Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Změny v účtování na Zboží.cz startují už 1. října. S haléři už si neškrtnete!

Martina Kochaníčková, Milena Pelikánová | 26. 09. 2014

Změny v účtování na Zboží.cz startují už 1. října. S haléři už si neškrtnete!

Srovnávač Zboží.cz přechází od 1. 10. 2014 na nový obchodní model s minimální cenou za proklik 1 Kč bez DPH. Zjistěte, co to pro vás znamená a jak byste měli upravit svou nabídku na Zboží.cz krok za krokem.

Jak to fungovalo doposud

Z našeho článku Jak funguje Zboží.cz od Seznamu už jistě víte, že registrace vašich eshopových produktů do zbožového srovnávače je služba zpoplatněná minimální cenou 0,20 Kč za proklik. V této cenové hladině se jedná o tzv. neupřednostněné položky - vaše produkty, které se zobrazují ve fulltextovém vyhledávání až za položkami upřednostněnými.

Jestliže chcete, aby se vaše produkty zobrazovaly ve fulltextovém vyhledávání výše, musíte je upřednostnit a nastavit cenu za proklik s minimální hodnotou 1 Kč. Tím zajistíte, že se vaše produkty zapojí do aukce o přední příčky a napárují se se stejnými produkty jiných eshopů v příslušných kategoriích. Tato pravidla ale platí jen do konce září 2014.

Co je na Zboží.cz nového

Od 1. října 2014 se neupřednostněné položky s cenou za proklik 20 haléřů přestanou zobrazovat. Zboží.cz totiž přechází na jednotný obchodní model s minimální cenou za proklik 1 Kč bez DPH. Pokud tedy budete chtít, aby se všechny vaše produkty zobrazovaly, musíte je upřednostnit a tím se automaticky zvýší cena na minimální 1 korunu za proklik. Co to znamená pro vaše produkty?

  • Všechny produkty, které zašlete na Zboží.cz, mohou využít aukci.
  • Aukci lze využívat v kategorii u napárovaného produktu, jako tomu bylo doposud (tag MAX_CPC).
  • Nově lze aukci využívat i ve fulltextovém vyhledávání na Zboží.cz (nový tag MAX_CPC_SEARCH, který je třeba nastavit v XML feedu). 

Chcete na Zboží.cz dále inzerovat? Do 1. 10. 2014 proveďte následující kroky

  • Potvrďte přednostní výpis svých produktů a nastavte limit rozpočtu kreditu na zvolené období. Upřednostnění aktivujte v záložce Provozovna / Správa provozovny / Administrace kampaně.                 

Aktivujte v administraci Zboží.cz přednostní výpis vaší kampaně. Aktivujte v administraci Zboží.cz přednostní výpis vaší kampaně. Zdroj: napoveda.seznam.cz

  • Upravte XML feed, ze kterého Zboží.cz čerpá informace o vašich produktech. Položky s tagem UNFEATURED (dříve TOLLFREE) je nutné buď smazat, nebo nastavit na hodnotu 0.
  • Do XML feedu přidejte tag MAX_CPC_SEARCH, ve kterém nastavíte maximální cenu za proklik pro fulltextové výsledky vyhledávání. Pokud bude nastavena MAX_CPC /MAX_CPC_SEARCH menší než 1 Kč, tak vám Zboží.cz naúčtuje minimální cenu prokliku 1 Kč bez DPH. A ta bude účtována i tehdy, pokud u MAX_CPC /MAX_CPC_SEARCH nenastavíte hodnotu žádnou.

Nastavení můžete změnit už od 24. září

Již od 24. 9. 2014 si v administračním rozhraní Zboží.cz můžete vyzkoušet a přednastavit hodnoty pro aukci ve fulltextovém vyhledávání. Toto nastavení se projeví od 1. 10. 2014.  

Přednastavte si na Zboží.cz nové hodnoty za proklik v detailu produktu a ve fulltextovém vyhledávání. 

Přednastavte si na Zboží.cz nové hodnoty za proklik v detailu produktu a ve fulltextovém vyhledávání. Přednastavte si na Zboží.cz nové hodnoty za proklik v detailu produktu a ve fulltextovém vyhledávání. Zdroj: napoveda.seznam.cz

Názor specialisty online marketingu

„Tento obchodní model nazývá Zboží.cz zjednodušeným, což z jejich pohledu určitě je. Otázkou ale zůstává, zda se to eshopařům vyplatí. Předpokládám, že se výdaje na propagaci produktů určitě zvýší a vlastník eshopu bude muset lépe zvažovat, které produkty na Zboží.cz bude propagovat a zda se mu vyplatí aukce jak u napárovaného produktu, tak ve fulltextovém vyhledávání,“ predikuje Marina Kochaníčková, specialistka online marketingu.

Ztratili jste nit? S námi ji zase najdete

Pokud jsou pro vás výše uvedené informace jako procházka španělskou vesnicí, naučte se nejprve pracovat s jedním z nejúspěšnějších prodejních kanálů na internetu – zbožovým srovnávačem. Můžete si o tom přečíst jeden z našich minulých článků. A potom už se jistě zorientujete.

Milena Pelikánová

Milena Pelikánová

Copywriterka

Pokud je obsah král, tak Milena je jeho královnou - alespoň tady u nás v eBRÁNĚ, kde několik let vedla oddělení content marketingu. Teď je čistokrevnou copywriterkou a našla se i v e-mail marketingu. Ráda pracuje s klienty, kteří se nebojí jít proti proudu. Jak sama říká: „Ty nejlepší výsledky vznikají tehdy, když na chvíli zapomenete na pravidla.“

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑