Upravit stránku

Několik užitečných tipů, jak zvýšit důvěryhodnost malého eshopu

Článek z minulého týdne popisoval, jak zhoubný je pro každý prodejní web strach. Strach uživatelů, že budou okradeni, podvedeni, že promarní čas. Dnes se chceme podívat na dílčí aspekt těchto obav, totiž na vše, co je spojeno s vlastním procesem elektronického nakupování.

Článek z minulého týdne popisoval, jak zhoubný je pro každý prodejní web strach. Strach uživatelů, že budou okradeni, podvedeni, že promarní čas. Dnes se chceme podívat na dílčí aspekt těchto obav, totiž na vše, co je spojeno s vlastním procesem elektronického nakupování. Zaměříme se na menší eshopy, které za sebou nemají armádu marketingových stratégů, a pro něž je tedy eliminace strachu návštěvníků otázkou bytí a nebytí. Kvantum důvěry, kterou musí uživatel disponovat, aby poslal peníze někomu, koho nezná, za něco, co nikdy neviděl, je totiž opravdu enormní. Podívejte se na svůj eshop nestranně a sami si poctivě odpovězte na otázku: „Poslal bych tomuto eshopu peníze za zboží předem?“ Pokud s odpovědí váháte, máme pro vás pár tipů, jak dosáhnout větší důvěryhodnosti, a tudíž i šance na vyšší zisky (v článku pomíjíme faktory jako grafické zpracování webu, chyby v textech, malé obrázky apod.)

Tipy pro (často podceňovanou) stránku Kontakty

Ideální fotka do sekce Kontaktů - provozovna i s firemním autem

Tipy pro stránku s detailem produktu (řiďte se jimi alespoň u tří nejvýdělečnějších produktů)

Použijte hodnocení svého eshopu např. ze serveru Heureka

Tak co? Dodržujete všechny tyto zásady? Ne? A už se nedivíte, že obchody nejdou, jak byste si přáli? Přitom náprava je ve většině bodů velmi snadná. Takže máte-li máslo na hlavě, neotálejte a pusťte se do nápravy hned teď.

Jak fatální následky by pro vás mohla mít nečinnost, se na samý závěr pokusím demonstrovat příhodou ze života. Kupoval jsem myčku. Měl jsem už asi pět výrobků vytipovaných a pak jsem u jednoho z nich našel tuto poznámku: „Přední deska je vybavena šroubem pro nastavení zadních nožiček.“ Chvíli jsem o obsahu věty přemýšlel. Pak jsem vstal, vzal si metr a zhruba tak stokrát přeměřil velikost otvoru připraveného pro myčku. Stokrát mi vyšlo devadesát jedna. Šířka všech mnou vybraných myček byla devadesát. A pak jsem si položil otázku: „Jak proboha nastavím výšku zadních nožiček, když manévrovací prostor, který mi zůstane po osazení spotřebiče, bude všehovšudy jeden centimetr?“ Jedině šroubem na přední desce! Prošel jsem ještě jednou důkladně detaily všech vytipovaných produktů, ale spásný šroub byl uveden jen u jediného. A tak jsem koupil ten. Vítězná myčka byla sice asi o dva tisíce korun dražší než ostatní, ale za klid duše mi to stálo. Přitom ostatní výrobky podobnou vychytávku dost možná měly taky. Ale prodejce se o ní zapomněl zmínit – a tak měly smůlu!

Další tipy příště.

Nahoru