Upravit stránku

Přinášíme to nejdůležitější z Google Partner konference v Londýně

Hned zkraje února jsme měli příležitost načerpat nejnovější poznatky o online světě od největších znalců z Google. Jako jejich Premier Partner se eBRÁNA účastnila konference 2017 EMEA Channel Partner.
Rádi bychom se s vámi podělili o nejzajímavější poznatky, které Martin Semerád posbíral ve dvou úžasných dnech na konferenci pro Google partnery v Londýně (externí odkaz) (nové okno). Ve dnech 1. a 2. 2. se od největších odborníků dozvěděl mnoho zajímavých trendů z online světa. Kam se pomalu ubírá digitálno a jak zákazníkům eBRÁNY pomoci k ještě většímu úspěchu.

Mobil versus desktop

Stejně jako v Dublinu, i v Londýně věnovali pořadatelé většinu přednášek mobilním zařízením. Podíl mobilů oproti desktopům neustále roste. Je to příležitost! Vše je o rychlosti. Pokud se webová stránka na mobilu nenahraje rychleji než za 3 sekundy, polovina uživatelů ji opustí.

Google proto doporučuje nástroj Webpagetest.org. Ukáže vám, jak rychle se na mobilním zařízení nahrají vaše stránky. Máte tak skvělý nástroj, který vám pomůže zjistit, zda je nutné rychlost načítání vylepšit.

Jeden z potřebných 25 principů při návrhu mobilních webových stránek
Urychlení načítání webových stránek nově pomáhá nástroj Google Accelerated mobile pages (AMP) (externí odkaz) (nové okno).

Jak myslí zákazník na mobilu

I mezi odborníky se stále podceňuje úloha mobilních zařízení při cestě za konverzí. Na pěkném příkladu jsme si ukázali, jak se chová návštěvník mobilního webu. Modelový zákazník Stacy potřebuje pro svou rodinu koupit auto. Na obrázku můžete vidět, co vše udělá, než si vůz vybere. Většina z kroků proběhla na mobilním zařízení. Každý nedostatek, který stránka na mobilním zařízení má, snižuje pravděpodobnost nákupu právě na vašem webu.
Chování návštěvníka webu na mobilním zařízení

Responze už nestačí. Musíme za rychlostí UX a kvalitním obsahem

Téma mobilních webů, takzvaných mSites, se za poslední roky významně změnilo. Dříve se hodně mluvilo o responzivním webu. Musel být přizpůsobivý pro mobilní obrazovky i tablety. Dnes je responzivita považovaná za samozřejmost.
Jako Google Premier Partner pro střední a malé podniky se účastníme konferencí, které nás neustále posouvají v odbornosti dopředu. Nejen, že nejsme pozadu. Připravujeme se už teď na to, co přijde následující rok.

mSites jako gró konference

Hlavním tématem celé konference se stala rychlost načtení a upravený obsah pro mobily. Ten musí odpovídat tomu, co v dané chvíli člověk potřebuje na mobilu řešit. Rychlost je poměrně technická záležitost a dá se upravit. Přizpůsobení obsahu potřebě uživatele, který používá mobil, je poměrně marketingový oříšek.

Perfektním příkladem byl Walmart, který nám na konferenci představil svou studii rychlosti. Změřili dopad zvyšování rychlosti na výslednou konverzi. Z 7,2 sekundy ji díky přizpůsobení obsahu stáhli na 2,9 sekundy. Za každou sekundu jim konverze vzrostla o 2 %.

Snížení času pro konverzi – z 7,2 s na 2,9
Nutné je soustředit se i na optimalizovaný obsah a uživatelské prostředí.  Zde je však už potřeba odborníků.
Dalším předmětem přednášek byla rychlost a optimalizovaný obsah pro zvýšení konverze. Oproti světu je celý EMEA region (Europe, the Middle East and Africa) pozadu. Proto se my v Čechách musíme snažit ještě víc! I dnes řešíme na většině českých webů absenci responzivní nebo mobilní verze. Chceme proto podporovat a motivovat zákazníky, aby se i oni soustředili na přizpůsobení svých webů pro mobily.

Drobnosti jsou nejdůležitější

Ve 2. kvartálu budou mít Google premier partneři pomůcku pro zvyšování efektivity kampaní, nástroj Galaxy. Až do teď byl pouze pro interní potřeby Googlu. Je založený na principu automatizace a pomůže nám při reportech.

Pro růst ve vyhledávání je také zásadní používání všech addonů – například otevírací doby, adresy, důležitých podstránek a podobně. Google si sám podle vyhledávání vybírá, která rozšíření uživateli zobrazí.

Vylepšením mobilní verze tak, aby byla uživatelský přívětivější, 
zvětšila automobilka konverzi o 42 %

Své novinky budou mít také PPC

Jako profesionálové v PPC máme využívat více automatizace, aby nám zůstal čas na strategický rozvoj. Důležité je proto používat biddovací nástroje pro optimalizaci cen a automatizované algoritmy. Na proklikovost inzerátů má obrovský dopad i vylepšování textů.

Naše úkoly pro rok 2017

Na konferenci jsme dostali takové domácí úkoly. :-) První se týkal osvěty našich klientů o nejnovějších trendech. Dalším bylo udělat první rychlé kroky pro zlepšení načítání mobilních stránek. Na konci roku mají být naši klienti kompletně připravení na mobilní expanzi a využívat těchto výhod pro svůj byznys.
Nahoru