Upravit stránku

Využijte ve svém byznysu automatické kampaně. Efektivně a naplno!

Váš PPC specialista zmínil v posledním reportu automatické kampaně, ale vy netušíte, co se pod tímto pojmem skrývá? Kdy je vůbec vhodné je v reklamním účtu spouštět, komu se vyplatí a proč je prostě nemůžete zapnout a obejít se bez PPC specialisty? Díky tomuto článku budete mít naprosto jasno.

Automatizace v posledních letech vládnou marketingovým světem a přináší mnoho dobrého. Google se snaží inovovat a automatizovat neustále, a tak je využití chytrých kampaní s technologií strojového učení nasnadě. 

Automatické kampaně, nebo také "chytré kampaně", přináší rychlé a snadné tvoření reklam a minimální nároky na správu i oslovení zákazníků napříč všemi zařízeními. Nicméně mají i pár nevýhod. Mezi ně určitě patří omezené možnosti ve správě a v optimalizaci samotných kampaní a značné redukce v možnosti manuálního cílení. Dalším minusem je i nutnost mít určité množství historických konverzí a dat nezbytných ke spuštění automatické kampaně - aby se měla z čeho „učit“.

Se všemi plusy i minusy jsou chytré kampaně zkrátka atraktivním tématem, tak se na ně pojďme podívat. Jaké jsou ty nejznámější a nejpoužívanější? 

  1. Chytrá obsahová kampaň
  2. Chytrá kampaň v nákupech
  3. Discovery kampaň
     

#1Chytrá obsahová kampaň

Chytré obsahové kampaně se vám postarají o kompletní automatizaci správy výkonnostní reklamy v obsahové síti.

Mezi hlavní optimalizační strategie patří:

  • Automatické nabízení cen
  • Automatické cílení 
  • Automatické vytváření reklam

Automatickénabízení cen

Chytré obsahové kampaně optimalizují vaše cenové nabídky na základě cílové ceny CPA a také pravděpodobnosti provedení konverze při jednotlivých online aukcích tak, abyste z toho ve výsledku vyšli jako uživatelé co nejvýhodněji.

Automatickécílení

V průběhu chytrých obsahových kampaní funguje cílení na principu neustálé optimalizaci tak, aby reklamy získaly pokud možno co nejvíce relevantních zákazníků, u kterých je vysoká pravděpodobnost provedení konverze.

Automatickévytváření reklam

Princip vytváření reklam funguje zcela automaticky na základě vámi poskytnutých údajů a dokáže se perfektně přizpůsobit reklamní ploše o různých velikostech.

Mezi hlavní výhody chytré obsahové kampaně patří schopnost se zobrazit prakticky ve všech formátech podobně jako například u responzivní obsahové reklamy. Dále umí oslovit potenciální zákazníky ve všech různých fázích nákupního procesu, ať už projevili zájem, nebo se chystají konkrétní produkt přímo zakoupit. Chytré obsahové kampaně umožňují vytvoření mnoha kombinací zcela automaticky jen z vašich doložených podkladů, jako jsou nadpisy, popisy, obrázky a loga. Samozřejmě vždy platí, že čím více máte dat, tím lépe. Tato různorodost a pestrost vašich reklam by poté samozřejmě měla zlepšit výkon vašich kampaní.
Mezi hlavní nevýhody patří vysoký potřebný počet konverzí ke spuštění. V obsahové síti musíte nasbírat minimálně 50 konverzí, a proto si nemůže dovolit chytrou obsahovou kampaň spustit každý. Dále pak kvůli strojovému učení nemůžete manuálně zacílit, upravit umístění nebo používat manuální strategii nabídek.

#2Chytrá kampaň v nákupech Google

Tento druh kampaně je mnohonásobně používanější nejen z důvodu nižších nároků na data konverzí, ale i díky zaručeně lepším výsledkům v poměru čas/výkon oproti standardní verzi. Stejně jako u předešlé kampaně, i zde Google využívá strojového učení. Díky tomu můžete ušetřit čas, neboť se nemusíte věnovat její optimalizaci ani samotné správě. 
Chytré kampaně využívají vašeho feedu z Merchant Center, proto vám stačí pouze zadat cíl jejich kampaně a maximální výši denního rozpočtu a o zbytek se už postará samotný Google. Automaticky provede nabídku v online aukci a rozhodne o umístění samotné reklamy dynamického remarketingu.
„Nákupy fungují nejlépe spolu s CSS programem. CSS program je platforma, která vám dovoluje inzerovat až s 20% slevou v produktových kampaních na Googlu. Tato změna se pozitivně podepíše na finální ceně za proklik a ušetříte i na CPC u vašich kampaní, což samozřejmě pomůže vašemu rozpočtu. Ve většině případů fungují nákupy s CSS programem lépe, a proto se ho snažíme v co nejvíce případech využívat.“

#3Discovery kampaň

Discovery kampaně umožňují zobrazovat maximálně relevantní a poutavé reklamy těm lidem, kteří mají zájem o vaši značku, hlavně díky publiku od Googlu a signálům záměrů zákazníků.

Konkrétní reklamy se poté zobrazí potenciálním zákazníkům na Youtube v rámci tipů na další sledování videí. Současně i v sekci Objevit, kam Google vybírá ty nejrelevantnější zprávy pro každého z nás a v neposlední řadě v záložkách Gmailu: Promoakce a Sociální sítě. 

Discovery kampaně chtějí hlavně prezentovat vizuálně poutavý obsah, který bude cílit na potenciální zákazníky hlavně podle získaných dat, nikoliv podle vyhledávacích dotazů.

Nedílnou součást tvoří také kvalitní texty, kde je možné vložit až 5 nadpisů a 5 popisů, které bude Google kombinovat. Nově bude součástí reklamy také výzva k akci v podobě „Koupit nyní”, „Stáhnout”, „Navštívit web”, a další. Kampaně lze následně manuálně cílit podle lokality, publik i demografie (věk, pohlaví, příjem apod.). 


Jak z článku víte, automatizace v mnoha případech může PPC specialistům ušetřit čas a práci, díky čemuž vzniká prostor věnovat se reklamním účtům a správě vašich kampaní do větších detailů. Mohou tak nacházet nové možnosti a kombinace kampaní, které právě pro váš byznys a obor budou fungovat nejlépe. Na druhou stranu nejsou chytré kampaně spásou, protože se díky svým nárokům nedají využít vždy a na každém projektu. Nejde je tedy spustit na pokyn a je na zvážení specialisty, zda jejich zařazení do reklamního účtu bude pro projekt opravdovým přínosem. 

Hodila by se vám ohledně PPC kampaní pomocná ruka?

Najděme tu nejlepší kombinaci kampaní pro váš byznys společně.

Tomáš Lhoták

Tomáš Lhoták

Asistent PPC specialisty

Tomáš je jedním z mnoha nováčků, kteří se starají o chod výkonnostních PPC kampaní našich klientů společně s jejich vyhodnocením. I díky studiu digitálního marketingu dokáže řešit komplexnější problémy a složitější požadavky klienta. Ve volném čase nejraději tráví čas u Netflixu nebo scrolluje sociální sítě.

Nahoru