Upravit stránku

Osm věcí, které by měl mít v roce 2017 každý web – 2. díl

Každý, kdo má dnes pod svou správou webové stránky, by měl sledovat nejnovější trendy. Konkurence je totiž veliká a uživatelé neodpouštějí. Navazujeme na 1. díl a přinášíme vám další 4 podmínky skvělého moderního webu.

5. Integrace sociálních sítí

Z výzkumů vyplývá, že lidé tráví celých 30 % svého „online času“ na sociálních sítích. Využijte toho ve svůj prospěch.2

(Data založená na reportu společnosti GlobalWebIndex)

Sociální sítě hýbou světem. Téměř každý má účet alespoň na jedné z těch známějších, jako je Facebook, Twitter nebo Instagram. Jsou místem, kde lidé sdílí své zážitky, předávají si zkušenosti a hodnotí služby a produkty. Využijte tento prostor pro šíření povědomí o své značce a spojte se přímo s cílovým publikem. Jak nejlépe propojit svět sociálních sítí s vaším webem?

Přidejte tlačítka pro sdílení a lajkování

Dovolte svým uživatelům sdílet své nejdůležitější stránky či nejprodávanější produkty na sociálních sítích. Zvýšíte tak povědomí o svém webu a přivedete nové návštěvníky.

Mějte pod kontrolou data pro sociální sítě

Data, která se při sdílení vašich webových stránek zobrazují na sociálních sítích, můžete mít snadno pod kontrolou. Stačí obohatit web o meta informace cílené konkrétně pro sociální sítě.

Pokud nevíte, co přesně například Facebook zobrazuje u vašich stránek při sdílení, využijte Facebook debugger. Po vyplnění URL adresy konkrétní stránky snadno zjistíte, co se při sdílení zobrazí, jaké meta tagy máte připravené a které vám zatím chybí.

Využijte „Social Proof“

Připojte na svůj web widget, který zobrazí, kolik lidí již sdílelo, nebo lajkovalo vaši stránku. Pokud se vám podaří toto číslo vyšvihnout, bude fungovat jako garance kvality podle principu „když je spokojeno tolik lidí, tak je to určitě dobré“ a zvýší tak důvěryhodnost vašeho podnikání.

Prezentujte zajímavé fotky na Instagramu

Máte skvěle nafocené produkty nebo při svém podnikání navštěvujete zajímavá místa? Nenechávejte si fotografie pouze pro sebe, ale nahrajte je na Instagram a sdílejte na vém webu. Můžete tak oslovit daleko širší publikum.

6. Komunikace s uživateli

Komunikujte se svými uživateli, aktivně reagujte na jejich podněty a získávejte od nich zpětnou vazbu. Přinese vám to spokojené zákazníky, kteří budou šířit jméno vaší značky dál.

Komunikaci s klienty lze provádět třemi základními způsoby:

Formuláře, e-maily a newslettery

Připojte ke svým webovým stránkám formuláře pro zasílání dotazů. Sbírejte e-mailové adresy a využívejte je k cílenému rozesílání personalizovaných newsletterů. Dávejte uživatelům vědět, když se ve vašem podnikání děje něco zajímavého. Vždy však uvažujte, jsou-li jsouinformace relevantní pro danou skupinu uživatelů. Když někomu přijde 3× po sobě e-mail, který ho nezajímá, čtvrtý již nemusí otevřít. Nebo rovnou nahlásí spam.

Pro efektivní správu e-mailů můžete využít ověřené služby třetích stran, jako jsou MailChimp nebo Smartemailing. Výhodou je možnost oslovení širokého publika najednou, nevýhodou zase dlouhá reakční doba. Odbavení e-mailů trvá většinou hodiny až dny.

Komentáře

Další formou komunikace s uživateli jsou komentovací vlákna u stránek služeb či produktů. Výhodou oproti e-mailům je to, že se na relativně malém prostoru může vyjádřit větší počet lidí a mohou komunikovat i vzájemně. Pokud se o svá vlákna budete aktivně starat, můžete vybudovat na svém webu celou komunitu uživatelů.

Výhodou je možnost procházení vlákna dalšími uživateli. Pokud zodpovíte dotaz jednou, mohou se k odpovědi dostat i další uživatelé, aniž by vás museli přímo oslovovat. Nevýhodou je vyšší náročnost na správu oproti e-mailům a případné negativní komentáře nespokojených uživatelů, čemuž však lze zabránit publikováním jen schválených komentářů. Jako jednu z osvědčených a celosvětově využívaných služeb pro správu komentovacích vláken doporučujeme například Disqus.

Livechat

Živý chat posouvá komunikaci s uživateli ještě o úroveň dále. Zvládnete-li reagovat rychle, uživatelé získají pocit nadstandardní služby a pozornosti z vaší strany. Lze také využít možnosti předprogramovaných chatbotů, kteří dokážou aktivně oslovit uživatele při konkrétní akci a například tím zabránit v opuštění stránky. Dokážou dokonce samostatně konverzovat s uživatelem.

Pro efektivní využití livechatu jsou však třeba nejvyšší režijní náklady. Je třeba požadavky odbavovat v reálném čase. Pokud zvažujete použití livechatu na svých webových stránkách, můžeme doporučit například službu Smartsupp.

7. Online marketing a web

Nakopněte svůj web online marketingem.

Řada lidí vidí webové stránky pouze jako doplněk ke svému podnikání, a tak mu často nevěnují tolik pozornosti. Nevědomky se však připravují o jeden z kanálů pro nové poptávky, nabídky, rezervace a další příležitosti. Reálně se setkáváme s tím, že klienti ukončí veškerou online aktivitu po spuštění nového webu. To je ale jedna ze základních chyb. Po spuštění je důležité neusnout na vavřínech, ale naopak nastartovat marketingové aktivity, aby byl web a jeho obsah vidět!

Je to, jako byste vytvořili nádherné umělecké dílo a pak ho schovávali ve sklepě. Propagujte svůj web a věnujte mu péči. V dnešní době máte k dispozici spoustu kanálů, kterými můžete své webové stránky dostat na výsluní. Ať už PPC reklamy, kampaně na sociálních sítích, tvorbu jedinečného obsahu, nebo třeba e-mail marketing, kterým udržíte vztahy se svými zákazníky.

Pokud tento krok nepodceníte, vytvoříte ze svého webu nejen vizitku své firmy, ale i skvělý prodejní nástroj, který vám bude vydělávat a šetřit váš čas. Skvělá ukázka toho, jak web může fungovat, je firma Maron, která dosahuje skvělých čísel po spuštění nové webové prezentace s využitím online marketingu.

8. Spolehlivý CMS

Mějte svůj web pevně pod kontrolou.

CMS neboli systém pro správu obsahu webových stránek vám umožní rychlou, snadnou a efektivní správu obsahu webu bez nutnosti znalosti kódu nebo webdesignu. Vašemu podnikání šetří čas i peníze. Díky CMS máte plnou kontrolu nad svým webem a nejste odkázáni na práci programátorů, aktualizace a poplatky související s úpravami obsahu. Můžete své webové stránky dál nezávisle rozšiřovat, pružně reagovat na podněty uživatelů a budovat tak dynamický web, který bude neustále živý.

Rada na závěr

Vybudování úspěšného webu je dlouhodobý projekt, který v podstatě nikdy úplně nekončí. Jedním z nejdůležitějších pravidel, které je téměř zárukou úspěchu, je vnímat své publikum. Poznejte své uživatele a reagujte na jejich potřeby a motivace. Pokuste se do nich vžít a přizpůsobte jim své webové stránky. Informace, které díky tomu získáte, se dají úspěšně aplikovat na všechny prvky webu – design, funkčnost i obsah. Je však důležité odlišovat obecné zákonitosti a subjektivní pocity. Je tedy třeba pracovat s co největším počtem uživatelů. Pokud se u vás budou cítit jako doma, budou se s radostí znovu a znovu vracet.
Tomáš Provazník

Tomáš Provazník

Produktový manažer

Tomáš je produktový manažer pro náš eWeb a odpovídá za rozvoj manažerského systému. Aby neusnul na vavřínech, stále pátrá po novinkách v oboru a hledá příležitosti, aby si mohl rozšiřovat znalosti. A když má volno? Zajímá ho všechno kolem počítačů nebo odreagování při sportu a turistice. Nepohrdne ale ani dobrou knihou nebo filmem. Když mu k tomu všemu zbude čas, tvoří české titulky k anglickým videím na Youtube.

Nahoru