Upravit stránku

Nebojte se nového prostředí Google AdWords

Stále se přepínáte do starého rozhraní Google AdWords? Možná jste ještě nepoznali všechny výhody a změny, které nové rozhraní umožňuje. Pokusíme se přiblížit ty největší plusy. Takové, které by mohly vylepšit výkon vašich kampaní PPC.

Rozšíření o propagaci

Nové rozhraní Google AdWords umožňuje nastavení propagační pobídky jako rozšíření textového inzerátu v kampaních ve vyhledávání. Částku slevy můžete zadat jak v procentech, tak v absolutních číslech v korunách nebo jiné měně.

Pokud je propagace časově omezená, tak je potřeba dbát na přesnou definici období. Od kdy do kdy bude propagace platit a zvlášť od kdy do kdy se bude rozšíření o propagaci zobrazovat. Což jsou dvě rozdílná nastavení.

Vlastní sloupce

Vlastní sloupce v novém rozhraní skrývají velmi užitečnou analytickou funkci. Je možné měřit jednotlivé sloupce dle jejich výkonu nebo konverze podle dalších atributů, kterými jsou: 

Zdroj konverze

  • Analytics

  • Volání z webu

  • Google Play

  • Import z kliknutí

  • Mobilní aplikace

  • Kliknutí na telefonní číslo

  • Webová stránka

Akce konverze

  • Kontaktní formulář

  • Volání z reklam

  • Poptávkový formulář

(tak jak jsou nazvané v nastavení Konverzí)

Síť

  • Vyhledávání Google

  • Vyhledávácí stránky partnerů

  • Obsahová síť Google

(Druhy síti jdou dále podle výkonu v horní části zobrazení inzerátu a ostatní zobrazení)

Zařízení

  • Počítače 

  • Mobilní telefony 

  • Tablety 

Jednoduše si tak nadefinujete Cenu, Počet prokliků nebo PNO z partnerských stránek ve vyhledávání a porovnat s hodnotou u Google vyhledávání. Můžeme také jednoduše porovnávat výkon jednotlivých zdrojů nebo druhů konverzí. 

Nastavení konverzí nad MCC účtem (napříč účty)

Pokud vedete kampaně jednoho klienta v několika účtech, tak jistě využijete funkci nastavení konverzí nad účtem MCC. Stačí vytvořit pro klienta vlastní MCC (pokud ho ještě nemáte založené) a vytvořit jeden konverzní kód, který bude společný pro všechny účty. 

Testování variant reklam

Po kliknutí na „Koncepty a Experimenty“ v levém menu uvidíte novou možnost vytvořit variantu reklamy. Můžete si ji nechat jako experiment a ji otestovat bez toho, abyste museli zakládat novou kampaň.

Trochu nepraktický je však samotný výběr původní reklamy, se kterou chcete experimentovat. Není totiž možné vybrat konkrétní reklamu, ať už v přehledu reklam nebo experimentech, a je tak nutné si reklamu pouze vyfiltrovat. 

Volání – Pokročilé úpravy nabídek

V sekci „Pokročilé úpravy nabídek“, která je umístěna přímo v levém menu, je možné upravovat nabídky pro mobilní zařízení. Rozšíření o volání (nebo samotné reklamy pouze pro volání) můžete zobrazovat častěji. Rozsah úpravy nabídky může být od –90 % až do +900 %. 

Google Nákupy a diagnostika chyb u produktů

Přímo v prostředí Google AdWords máte možnost diagnostikovat chyby feedů u jednotlivých produktů. Následně tyto chyby upravíte bez nutnosti přihlášení do Google Merchant Center. Z grafu získáte aktuální přehled aktivních produktů oproti produktům odeslaných ve feedu. 

AdWords-PPC

Vytvořte si vlastní publikum podle záměru

Na základě vybraných klíčových slov nebo jednotlivých URL si v novém rozhraní vytvoříte vlastní publikum. Díky tématům webu nebo klíčovým slovům, se pak tomuto publiku zobrazí reklama v obsahové síti bez ohledu na to, jestli dané weby navštívilo nebo jaká klíčová slova tyto weby obsahují.

Klávesové zkratky

Ještě jste nepronikli do tajů klávesových zkratek v AdWords? Stačí stisknout „SHIFT + ?“ a zobrazí se vám kompletní přehled všech zkratek. Díky nim si navigaci v AdWords velmi urychlíte. 
Klávesové zkratky AdWords

Kosmetické změny v prostředí AdWords

  • Přehledy „Dimenze“ se nyní jmenují „Předdefinované přehledy“.
  • Přehled „Koncová adresa URL“, který byl původně v dimenzích, se změnil na samostatnou záložku v levém menu s označením „Vstupní stránky“.
Dimenze
  • "Cílení a nabídka" se změnila na "Cílení a pozorování".
Pozorování v AdWords
  • Plánovač v obsahové síti je zrušený. Část funkcí je nyní přímo v Nastavení publika.

Pořád vaše PPCčka neběží, jak jste si představovali? Zkuste to s námi

Jiří Rehn

Jiří Rehn

PPC specialista

Jirka ve společnosti eBRÁNA zajišťuje plynulý chod PPC oddělení a ve správě kampaní se zaměřuje zejména na výkonnostní marketing. Kouzlu PPC kampaní podlehl již před 10 lety. Volný čas věnuje své největší zálibě, a to jízdě na in-line bruslích. 

Nahoru