Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Zvýšili jsme tržby eshopu o 67 %. Promyšlenou online marketingovou strategií.

Martina Spěváková | 07. 01. 2015

Zvýšili jsme tržby eshopu o 67 %. Promyšlenou online marketingovou strategií.

ROLTECHNIK patří mezi pětici nejoblíbenějších a nejznámějších značek koupelnového vybavení v České republice. Svoje produkty nabízí lidem doma i v zahraničí již přes 20 let a produktové novinky uvádí na trh dříve než konkurence.

Kromě webové prezentace roltechnik.cz jsme vytvořili také unikátní outletový eshop outlet.roltechnik.cz. Zavedená značka, tradice, prvotřídní eshop a online marketing se daly dohromady a vznikl úspěšný projekt, který po roce a půl fungování slaví svoje úspěchy. Pojďme se na ně podívat.

Jak to všechno začalo...

Na začátku stála skvělá myšlenka na vytvoření outletu a promyšlená online marketingová strategie dotažená do posledního puntíku. Pro projekt jsme sestavili tým složený ze specialisty online marketingu, copywritera, programátora a grafika, který koordinoval obchodní zástupce. Odměnou za jejich tvrdou práci bylo zvýšení tržeb. A to až o 67,58 %!

Na grafu vidíte porovnání tržeb za stejně dlouhé období. Tržby se zvedly o 67,58 %! Na grafu vidíte porovnání tržeb za stejně dlouhé období. Tržby se zvedly o 67,58 %!

Co jsme udělali pro to, aby outlet šlapal jako na drátkách

Úsilí jsme vložili především do PPC kampaní, profesionálního copywritingu a programátorského vylepšování pro lepší použitelnost eshopu. Nezapomněli jsme ani na sociální sítě.

1. Odlišili jsme klasická "PPCčka"

PPC kampaně stále patří mezi nejefektivnější formu online reklamy a je proto nutné se jim s plnou vervou věnovat. Chtěli jsme se odlišit. Nechtěli jsme klasická pépécéčka, chtěli jsme něco víc. Něco, co zaujme:

  • Nejdříve jsme upravili cílení a vizuály reklam.
  • Na rozdíl od konkurence směřujeme potenciálního zákazníka přímo na vybrané produkty.
  • V textech PPC inzerátů uvádíme konkrétní ceny a slevy.

Ve vyhledávači seznam.cz se díky PPC kampani zobrauje reklama na sprchové kouty eshopu outlet.roltechnik.cz mezi prvními vyhledávacími dotazy. Ve vyhledávači seznam.cz se díky PPC kampani zobrazuje reklama na sprchové kouty eshopu outlet.roltechnik.cz mezi prvními vyhledávacími dotazy.

V Google AdWords jsme se věnovali především remarketingovým kampaním, které pomáhají získávat zpět uživatele, kteří už jednou web navštívili. Nabízíme jim skutečně jen ty produkty, o které se zajímali nebo je už měli v košíku. Konkrétní tipy pro úspěšnou remarketingovou kampaň si můžete přečíst v našem dalším článku.

První rok jsme testovali, na které konkrétní produkty se vyplatí kampaně vést. Investice do PPC kampaní jsme rozdělovali rovnoměrně mezi všechny kategorie produktů a potom jsme provedli analýzu. Ukázalo se, že nejprodávanějším zbožím jsou sprchové kouty. Většinu PPC kampaní tedy vedeme na ně. Díky tomu jsme výrazně zvýšili přístupy z vyhledávačů.

2. Získali jsme certifikát Ověřeno zákazníky

Registrace do zbožového srovnávače je vynikajícím prostředkem, jak zviditelnit nový eshop a zvýšit tak jeho tržby. Využili jsme srovnávače zboží.czheureka.cz a podnikli důležité kroky, které vedly ke zlepšení pozic produktů (především systematickou úpravu XML feedů).

A jaké jsou výsledky? Outlet ROTLECHNIK získal certifikát Ověřeno zákazníky na heureka.cz. Pro získání certifikátu Ověřeno zákazníky je třeba získat několik desítek víceméně kladných hodnocení za posledních 90 dní. A to se nám podařilo díky skvělému zákaznickému přístupu firmy Roltechnik. Přistupují ke svým zákazníkům jako k sobě rovným a k občasným problémům se staví čelem. Právě proto se jim podařilo certifikát získat! Certifikát nám zvýšil přístupy z vyhledávačů a přinesl aukční systém, kdy je provozovateli eshopu účtována nejnižší možná částka za proklik.

Získali jsme zlatý certifikát Ověřeno zákazníky. Stačilo nám zapracovat na kladných hodnoceních za posledních 90 dní. Získali jsme zlatý certifikát Ověřeno zákazníky. Stačilo nám zapracovat na kladných hodnoceních za posledních 90 dní.

3. Zapojili jsme tým copywriterů

Protože už dávno víme, že web bez obsahu je platnej jak mrtvýmu zimník, hned při startování projektu jsme počítali se zapojením copy týmu. Každý produkt dostal svůj atraktivní popis a každá kategorie byla optimalizována. Textům jsme věnovali desítky hodin práce a výsledek stál za to. Návštěvnost z organického vyhledávání stoupla za rok a půl o 76,42 %!

Graf ukazuje zvýšení návštěvnosti z organického vyhledávání o 76,42 % za stejné období. Graf ukazuje zvýšení návštěvnosti z organického vyhledávání o 76,42 % za stejné období.

4. Soutěže, slevy a videa na sociálních sítích

Podporou outletu je také firemní profil na Facebooku, kde jsme vedli již několik úspěšných kampaní. Prostřednictvím soutěží, slevových akcí a videí na sociální síti zvyšujeme počet a zájem fanoušků. Sociální sítě představují důležitou složku pro organické vyhledávání, proto také postupně oživujeme i firemní profil na Google+. Přečtěte si také článek o tom, jak nejlépe vést firemní profil na Facebooku.

A teď trochu konkrétně…

Pro příjemnější uživatelské použití jsme napsali přes 80 anotací, které obsahují ty nejdůležitější informace o produktu. Žádná z nich není duplicitní a obsahuje informace, které požaduje zákazník. Jak je to možné? Čtěte dál a dozvíte se.

V detailech produktů jsme vyzdvihli nejen estetickou a technickou stránku nabízeného zboží. Nechali jsme se inspirovat přímo u zákazníků. Každý má totiž možnost napsat svůj dotaz k produktu do Poradny, která je následně naší studnicí podkladů. Produktové letáky tak mohly letět stranou. Psali jsme o tom, co lidi skutečně zajímá.

Ke každému produktu jsme psali originální popisky s inforamcemi, které zákazníky opravdu zajímají. Ke každému produktu jsme psali originální popisky s informacemi, které zákazníky opravdu zajímají.

Během celého roku jsme pracovali na neustálé aktualizaci obsahu a na tom, abychom potenciálním zákazníkům usnadnili vyhledání a výběr zboží na maximum. Pravidelně jsme přispívali do magazínu a vytvářeli nové kategorie produktů s relevantním obsahem. Tím se nám dařilo posilovat fulltextové vyhledávání.

Slovo závěrem aneb co se podařilo

Pomocí promyšlené online strategie, testování a úspěšných analýz se podařilo zvýšit konverze z outletového eshopu o více než 50 %. Konkrétně návštěvnost, tržby a objednávky.

Výsledky za rok a půl online marketingové strategie:

  • Celkovou návštěvnost eshopu jsme zvýšili o 51 %.
  • Návštěvnost z organického vyhledávání stoupla o 76,4 %.
  • Zaznamenali jsme růst objednávek o 76 %.
  • Tržby vzrostly o 67,6 %.*

*Uvedená procenta jsou vypočítána na základě meziročního srovnání s původním eshopem společnosti Roltechnik. Zaujal vás tento eshop? Podívejte se na referenci.

Martina Spěváková

Martina Spěváková

Copywriterka

Martina rozšířila náš copywriterský tým v roce 2012, tehdy ještě jako brigádnice při studiu Jazykové a literární kultury na Univerzitě Hradec Králové. Následující rok, po dokončení studia, už u nás píše a tvoří naplno.

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑