Upravit stránku

Google CEE Agency Day 2017 - to nejdůležitější pro firmy

Dne 27. 6. pořádal Google další ročník konference pro online agentury. Akce proběhla v Praze a byla určena agenturám v rámci střední a východní Evropy (CEE). eBRÁNA, jako Google Premier partner, byla samozřejmě u toho. Přináším vám tak krátké shrnutí nejdůležitějších informací.

Jak to všechno probíhalo?

Součástí každé přednášky bylo i nastínění trendů a jejich možného vývoje v dalších letech. Hlavní poslání ale bylo jasné: Celý digitální svět a technologie se vyvíjí exponenciální rychlostí a je pro vás, jako majitele nebo ředitele firem, zcela zásadní mít na své straně důvěryhodného partnera, který dané trendy sleduje za vás. Pro vás tak vznikne dostatek času na to věnovat se profesionálně svému byznysu.
 

Digitalizace

Mobilní telefony opět středem pozornosti

Hned od rána se debata točí okolo hlavního tématu, a to zvyšující se použití mobilních telefonů pro řešení každodenních potřeb. Díky rostoucímu počtu uživatelů mobilních telefonů roste i průměrný počet přístupů na internet v průběhu dne. S tím se pojí zvýšená potřeba mít svůj web nebo e-shop připravený pro mobilní telefony. Bohužel pro ty, kdo nemají svoje stránky připravené na mobily (ať už mobilní nebo responzivní verzí), důležitost roste stejně exponenciálně.

 

87% uživatelů chytrých telefonů začne hledat v momentě, kdy něco potřebují. A firma zde v daný moment musí pro uživatele být. Nejde jen o nakupování. Uživatel může shánět návod, radu nebo třeba kontakt. Tato potřeba a první hledání  může být následně prvním krokem v nákupním cyklu vašeho budoucího zákazníka. S mobilními weby ale souvisí druhá věc, a to je …

Rychlost načítání webu nebo e-shopu

Noční můra pro všechny, kdo tvoří weby nebo e-shopy. Responzivní web umí dnes vytvořit každý. Postavit ale responzivní web, který má kvalitní obsah a zároveň se načte v řádu několika sekund, to už každý rozhodně neumí.

Je zajímavé, že každý rok odjíždím s tím, že hranice, kterou uživatel vnímá jako přijatelnou, je nižší a nižší. Před dvěma lety to bylo 5 sekund, minulý rok 3 sekundy a dnes se hranici posunula na 2 sekundy. To už je skutečně výzva pro každého tvůrce webů. Průměrná rychlost načítání na mobilu v 3G síti je 22 sekund. A přitom víc jak 53% uživatelů opustí stránku, když se načítá déle jak 3 sekundy.

Až ta míra příští rok bude 1 sekunda, skončíme na stránkách v čistém textu. Ale ne, vážně, není to jednoduché a je potřeba se rychlostí načítání zabývat. Hledat optimální poměr mezi kreativním multimediálním obsahem, poutavými strukturovanými texty a moderní technologií.

Rychlost načítání je dnes gró u tvorby webů. Zdlouhavým načítáním webu se připravujete o potenciální zákazníky.

Omnichannel princip - buďte vidět online

Omnichannel je moderní výraz. Pochopit ho může být pro někoho náročné. Pokusím se to vysvětlit, protože se s tímto výrazem budete v budoucnu setkávat stále častěji. Ve zkratce se dá říct, že firma rozvíjí víc kanálů, kde se pohybuje jejich zákazník a snaží se tak z něj vytěžit maximum. Jedná se například o kamennou prodejnu, call-centrum, webové stránky, sociální sítě, mobilní aplikace apod.
 

Nakupní omnichannel

Jedním z dalších témat byla podpora prodeje v kamenném obchodě/kanceláři pomocí zvýšená viditelnosti na internetu. Lidé najdou to, co momentálně potřebují, pomocí telefonu a zároveň jim vyhledávání nabídne možnost nákupu v jejich okolí (včetně vzdálenosti a adresy). Faktem je, že drtivá většina zákazníků stále nakupuje raději v kamenné prodejně za předpokladu, že prodejna je zrovna blízko a nabízí, co hledají.

Při porovnání efektivity investice 6 000 Kč měsíčně do billboardu upozorňující na obchod v porovnání s 6 000 Kč investovanými do lokálně zacílené propagace na internetu, je zde výrazný rozdíl, a to hlavně v jedné věci. Na internetu se daná reklama zobrazí pouze v momentě, kdy daný má zákazník potřebu danou věc řešit (typicky pomocí PPC reklamy). Je to jako kdybych si zrovna vzpomněl, že potřebuji novou tašku na notebook (například proto, že se mi utrhl řemen přes rameno) a najednou statický banner někdo dal před moje oči a já viděl, že 500 metrů ode mě je obchod, kde si můžu koupit novou.

Stále ale není snadné změřit, jestli daný člověk, který vás našel na internetu, nakoupil za 15 minut u vás v obchodě. To jde zjistit pouze tak, že se zeptáte přímo v obchodě na otázku, kde se o vás daný zákazník dozvěděl. Pokud řekne, že vás našel na mobilu, pak si můžete udělat čárku ke konverzi.
 

Éra automatizace

Následující přednášky již byly spíše pro nás, online agentury, ale přeci jenom se z nich dá něco odnést i pro váš byznys. Hlavní myšlenka byla, abychom se soustředili na automatizaci a maximálně využívali efektivitu svých lidí. Heslo: “Work smarter not harder” mě pobavilo. Pracovat chytře a ne tvrději, je něco, za čím neustále jdeme. Umožňuje nám to naše služby dodávat klientům ve vyšší kvalitě a za lepší ceny. Přitom nám zbývá dostatek času na vzdělávání, budování firemní kultury a všeho, co potřebujeme na udržení špičkových talentovaných lidí ve firmě.
 

Zároveň je třeba koncentrace na zjednodušení vnitřních procesů. O to neustále usilujeme i pomocí vlastního online systému na komunikaci, úkolování a řízení projektů (eBRÁNA systém). Každou sekundu, kterou strávíte na opakujících se úkolech nemůžete strávit na strategii. Ačkoliv na tom neustále pracujeme, stále máme co zlepšovat.

Automatizace a optimalizace procesů v eBRÁNĚ bude důležitá, abychom využívali správné lidi na podstatné úkoly. Hezky to shrnuje tato citace: “Lidi potřebujete v agentuře hlavně na to, aby vybudovali důvěru mezi agenturou a klientem.” A my chceme nadšené klienty, kteří vidí hodnotu v naší práci, věří nám a my jim to vracíme v podobě skvělých výsledků.

Jak to probíhalo přímo v centru dění?

1
2
3
4
5
Nahoru