Upravit stránku

eBRÁNA e-shop je zase o něco lepší

Minulý rok utekl tak strašně rychle, že by bylo dobré si v rychlosti zavzpomínat, co se nám všechno povedlo. Spousta změn pro vás, naše zákazníky, byla doslova neviditelná, ale přesto významná. Zároveň byl rok 2017 prvním rokem nové responzivní platformy, což přineslo hodně testů a oprav. Dnes vám o těch nejvyznamějších změnách něco málo povím.

Rychlost e-shopu a test toho, co vydrží

V loňském roce bylo jedno z ožehavých témat rychlost a na ni jsme se zaměřili. Přišly k nám zakázky, které měly více než 4000 kategorií nebo 1 000 000 variant produktů. Právě díky takovým zakázkám se dalo hezky otestovat, co naše platforma snese. Teď už víme, že po optimalizaci jsme připraveni i na opravdu velká řešení.

Jedno-krokový vs. čtyř-krokový košík


Celý rok si naši zákazníci dělají obavu, jaký bude přechod z jedno-krokového košíku na čtyř-krokový. Narovinu můžu říct, že obavy jsou naprosto zbytečné. 

Procento odchodů z košíku je u čtyř-krokového o 14 % menší. Nespornou výhodou navíc je, že dokážete analyzovat, ve kterém kroku k odchodu došlo a co zákazníkovi mohlo vadit. A to jsem ještě nezmínil 60% nárůst konverzního poměru z telefonů. Když vezmeme v potaz, že průměrná návštěvnost z telefonů se pohybuje 30-40 %, představuje tento nárůst skok tržeb
o 20 %.

V systému vidím ohromující čísla, která se pojí s minulým rokem: 2 852 provedených změn na e-shopu a 2 556 odpracovaných hodin na nich.
Petr Soukup, produktový manažer pro e-shop

Integrace e-shopu na informační systémy

Dále jsme se zaměřili na integrace a věnovali čas jejich aktualizacím. Těch se například dočkaly integrace na Altus Vario, Helios RED, Orange a Easy, Pohodu i Ježek SW.

Představím vám kromě integrací i další důležité změny: 

  • Vše začalo přípravou na EET.
  • Přidali jsme váhu, jako kritérium pro výpočet ceny dopravy.
  • Nasadili jsme Google Tag Manager dle nového standardu. (zde velké díky Vojtovi Schlesingerovi a Oldřichu Kejíkovi)
  • Kompletně jsme přepracovali počítání slev v košíku.
  • Napojili jsme naši platformu na automatický sklad Comgate.
  • Nechtěnou milenkou jsou feedy na naše zbožové srovnávače a jejich časté změny.
  • Upgrade našich starších verzí e-shopu na aktuální verzi 2.0 nám dal také zabrat. Nyní to mají naši klienti snadnější.
  • Plnit e-shop je možné i pomocí XML.

Co přinese e-shopu rok 2018?

Letos v tempu nepovolíme a zaměříme se hodně na UX a design základních řešení. Bohužel se nám nevyhnou úpravy z nařízení GDPR. Nicméně už teď můžeme říct, že odtajníme i velice zajímavé funkce. Malý teaser by mohl být, že připravujeme i balíček pro B2B zákazníky.

Na spadnutí je celý balíček úprav na detailu produktu, ve výpisu kategorií nebo ve výpisu recenzí. Vše ve spolupráci s naším zákazníkem Roltechnik.  Naši pozornost musíme i nadále věnovat EET a zabezpečení proti Spamu pomocí reCAPTCHY od Googlu.

Co vás čeká:

  • Recenze nově budeme stahovat i z Heureky a máme nové stránky s výpisem recenzí u produktu, což je dobré zejména pro SEO.
  • Ve výpisu kategorií, budete moci nově promovat TOP produkt v kategorii.
  • Napojení připravujeme na Balíkobot, který vám zjednoduší přípravu balíků a námluvy o standardním konektoru děláme s ESO9.
  • Rozpracujeme integraci s Mailchimp, která je nyní jen základní.
  • Přepracujeme práci s objednávkami v našem adminu. Tak aby je bylo možné rozdělovat, editovat a podobně.
  • Zaměřit se musíme na marketing. Úprava schema.org nebo přidání hreflang budou milovat naši SEO specialisté.
  • Přidáme také platbu na splátky nebo odloženou platbu ve spolupráci s Homecredit.

Tak to máme první a druhý kvartál v bodech. Do dalšího půl roku vyberu další zlepšení z našeho nekonečného wish listu a včas dám vědět. 

Petr Soukup

Petr Soukup

Produktový manažer

Petr působí ve společnosti eBRÁNA jako produktový manažer pro náš e-shop a produkty internetového marketingu. V oblasti e-commerce se pohybuje 9 let. Během té doby působil i ve společnosti Vivantis, kde vedl tým výkonnostního marketingu a vývoj interních marketingových nástrojů. Pokud mu dvě děti dovolí, tak miluje běh a lyže.

Nahoru