Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Zviditelněte se pomocí Adresáře míst Google

Ondřej Kolich | 08. 02. 2012

Zviditelněte se pomocí Adresáře míst Google

Pokud jste někdy používali mapy společnosti Google, jistě znáte také Adresář míst. Jsou to ony červené šipky označující potenciální místa vašeho zájmu v mapě.

Tato služba byla dříve spíše doplňkovou záležitostí, která zpřehledňovala a obohacovala vyhledávání v mapách společnosti Google. Nyní však, díky novému rozložení první strany výsledků vyhledávání, získala zásadním způsobem na důležitosti. Od minulého roku totiž zabírá značnou část první pozice výsledků vyhledávání a vytváří tak jedinečný prostor pro propagaci firem.

Tuto novou možnost zviditelnění ocení zvláště společnosti, které působí lokálně, a tak nepotřebují být vyhledávány na prvních pozicích po celé České republice. Pro mnoho webů je totiž kvůli vysoké konkurenci skoro nemožné dostat se na první pozice ve vyhledávání, a z důvodu jejich lokální působnosti je pro ně i nepraktické investovat své finance do optimalizace, která by jim tato místa zajistila.

Vzhledem k tomu, že se výsledky vyhledávání v adresáři míst Google zobrazují jen v případech, kdy klíčová slova mají, nebo mohou mít lokální hledanost, nabízí služba Adresáře míst Google velmi dobrý nástroj k cílené lokální propagaci.

Adresář míst Google

Jedinou nevýhodou tohoto nového rozložení první strany je jeho omezený prostor výpisu výsledků. Ten umožňuje zobrazení pouze 3 nebo 7 nejrelevantnějších profilů v adresáři míst. Toto omezení pak samozřejmě nutí uživatele, aby měli své firemní profily co nejlépe vyplněny a optimalizovány. Lépe vyplněný profil totiž znamená vyšší pozici ve výsledcích vyhledávání a tedy možnost zobrazení se na první straně.

Samotná registrace do adresáře je velmi snadná. Na adrese www.google.com/places/ se přes položku Get started dostanete na úvodní obrazovku, kde vyplníte stát a vaše telefonní číslo.

Google pak zjistí, zda již o vás nemá nějaké informace, a pokud ano vyplní je do následujícího formuláře.

Formulář k Adresáři míst Google

Po vyplnění všech potřebných informací následuje ověření vlastnictví firmy pomocí kódu, který vám Google do 3 týdnů bezplatně zašle poštou na adresu udanou ve vašem profilu.

Vyplnění formuláře není nic složitého, ale je dobré držet se několika zasád, které vám mohou pomoci získat dobré umístění.

Je třeba pravdivě vyplnit veškeré požadované údaje. Mějte na paměti, aby název, adresa, telefon a web vaší společnosti odpovídaly údajům, kterými se běžně na internetu prezentujete. Google totiž tyto informace bude dále využívat k vašemu hodnocení vzhledem k referencím, které na internetu najde. Při uvedení nesprávné adresy byste tak přicházeli o důležité body, protože by je k vám Google nedokázal bezpečně přiřadit.

V rámci políčka Kategorie je nutné vypňovat každou kategorii do samostatného řádku. Ty je možno přidávat (maximálně 5 kategorií) pomocí odkazu pod tímto políčkem.

Kategorie si můžete vybrat z našeptávače, který je na těchto řádcích nastaven, nebo si můžete zvolit i kategorii vlastní. Pokud byste napsali všechny kategorie do jednoho řádku, vyhledávač by je vnímal jako jedno slovo. Díky tomu by vás pak nedokázal nikdy správně zařadit a vy byste tak mohli úplně ztratit šanci na zobrazení mezi výsledky.

Dále je možné doplnit do profilu mnoho dalších informací, jako je otevírací doba, možnosti platby, fotografie atd.

Doplňující informace

Tyto údaje již nejsou povinné a svůj profil vytvoříte i bez nich. Z hlediska optimalizace vám však doporučuji je nepřehlížet a vyplnit veškeré informace, které můžete. Prvotní hodnocení vašeho profilu vyhledávacím programem Googlu totiž probíhá na základě vyplněnosti vašeho profilu a platí v něm prostá rovnice více = lépe.

Za zmínku stojí ještě pole Další informace. Do těchto polí můžete vyplnit veškeré informace, které byste chtěli o své společnosti zveřejnit, ale nebyla k tomu možnost během vyplňování profilu. Informace se zapisují vždy do obou polí. První z nich vždy obsahuje popis a druhé konkrétní informaci za dvojtečkou. Např. Zaslání objednávky do zahraničí: Ano, Možnost prodloužené záruky: Ano, Dodávané značky zboží: Tefal, Gorenje, Whirlpool.

Na závěr 5 tipů pro Adresář míst Google

  • Shodný název, telefon a adresa všude na internetu.
  • Nepoužívejte jako hlavní telefon čísla začínající 800.
  • Kategorie vyplňujte do samostatných řádků.
  • U kategorií a popisu zohledňujte slova, pod kterými vás mají lidé najít.
  • Vyplňte vždy co nejvíce možných informací.

Přečtěte si také, jak se pomocí adresáře míst můžete na Googlu stát úplnou jedničkou regionu.

Ondřej Kolich

Ondřej Kolich

Vedoucí zakázek internetového marketingu

Ve společnosti eBRÁNA pracoval jako Vedoucí IM zakázek v oddělení Internetového marketingu. Své vědomosti získává a dále rozšiřuje na fakultě elektrotechniky a informatiky Univerzity Pardubice.

Další články autora:


Ondřej Kolich

Zdeňka Kynclová

Vedoucí zakázek internetového marketingu

Ve společnosti eBRÁNA pracoval jako Vedoucí IM zakázek v oddělení Internetového marketingu. Své vědomosti získává a dále rozšiřuje na fakultě elektrotechniky a informatiky Univerzity Pardubice.


© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑