Upravit stránku

Jaký byl 8. PPC camp
podle Dana Papeže
a Evelyny Pachovské

O prodlouženém víkendu proběhl 8. PPC camp, tentokrát v Hotelu Podlesí a Pohádkové vesničce na Vysočině. Sešlo se 60 PPC nadšenců. Ty mezi sebou sdíleli své vědomosti, tipy i best practices. 

Co se týče účasti, byl to historicky nejpočetnější PPC camp. Proběhlo 28 přednášek, 4 workshopy, mastermind, diskuze, bowling, sauna… PPC camp již tradičně organizuje brněnská agentura uLab. Všechny prezentace z přednášek a krátké shrnutí můžete nalézt na jejich blogu.

ShoptetZimní camp nastartovaly shopping kampaně, na kterých jsme si hned ukázali pár prvních tipů - např. na co se zaměřit při optimalizaci nebo jak můžou Smart Shopping způsobit krach e-shopu.

Co nás zaujalo?

  • Katka Ondračková (uLab) s Lukášem Mehnertem (Smartlook) sdíleli nejčastější chyby v kampaních.
  • Milan Cidilo (6clickz) nám ukázal, jaké používá vlastní optimalizační nástroje a dashboardy.
  • Bára Nemravová (Kofein) si připravila přednášku o daních a právu v reklamě.
  • Martin Zítek (Heureka) nám představil, jak se dal na temnou stránku SEO.
  • Radek Hudák (Shoptet) zase nabádal, abychom vyzkoušeli Pornhub.
  • Jirka Vítek (RVT Integral) vyvrátil domněnky, že reklama v televizi je mrtvá.
  • Jirka Staněk (Zonky) navázal, jak propojit reklamu v televizi s vyhledáváním.
  • Dalibor Klíč a Tom Havlík  z Googlu poukázali na nové možnosti DSA kampaní.
  • Maruška Tlapáková (Taste) testovala automatické strategie na mikro konverzích.

 

Vyzkoušeli jsme si uživatelské testování, zažili 4 workshopy a neděli zakončili prezentacemi na téma obsahové sítě. No, bylo toho opravdu mnoho. Proto jsme vybrali Top 5 přednášek, které nás zaujaly ze všeho nejvíc.

Lukáš PítraAkvizice vs. retence

Lukáš popsal svůj způsob spolupráce a výběr klientů, podle kterého aktuálně jede.

Kladl velký důraz na opravdové poznání klienta, jeho problémů a potřeb. Na to, že když spolupráce už od začátku nesedí, tak do ní prostě nejde. Zajímají ho důvody, proč klienti odcházejí a jak tomu předejít. Chce pochopit jejich motivaci. Lukáš nám ukázal, jakým způsobem klienty filtruje, jaké vnímá hodnoty a napověděl nám, jak se posunout k dlouhodobým a spokojeným klientům.

Michal Pařízek (Rohlík.cz) a Honza KvasničkaUživatelské testování

Oba nás provedli praktickým a hodně přínosným workshopem, kde jsme si v praxi zkusili uživatelské testování. Každý jsme si vyzkoušeli pozici testera, zadavatele a testujícího na námi vybraných projektech. Probrali jsme, na jaké otázky se ptát, jaké výhody má uživatelské testování v praxi a co všechno se dá vlastně testovat.

Zkrátka takový návod pro základní uživatelské testování. Zároveň Honza doporučil knihu Nenuťte uživatele přemýšlet, kterou by si měl každý, kdo se zajímá o webdesign a UX, přečíst. 

Katka Ondráčková (uLab) a Lukáš Menhert (Smartlook)Faily z praxe

Katka s Lukášem se s námi podělili o to, kde všude se dá v kampaních udělat chyba a na co vše si jako PPCčkař musíte dát pozor. To demonstrovali na svých konkrétních failech z praxe. Dokázali jsme si, že někdy by měl člověk nejdříve řešit základní věci, než se začne posouvat k těm pokročilým.

Martin Zítek (Heureka)PPC is dead long live to SEO

Martin nám přiblížil, jakým způsobem v Heurece řeší přístup k PPC a SEO. Snaží se přizpůsobit Heureku v rámci SEO tak, aby byli schopni vše automatizovat pomocí titulků a description. Díky tomu se pak automaticky generují přes DSA kampaně. Zároveň přiblížil, jak k celému procesu přistupují, jak ho v čase posouvají a čeho by chtěli v budoucnu dosáhnout.

Tomáš Havlík (Google)DSA jsou dlouho tady,
ale špatně je chápeme

Tomáš mluvil o budoucnosti DSA kampaní v Googlu a o tom, jak by se mělo vše správně nastavit. Poučení a tip je takový, že budoucnost inzerce na Googlu je v Feedech. Kdo nebude mít Feedy v pořádku, tak si v placeném vyhledávání neškrtne. To sice platí už dnes, ale v budoucnu to bude ještě důležitější.

„Nakonec bych rád zmínil přednášku, která letos dostala na PPC camp mě. Měla téma PPCčkaře stratégem online marketingu. Popsal jsem svou cestu, kterou jsem absolvoval za poslední rok, a nástroje, které nyní používám. Nechybí praktické tipy právě pro PPCčkaře“, říká Dan.

Celkově PPC camp patří mezi top akce, které může člověk z oboru navštívit, možná i k té nejlepší. Rád bych poděkoval organizátorům za skvělý průběh akce a už se těšíme na další pokračovaní.

Daniel Papež

Specialista online marketingu

PPC Camp byl plný skvělých lidí, zajímavostí a marketingových novinek, které určitě stojí za to nenechat si ujít. Odnesla jsem si spousty nových tipů pro mé kampaně, a proto jsem určitě nejela naposledy.

Evelyna Pachovská

PPC specialistka

Nahoru