Utíkají vám novinky?
Přihlaste se k odběru a budete je mít jako první
Hledaný výraz musí mít více jak 2 znaky.
Natočit kvalitní video není nic jednoduchého. Jeho výrobě můžete obětovat hodiny usilovné práce, nemalé finanční prostředky, a i přesto se může stát, že váš spot skončí v propadlišti internetových dějin. Každý (video)příběh však může mít šťastný konec. Stačí ho jen správně optimalizovat. O tom, jak se to dělá, si povíme v tomto článku.
Mnoho lidí při vkládání videí na YouTube zapomíná, že vlastně pracuje s vyhledávačem. Uploadovaným videům tak často chybí prvky optimalizace, díky kterým mohou uživatelé příspěvek dohledat. Třeba i na Googlu.
1. Videa na YouTube můžete pohodlně vkládat prostřednictvím Google účtu, stačí kliknout na tlačítko „Nahrát“:
Název. Lidé podle něj videa hledají. Lidé se podle něj rozhodují, jestli si váš kousek pustí. Název je až moc důležitý na to, abyste jeho tvorbu podcenili. V několika málo slovech byste měli vystihnout podstatu videa a ještě k tomu upoutat pozornost uživatelů.
Zaujmout můžete několika různými způsoby. Třeba přes lidskou zvědavost. Dejte lidem v názvu příslib, že se něco zajímavého dozví, položte otázku, na kterou prostě budou chtít znát odpověď. A aby toho nebylo málo, všechna tato lákadla optimalizujte.
Při tvorbě názvu se řiďte tím, co ve videu skutečně je, a podle toho volte klíčová slova. Jejich hledanost si můžeme ověřit přímo na YouTube v nástroji pro návrh klíčových slov. Pro získání relevantních dat doporučujeme rovněž použít rozhraní služby Sklik Návrh klíčových slov nebo Google Adwords Keyword tool. Klíčovým slovům patří 1. místa v názvu. Název vaší značky umístěte na konec. Jestliže tvoříte seriál, vložte na konec číslo epizody.
Používejte klíčová slova a snažte se je vložit do prvních 66 znaků. Ostatní znaky YouTube nahradí tečkami.
V názvu použijte slova: Návod, Recenze, Jak na to - zvýšíte tím možnost konverze.
V popisku videa stručně shrňte to, co se ve videu děje, případně co jeho zhlédnutí divákovi přinese. Je-li video součástí seriálu, vložte do těchto míst odkaz na předchozí či následující díl. Kromě dalších video příspěvků můžete odkazovat i na své webové stránky či profil na sociální síti.
Do popisku vložte výzvu k akci, která může vypadat třeba takto: Chcete vidět ještě víc? Navštivte www.ebrana.cz!
Do pole „Tagy“ se vkládají klíčová slova, která vaše video nejlépe vystihují. Tato hesla výrazně zvyšují dohledatelnost videa. V případě, že například zveřejňujete návod, jak upéct bábovku, charakterizujte vaše video těmito klíčovými slovy: Jak upéct bábovku, Recept bábovka, Bábovka pečení.
Vracejte se k editaci svého videa a přidávejte další klíčová slova podle vyhledávacích trendů.
Chytré knihy tvrdí, že k upoutání uživatele máte 3 vteřiny. Oslovte ho tedy i prostřednictvím atraktivního náhledu vašeho videa. Youtube vám vygeneruje celkem 3 miniatury, ze kterých si můžete vybrat tu nejzajímavější. Změníte-li názor, můžete náhled kdykoli vyměnit. Stačí, když ve správci videí vyberete možnost Upravit video.
Teď, když jste video krásně optimalizovali, už stačí jen jediné. Rozšiřte ho mezi lidi! A protože YouTube ví, že pro sdílení jsou nejlepší sociální sítě, nabídne vám tuto možnost ještě před ukončením editace obsahu:
YouTube vede statistiky o všech vašich videích. Kromě počtu zhlédnutí měří také popularitu jednotlivých příspěvků nebo například to, kolik procent lidí zhlédlo vaše video až do konce. Všechny tyto statistiky najdete ve správci videí pod buttonem Analytics. YouTube tak v podstatě zdarma nabízí nástroj, který vám pomůže vyhodnotit, jaký pro vás měla jednotlivá videa význam, na jaké příspěvky lidé nejčastěji reagovali a jaké spoty slavily mezi diváky největší úspěch. Vaše další video tak můžete uživatelům přizpůsobit přímo na míru.
Veškerá optimalizace je pouze nástroj, který dělá vaše video viditelnějším, nikoli však atraktivnějším. Stejně jako všude jinde platí, že obsah je král. Optimalizace ho jen posouvá dál.