Komunikujte se svými uživateli, aktivně reagujte na jejich podněty a získávejte od nich zpětnou vazbu. Přinese vám to spokojené zákazníky, kteří budou šířit jméno vaší značky dál.
Komunikaci s klienty lze provádět třemi základními způsoby:
Formuláře, e-maily a newslettery
Připojte ke svým webovým stránkám formuláře pro zasílání dotazů. Sbírejte e-mailové adresy a využívejte je k cílenému rozesílání personalizovaných newsletterů. Dávejte uživatelům vědět, když se ve vašem podnikání děje něco zajímavého. Vždy však uvažujte, jsou-li jsouinformace relevantní pro danou skupinu uživatelů. Když někomu přijde 3× po sobě e-mail, který ho nezajímá, čtvrtý již nemusí otevřít. Nebo rovnou nahlásí spam.
Pro efektivní správu e-mailů můžete využít ověřené služby třetích stran, jako jsou MailChimp nebo Smartemailing. Výhodou je možnost oslovení širokého publika najednou, nevýhodou zase dlouhá reakční doba. Odbavení e-mailů trvá většinou hodiny až dny.
Komentáře
Další formou komunikace s uživateli jsou komentovací vlákna u stránek služeb či produktů. Výhodou oproti e-mailům je to, že se na relativně malém prostoru může vyjádřit větší počet lidí a mohou komunikovat i vzájemně. Pokud se o svá vlákna budete aktivně starat, můžete vybudovat na svém webu celou komunitu uživatelů.
Výhodou je možnost procházení vlákna dalšími uživateli. Pokud zodpovíte dotaz jednou, mohou se k odpovědi dostat i další uživatelé, aniž by vás museli přímo oslovovat. Nevýhodou je vyšší náročnost na správu oproti e-mailům a případné negativní komentáře nespokojených uživatelů, čemuž však lze zabránit publikováním jen schválených komentářů. Jako jednu z osvědčených a celosvětově využívaných služeb pro správu komentovacích vláken doporučujeme například Disqus.
Livechat
Živý chat posouvá komunikaci s uživateli ještě o úroveň dále. Zvládnete-li reagovat rychle, uživatelé získají pocit nadstandardní služby a pozornosti z vaší strany. Lze také využít možnosti předprogramovaných chatbotů, kteří dokážou aktivně oslovit uživatele při konkrétní akci a například tím zabránit v opuštění stránky. Dokážou dokonce samostatně konverzovat s uživatelem.
Pro efektivní využití livechatu jsou však třeba nejvyšší režijní náklady. Je třeba požadavky odbavovat v reálném čase. Pokud zvažujete použití livechatu na svých webových stránkách, můžeme doporučit například službu Smartsupp.