Upravit stránku

Seznam ne/cenzuruje dezinformační weby,
co to znamená pro klienty?

Seznam.cz odvolal své rozhodnutí vyřadit dezinformační weby ze své sítě pro zobrazování reklam. Jak si tyto weby vedou v marketingové úspěšnosti? A jak v Skliku můžete nastavit, aby se vaše inzeráty nezobrazovaly na některých webech?

Kontrolujte, kde se zobrazují vaše PPC reklamy, Seznam.cz to za vás neudělá

Kauzu „cenzury“ ze strany Seznam.cz v jeho PPC síti Sklik postřehl minulý týden i ten, kdo se přímo nezabývá on-line marketingem. O mediální pozornost se postaral fakt, že se Seznam rozhodl vyřadit ze své inzertní sítě celou řadu tzv. dezinformačních webů. Tyto weby spojuje nejasné vlastnictví a finanční podpora, anonymní autorství obsahu, který je většinou štvavého charakteru a časté šíření tzv. hoaxů – zpráv prokazatelně nepravdivých, ale podaných emotivním způsobem, který zajistí lavinovité šíření takové zprávy mezi lidmi, kteří si její pravdivost neověří.

Cenzura? Ne, jen výběr obchodních partnerů

O cenzuru obsahu tedy nešlo, řeč byla pouze o místech, kde se inzerce bude zobrazovat. Seznam si běžně vybírá, na kterých webech se budou reklamy zobrazovat a vzhledem k tomu, že si tím vybírá obchodní partnery, má na to jistě právo. Kritéria, která musí každý web pro zařazení do obsahové sítě Skliku splnit, jsou velmi přísná už nyní, což oceníte zejména tehdy, když v obsahové síti Skliku sami inzerujete. Málokdo by stál o to, aby se vizuálně krásný inzerát jeho kadeřnictví zobrazoval vedle pornografie nebo násilných videí.

 

Mrkněte na našich 10 + 1 radu, jak na správu PPC kampaní. Znáte všechny?

Co na to naše PPC oddělení?

Seznam.cz nakonec po zásahu nejvyššího vedení od avizovaného kroku upustil, což mu přineslo další vlnu zájmu na sociálních sítích i jinde. V eBRÁNA PPC oddělení je nám vcelku lhostejná bouře ve sklenici vody, která okolo tohoto (ne)rozhodnutí vznikla, zato nás velmi zajímá, co by podobné opatření znamenalo pro PPC účty našich klientů, kterým eBRÁNA spravuje marketingové kampaně.

Provedli jsme si proto malou interní analýzu několika účtů v naší správě, abychom mohli porovnat přínos inzerátů zobrazovaných na dezinformačních webech a na běžných zpravodajských portálech. Výsledky výkonu se výrazně lišily podle odvětví inzerované stránky či e-shopu a velkou roli zde hraje i charakteristika publika, na které jsou kampaně cíleny. V průměru však dezinformační weby přinášely uživatele, kteří v porovnání s kontrolní skupinou méně často provedli nákup a inzeráty na těchto webech měly o cca 23% nižší míru prokliku, čímž přispívají k nízkému vnitřnímu hodnocení kampaní.

 

Rozhodněte sami o umístění svých inzerátů

Seznam.cz zrušením svého úmyslu přesunul na inzerenty zodpovědnost za to, s jakým obsahem chtějí či nechtějí být spojováni. Někteří inzerenti nepromýšlejí svou firemní prezentaci do takové hloubky a tak je jim jedno, kde budou jejich inzeráty zobrazovány, několik firem na těchto webech může najít svou cílovou skupinu zákazníků. Pro ostatní přinášíme jednoduchý návod na to, jak v Skliku zakázat zobrazování vašich reklam na dezinformačních (nebo jakýchkoliv jiných) webech.

PPC kampaně

Jak na to?

1. Ve svém účtu Sklik přejděte do reklamní sestavy s inzeráty, u kterých chcete omezit weby, na nichž se zobrazují. Sklik bohužel nedovoluje zakázat zobrazování na určitých webech na úrovni celé kampaně, je proto třeba zakázat neefektivné weby v každé sestavě.

2. V reklamní sestavě přejděte do záložky „Umístění“ a zde klikněte na „Vyloučená umístění“.

 

krok č. 1

3. Po zobrazení dialogového okna vepište na každý řádek URL webu, na kterém si nepřejete zobrazovat své reklamy. Základní seznam konspiračních webů s nízkou výkonností reklam můžete zkopírovat ze seznamu pod obrázkem. Pozor – na každém řádku musí být jedna celá URL. Seznam si samozřejmě můžete upravit, přidat či ubrat libovolnou URL.

 

krok č. 2

Přehled dezinformačních webů:

 

  • www.ac24.cz
  • www.svetkolemnas.info
  • www.zvedavec.org
  • www.cz.sputniknews.com
  • www.czechfreepress.cz
  • www.svobodnenoviny.eu
  • www.novarepublika.cz
  • www.lajkit.cz
  • www.parlamentnilisty.cz
  • www.afinabul.blog.cz
  • www.nwoo.org
  • www.vlasteneckenoviny.cz
  • www.bezpolitickekorektnosti.cz
  • www.aeronet.cz
  • www.pravdive.eu
  • www.ceskoaktualne.cz
  • www.antiilluminati.net
Petr Vašíček

Petr Vašíček

PPC specialista

Petr je PPC specialista na slovo vzatý, díky jeho chytrým řešením přináší PPC inzeráty našim klientům zaujaté návštěvníky za minimální možnou cenu. Baví ho automatizace marketingu pomocí skriptů a robotů. Kromě Java scriptu má rád také češtinu, takže si rád vyhraje s krásnými textovými inzeráty jak od Jiráska. Když náhodou není on-line, tak možná zrovna někde leze po horách a hledá rysa ostrovida.

Nahoru