Upravit stránku

Jak správně zaujmout návštěvníka svého webu? Stačí pár fíglů a máte ho. (2. část)

V minulém článku jste se dozvěděli, jak lépe poznat uživatele, na které webem cílíte. V dnešním článku na to navážeme a řekneme si, jak návštěvníky dále zaujmout, jak pracovat s jejich pozorností a nenásilně je pomocí psychologických technik a technik podprahového vnímání navést k tomu, co od nich očekáváte.

V minulém článku Poznejte perfektně uživatele svého webu. Jedině tak jim nabídnete přesně to, co chtějí! jsem vám ukázal, jak lépe poznat uživatele, na které webem cílíte, a jak poznat, co je pro danou cílovou skupinu „to pravé“ a co na ni funguje. V dnešním článku se dozvíte, jak relevantní návštěvníky vašeho webu dále zaujmout, jak pracovat s jejich pozorností a nenásilně je pomocí psychologických technik a technik podprahového vnímání navést k tomu, co od nich očekáváte.

Relevantní návštěvníci na můj web již chodí, jak je správně zaujmout?

Za prvé je na místě vám pogratulovat, zvládli jste to, o čem se spoustě webů jenom sní! Teď se ale pojďme podívat na zoubek uživatelům webu a pojďme si říci, čím je nejlépe upoutáte, na co vám s největší pravděpodobností kliknou nebo čemu se obloukem vyhnou. Jde o pár jednoduchých triků, které však dokážou divy.

Pracujte s návštěvníkovou pozorností

Barva hraje prim - ale všeho s mírou. Web jako omalovánky návštěvníka spíše odradí, než navnadí. Barvu jako prostředek ke zvýraznění používejte velmi málo a převážně ve spojení s ostatními technikami.

Silným prostředkem zvýraznění je barva. Ta by však měla být použita velmi málo a pouze ve spojení s ostatními technikami.
Inverze - zvýrazněné části stránky silně přitahují pozornost, proto je jejich ideální použití pro důležité výzvy k akci. Návštěvníka např. vizuálně navedete k tomu, aby kliknul na to tlačítko, na které chcete.
Takto zvýrazněné části stránky silně přitahují pozornost. Ideální použití inverze je pro důležité výzvy k akci.
Zvýraznění textu - zvýrazňujte maximálně 10 % viditelného designu. Čím více prvků je zvýrazněno, tím více pozornosti se dělí. Vyvarujte se tedy častých chyb, jako zvýraznění půlky odstavce nebo několika vět následujících hned po sobě. V takovém případě by vám byla tato technika k ničemu.
Nikdy nezvýrazňujte více než 10 % viditelného designu. Čím více prvků je zvýrazněno, tím více se pozornost dělí.

Jak ovlivňovat lidské chování aneb Jak přivolat déšť (objednávek)?

Trik není v tom, že na stránku umístíte velké tlačítko „Objednat“ a lidé na něj bezmyšlenkovitě budou klikat. Nejprve si uvědomte, v jakých oblastech mozku a lidského chování design působí:

Viscerální - využívá podvědomé reakce mozku
Příklad: Mám rád modrou barvu, nosím modrá trička, moje auto je modré. Přijdu na web s hezkým designem laděným do modra a budu se na něm cítit hned od začátku příjemně.

Behaviorální - umožňuje lidem cítit, že mají nad něčím kontrolu
Příklad: Jako za volantem auta, zatočíme vpravo, auto jede vpravo. Jasné a logické. Ve webdesignu bychom to mohli přirovnat například k situaci, že návštěvník klikne na kontakty a také se do nich dostane, nebo klikne na košík a skutečně se stane to, co očekává, tedy dostane se do košíku, kde uvidí produkty, které do něj vložil.

Reflektivní - umožňuje lidem sebevyjádření
Příklad: Potrpím si na luxus a chci to dát patřičně najevo. Obchod s nabídkou luxusních a předražených hodinek, kde navíc nakupují známé celebrity, se mi zcela jistě bude líbit.

Jak tedy využít těchto znalostí o lidském podvědomí ve svůj prospěch? Inspirujte se u velikánů!

  • Anchoring
Necháte se zlákat "velkou slevou"?
  • Paradox volby
Když máte k dispozici velké množství možností, nakonec si ani nevyberete.
  • Omezená dostupnost
Na rozhodnutí mám už jen pár hodin. Koupit nebo nekoupit?
  • Zvědavost
Také jste zvědaví, jestli se štěstí neobrátilo právě na vás? Nejspíš ne, ale někdo možná neodolá...

Závěrem?

Osvojte si některé postupy práce s lidmi a jejich psychologií, které prostě fungují, a nebojte se je využít ke svému prospěchu. Tečka. Web by měl být hlavně pro lidi, všechno ostatní odsuňte na druhou kolej, vyhledávací robot vám sám o sobě peníze nepřinese, lidé ano.

Jak dlouhodobě zlepšovat svou firmu? Pomocí celostního přístupu.
Zjistěte, jak na to už 9. 6. na naší konferenci.

Nahoru

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti jsou však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko, je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti