Upravit stránku

EET pro e-shopy platí od března. Jak se na ni připravit?

Situace kolem elektronické evidence tržeb neboli EET a e-shopů byla dlouho nejistá. Nepodařilo se prosadit ani výjimku pro e-shopy s ročním příjmem nižším než 250 tisíc korun. Dnes už můžeme stoprocentně říci, kteří e-shopaři se EET nevyhnou.

Situace kolem elektronické evidence tržeb neboli EET a e-shopů byla dlouho nejistá. Nepodařilo se prosadit ani výjimku pro e-shopy s ročním příjmem nižším než 250 tisíc korun. Dnes už můžeme stoprocentně říci, kteří e-shopaři se EET nevyhnou.

Od 1. 3. 2017 bude evidence EET platit pro e-shopy, které umožňují platby:

  • hotově na pobočce
  • kartou na pobočce
  • kartou online
  • online platební metodou (PayPal, GO pay apod.)
Každý e-shopař, který umožňuje online platební metodu či osobní odběr zboží na pobočce, bude od 1. 3. 2017 zařazený do EET.

A jak je to se stále oblíbenou dobírkou? Pokud e-shopař využívá služeb externího dopravce, kterému zákazník zaplatí hotově a dopravce pak převede peníze na účet e-shopu, nespadá tento způsob platby do EET. Jakmile má ale e-shopař vlastního dopravce, nebo mu dopravce vyplácí peníze od zákazníků v hotovosti, je nutné platbu evidovat. EET se dále nevztahuje na splátkový prodejbankovní převody a inkasa.

Jak naložit se stornem?

Povinností e-shopaře je evidovat nejen tržby, ale i storno platby. Pokud tedy zákazník zboží vrátí, reklamuje službu apod., musí tržbu evidovat znovu jako minusovou položku. Pozor, příliš mnoho storen může vyvolat zájem finančního úřadu.

Chcete se EET úplně vyhnout a neřešit ho? Vypněte všechny platební metody, které do evidence spadají. Je na každém e-shopaři, jestli mu tyto metody přinášejí takový užitek, který převýší starosti s EET.

3 kroky, jak začít s elektronickou evidencí

  1. Jaké způsoby plateb spadají pod EET, jsme si už řekli. Pro maloobchody a velkoobchody platí povinnost evidence od 1. 3. 2017. Tedy i pro e-shopy. Není důležité, jestli tržby pochází z hlavní nebo vedlejší podnikatelské činnosti.
  2. V aplikaci Elektronická evidence tržeb zažádejte o autentizační údaje. Nebo o ně můžete požádat osobně na Finanční správě.
  3. Po přihlášení do aplikace si zaevidujte veškeré e-shopy a vygenerujte si certifikát. Ten slouží pro identifikaci. Certifikát následně nainstalujete do svého pokladního systému.

Povinností každého e-shopaře je zaslání informací o tržbě správci daně. Ze systému finanční správy následně obdrží potvrzení s unikátním kódem. Tento kód e-shopař využije k vystavení účtenky, kterou předá zákazníkovi. Účtenky je samozřejmě možné vystavovat i elektronicky. Formát účtenky musí být takový, aby si ji mohl zákazník kdykoliv bez problémů vytisknout.

Každý e-shop musí mít na svých stránkách zveřejněný text v zákonem předepsaném znění: „Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin."

Připravte se na spuštění druhé fáze EET

Aby se e-shop mohl zařadit do elektronické evidence tržeb, musí na to být vybaven. V eBRÁNĚ jsme pro vás vymysleli to nejjednodušší možné řešení. V průběhu celého února implementujeme na jednotlivé e-shopy modul, který komunikuje s finanční správou. Implementujeme ho každému individuálně. Pro naše stávající i budoucí e-shopaře už tedy nebude EET takovou noční můrou. Tak nezapomeňte, 1. března 2017 to vypukne!

Nahoru