Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Zvláštnosti internetového marketingu v rusky mluvících zemích - jak najít své zákazníky?

Artem Gavryk | 28. 04. 2016

Zvláštnosti internetového marketingu v rusky mluvících zemích - jak najít své zákazníky?

Hledáte nové příležitosti? A přemýšleli jste někdy nad tím, co vám může přinést rozvoj podnikání v zemích východní Evropy? V tomto článku se dočtete o zvláštnostech a nástrojích internetového marketingu v rusky mluvících zemích.

Všichni víme, že Rusko je geograficky velkou zemí. Je to ale také velký trh, pokud jde o sociální sítě, vyhledávače a e-commerce. Rusko má 87,5 milionů aktivních uživatelů internetu67 milionů aktivních uživatelů sociálních sítí.

Propagace v rusky mluvících zemích představuje řadu problémů, protože se velmi liší od západních trhů. Velcí hráči jako Facebook a Google zde nedominují stejným způsobem, jako je tomu například v anglicky mluvících zemích.

Podíl vyhledávačů v rusky mluvících zemích

Podíl vyhledávačů v rusky mluvících zemích

Nejpoužívanější vyhledávač - Yandex

Nejpopulárnější vyhledávač v ruském segmentu internetu je Yandex. Zastává první pozici nejnavštěvovanějších stránek v Rusku. Vaše možnosti reklamy na tomto vyhledávači jsou: PPC, SEO a bannerová reklama. PPC reklamy přitom můžete velmi dobře zacílit. Vaši reklamu uvidí všichni uživatelé, kteří hledají vaše produkty a služby na internetu. Můžete si vybrat i města, ve kterých chcete reklamy zobrazovat.

Výsledek vyhledávání - PPC a bannerová reklama

Výsledek vyhledávání - PPC a bannerová reklamaVýši reklamního rozpočtu si můžete definovat sami, jak potřebujete. A platit budete pouze za uživatele přivedené na vaše stránky. Nové návštěvníky můžete očekávat ihned od spuštění reklam. Cílové skupiny můžete takto maximálně pokrýt díky kvalifikovaně vybraným klíčovým slovům, efektivně sestaveným inzerátům a jejich geografickému zacílení. S tím vám rádi pomůžeme.

Jaké sociální sítě hrají prim?

Vkontakte

Nejnavštěvovanější sociální sítí v Rusku a na Ukrajině je s více než 60% podílem Vkontakte. Sdružují se tu uživatelé od 25 let a starší. Denně je to celkem 47 milionů návštěvníků. Tento zdroj je ideální reklamní médium pro B2C nabídky.

Umístění reklam na Vkontakte

Umístění reklam na VkontakteNejefektivnější cestou, jak prorazit na Vkontakte je cílená reklama. Je třeba přesně zacílit na místo bydliště, věk, pohlaví, rodinný stav, znalost jazyků a zájmy – to všechno jsou údaje, které zjistíme na profilech uživatelů. Pokud chytře využijete popularity této sociální sítě, pak za minimální rozpočet získáte opravdu skvělé výsledky.

Příklady reklamních inzerátů

Příklady reklamních inzerátů

Na Vkontakte můžete platit dvěma způsoby – systémem CPC neboli za prokliknutí na váš web nebo CPM, čili za tisíc zobrazení. Sami si můžete vybrat, které metodě dáte přednost. Na stránkách také funguje systém aukce - reklamy s větší hodnotou přechodu na weby inzerentů se zobrazují uživatelům častější než jiné.

Vkontakte sdružuje uživatele do skupin a společenství podle podobných zájmů a cílů. V tuto chvíli můžete na síti najít více než 39 280 000 komunit. A také zájmy těchto skupin můžete využít při svých tematických marketingových kampaních. Můžete dokonce i vytvářet vlastní sociální společenstva a zkoušet otevřenou nebo skrytou reklamu.

Odnoklassniki

Další oblíbenou sítí je Odnoklassniki - něco jako čeští Spolužáci, kteří sdružují žáky a studenty základních, středních i vysokých škol. V rusky mluvících zemí se jedná o druhou největší sociální síť s celkovým počtem 42,6 milionů registrovaných uživatelů. Těmi jsou aktivní a zajištění lidé, většinou s vyšším vzděláním, odborníci, manažeři a další zaměstnanci ve věku od 25 do 44 let.

Také na této síti je nejefektivnější cílená reklama. Odnoklassniki je doslova mohutným reklamním mechanismem, který vám umožňuje nastavit kampaně tak, aby se inzeráty zobrazovaly pouze vámi určené cílové skupině. Inzeráty se zobrazují v levém a pravém sloupci stránek.

Umístění reklamy v Odnoklasnikach

Umístění reklamy v OdnoklasnikachNa síti Odnoklassniki můžete zkusit i remarketing. Systém při něm pohlídá návštěvníky vašich stránek, kteří jsou napojeni na adresu a těm bude zobrazovat inzeráty znovu a znovu. To je zajímavé především pro internetové obchody, které získají vracející se zákazníky a pochopitelně i vyšší konverze.


Jak dosáhnout úspěchu v online marketingu ve východních zemích?

Na závěr ještě pár doporučení. Jedním z hlavních rysů ruských sociálních sítí je, že i když je jejich funkčnost stejná, publikum není homogenní. To stejné publikum se bude chovat jinak na Vkontakte a jinak na Facebooku. Mějte to při svých kampaních na paměti. A vezměte také v úvahu, že publikum ruského Facebooku je starší než to na Vkontakte. Tam jsou lidé s vyšším vzděláním a dávají přednost věcné komunikaci.

Zkrátka internetová reklama má ve východních zemích svá specifika. Na těchto trzích nebude fungovat český marketing. Musíte znát cílovou skupinu a zvolit vhodný přístup i sociální síť s ohledem na určitý region. Kupříkladu kampaně se běžně dělí na propagaci v Moskvě, Petrohradě a v „ostatních regionech“. To je zásadní předpoklad vašeho úspěchu a my vám rádi pomůžeme, abyste jej dosáhli.

„Mám zkušenosti s reklamou v rusky mluvících zemích, znám chování cílových skupin i způsoby zakládání a nastavování reklamních kampaní. Jsem rodilý mluvčí a rád pro vás připravím inzeráty tak, abyste svůj rozpočet investovali efektivně a výdaje se vám mnohonásobně vrátily."

Artem Gavryk,
Specialista online marketingu

Chcete prorazit do východních zemí Evropy? Proberte s námi svůj projekt, rádi vám pomůžeme

Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Kliknutím na “Odeslat” souhlasíte s tím, že Vaše osobní údaje budou uchovány v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů a použity pro veškeré potřebné účely společnosti eBRÁNA, s.r.o.

Artem Gavryk

Artem Gavryk

Specialista online marketingu pro východní země

Ač mladý, Artem má letité zkušenosti z oblasti online marketingu v rusky mluvících zemích. Pracoval v agenturách v Moskvě, Praze a nyní je k dispozici vám, klientům společnosti eBRÁNA. Artem zná ruský trh jako své boty. Je výborný ve strategickém plánování a je připraven vést vaše reklamní kampaně.

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑