnete publikovat příspěvek jednou denně, super. Pokud dvakrát týdně, také v pořádku. Ale zkuste si tuto pravidelnost udržet. Instagram váš profil na základě vaší (ne)aktivity penalizuje a není nic horšího, než znovu rozjíždět mrtvý profil. 

Šetřete svůj čas,plánujte!

Právě v případě Instagramu můžete dosáhnout velké úspory času a efektivity plánováním svých příspěvků. Vytvořený obsah si poskládáte tak, aby se vám líbil, zároveň připravíte popisky i tolik potřebné hashtagy a příspěvku přiřadíte datum a čas, kdy se má publikovat. Po publikaci můžete příspěvku věnovat pár chvil, zkontrolovat, jak se mu daří a případně odpovědět na komentáře. Jinak je hotovo. 

Je možné takto rozplánovat třeba celý měsíc. Když máte připravené fotky, zvládnete to za jedno odpoledne a máte vystaráno. Pojďme se podívat na nejužitečnější nástroje, které jsou zdarma a pomohou vám s plánováním feedu i zveřejňováním příspěvků.

Zajímají vás tipy pro tvorbu strategie na sociálních sítích?

Mrkněte na rozhovor s Michalem, naším specialistou na sociální sítě.

Aplikace, které
vám usnadní život

PLANOLY

Jako první mrkneme na aplikaci Planoly, kterou sama pro plánování instagramového feedu používám. Pokud spravujete pouze jeden účet, je aplikace zdarma. Nabízí ale spoustu možností upgradu za poplatek, díky kterým se vám nabízí hned několik vychytávek. Díky upgradu můžete např. pracovat s Shoplinky, analytikou za delší časový horizont a samozřejmě zvýšit počet instagramových účtů, které budete spravovat.

Velmi snadno se ovládá, a to jak z mobilní aplikace, tak z desktopové verze dostupné na planoly.com. Na mobilu můžete nahrát 10 fotek najednou (a max. 30 celkem za měsíc pro free verzi), na počítači o něco více. Poté fotky přetahujete do požadovaného pořadí pomocí funkce „drag & drop”. Práce na počítači je podle mě velmi praktická a určitě mnohem rychlejší. Myší se o něco lépe pracuje a popisky můžete psát pohodlně na klávesnici. Stejně tak i odpovídat na komentáře. Další poměrně zajímavou a užitečnou funkcí pro firmy je možnost vyhledávat a repostovat několika kliknutími příspěvky (vašich fanoušků) s konkrétním hashtagem.

Planoly vám také umožňuje připravit si „sady” hashtagů, které můžete snadno dvěma kliknutím k fotce přidat. Nezapomeňte však, že hashtagy by měly být vždy relevantní k obsahu fotografie a je pořeba je jednou za čas aktualizovat. Aktuálně je možné k příspěvku přidat až 30 hashtagů a 5 označení instagramových účtů.

V Planoly je příspěvek možné připravit se vším všudy, tedy i s označením polohy (Location tag) a jiných účtů.

Kde brát relevantní hashtagy?

Omrkněte vám podobné profily a vyberte hashtagy, které se nejvíc pojí s vaším podnikáním. Za zkoušku stojí i nástroje jako Display Purposes nebo appka Focalmark, díky kterým objevíte příbuzné hashtagy těm, které sami zadáte do vyhledávání. 

Vyhněte se velmi populárním hashtagům a hlavně těm zabannovaným.

Ve chvíli, kdy máte vše připraveno - nahrané fotky, doplněné popisky a hashtagy, můžete poslat náhled celého feedu svým kolegům pomocí e-mailu. Když je čas publikovat příspěvek, přijde vám upozornění na mobilu a vy jen připravený post s překopírovaným popiskem vykopnete. Případně můžete využít i funkci Auto-Post, která vypublikuje příspěvek úplně za vás a je dostupná pro firemní instagramové účty. 

V Planoly můžete plánovat i zveřejňování příběhů (stories). Je možné je nahrát a načasovat, ale také upravovat v Planoly editoru. Tipy, jak své příběhy vymazlit jsme probrali také v minulém článku.

Velmi se mi líbí měsíční přehled formou kalendáře, kde vidíte všechny posty a po publikování i jejich nejobecnější statistiky - likes a komentáře. 

A nezapomeňte sledovat i instagramový účet Planoly. Tam se objevují tipy, triky, jak s aplikací pracovat a novinky ze světa Instagramu. 

Všechny aplikace fungují velice podobně. Liší se zejména jejich vzhled a některé vedlejší funkce jako editování fotek, jejich ořezy, analytika, retuš, samolepky a další. Některé je mají v základu, u jiných je potřeba upgrade. 

Mezi další aplikace, které můžete používat jak na mobilu, tak v rámci desktopové verze patří: 

Velkým plusem UNUM je možnost fotky editovat a vytvořit si grid (plán profilu) bez znalosti Photoshopu napříč až 16 čtverci. Takže jestli vás baví profily jako @havanaclubcze, @holkykorenarky nebo @juniperoats, můžete se nechat inspirovat a zkusit vytvořit něco podobného. Photoshop je Photoshop, ale je dobré o této funkci vědět. A malý bonus: můžete spravovat tolik účtů, kolik chcete

Za zmínku určitě stojí i skvělé mobilní aplikace, které se svou desktopovou verzí pochlubit nemohou. Funkce mají ale všechny podobné. Takže pokud je vám práce v aplikaci pohodlná, můžete vyzkoušet i jednoduché appky Mosaic, PostVu nebo Preview. 

PostVu
iOS
 

Takže...proč plánovat?

  • Ušetříte ve finále spoustu času.
  • Nebudete se stresovat tím, co zrovna teď publikovat.
  • Příspěvky budou dávat smysl, budou souviset s vaší strategií.
  • Budete mít jasný přehled o obsahu na dlouhou dobu dopředu.
  • Obsah bude konzistentní.
  • Udržíte si pravidelnou aktivitu.

A na co se mrkneme příště?
⇨ Na jednoduché aplikace na úpravu fotek a pár konkrétních tipů, jak na to.
⇨ Na kreativní aplikace, díky kterým vaše příběhy rozhýbeme.
⇨ Na aplikace, které se vám šiknou, až budete stříhat a upravovat video.

Aneta Kubů

Aneta Kubů

marketing | sociální sítě

Aneta se stará o eventy pro klienty i zaměstnance. Má na starost taky to, aby byla eBRÁNA vidět a kraluje našim firemním sociálním sítím. Čas, který nevěnuje práci, tráví na cestách po světě nebo mezi horami knih. A věří na unicorny.

Nahoru