Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Naučte se používat marketingové funkce našeho editoru a zlepšete obchodní výsledky svého webu

Kamil Faist | 17. 06. 2012

Zlepšete obchodní výsledky svého webu

Pro klienty vyvíjíme a dodáváme úspěšná internetová řešení. Nabízíme jim tvorbu webových stránek nebo internetového obchodu. Pokud jsou realitkou, tak software pro správu realitní kanceláře. Naši obchodní zástupci usilovně přesvědčují potenciální zákazníky, že je třeba do závodu o úspěch na internetu postavit opravdu kvalitní závodní formuli. Ti, kteří to na internetu myslí vážně, si tento fakt uvědomují a formuli si od nás postavit nechají. Ale potom nemají čas ji řídit, nebo nechtějí investovat do profesionálního řidiče - závodníka. A když už si náhodou svůj čas na závodění najdou, potenciál nové formule degradují levným palivem a protektorovanými pneumatikami. Pojďme si ukázat, jak využít všech možností špičkového závodního auta. Na závěr tohoto článku najdete přehledný jednostránkový manuál, jak využít marketingových prostředků editorů vyvinutých naší společností.

Jak ze závodní formule vyždímat maximum

Webovou prezentaci, eshop nebo realitní software už klient od nás má. K tomu dostal i editor, pomocí něhož může obsah svého webu spravovat. A s editorem by se klient měl naučit pracovat. Když už v editoru umí klikat na ikonky, vyplňovat všelijaké kolonky, měli bychom si říct, jak tyto různorodé možnosti využít.

Nadpisy k dokonalosti

Každá stránka se musí nějak jmenovat. Díky tomu se může objevit na webu a může začít spolehlivě zobrazovat informace a přivádět nové návštěvníky. V našich editorech k pojmenování slouží kolonka "Název". Tuto kolonku ještě doplňuje kolonka "Nadpis", která je co do významu stejně, ne-li více důležitá. Díky této kolonce můžete ovlivnit hlavní nadpis každé stránky. Hlavní nadpis, magická H1, důležitý prvek pro SEO. Pokud tuto kolonku ve svém editoru máte, neopomíjejte jí a naplno ji využívejte! A co do há jedničky patří?

Hlavní nadpis stránky (H1) by měl:

  • obsahovat klíčové slovo, na které je stránka optimalizována,
  • výstižně pojmenovávat téma stránky,
  • vzbudit zájem o obsah stránky.

Berte hlavní nadpis stránky jako prvek, který má upoutat pozornost čtenáře a zároveň fungovat jako prvek k optimalizaci stránek pro vyhledávače. Napsat dobrou H1 není snadné a je třeba jejímu vytvoření věnovat dostatek času. Kolegové copywriteři by mi potvrdili, jak složité je vymyslet atraktivní hlavní nadpis.

Há jedničkou to ale nekončí

Užívejte nadpisyPokud jsem ve vás nyní vzbudil pocit, že je hlavní nadpis extra důležitý a jemu se budete maximálně věnovat při vaší tvorbě, pak je to správné. Ale péči věnujte i tvorbě dalších nadpisů umístěných ve stránce. Je důležité text členit do odstavců a tyto odstavce doplňovat o další nadpisy. Ty by měly být druhé úrovně, tedy H2. Měly by být nejen v samotném textu, ale i v dalších částech stránky. Měly by označovat další sekce, navigační prvky. Atraktivní nadpis by měl být u formuláře, nad připojenými fotografiemi ve fotogalerii, nebo u souborů ke stažení.

Používejte zvýraznění

Pro upoutání pozornosti návštěvníka stránky neslouží jen nadpisy. Protože návštěvník text na stránce nejprve rychle prolítne očima a věnuje prvotnímu dojmu jen pár sekund, je třeba jej na první pohled zaujmout. Abyste text zdůraznili a samotnou stránku zpřehlednili, používejte například tyto prvky:

Stránku zpřehlední a jednolitý text rozbije šablona s názvem "Reklamní text vpravo"

  • vytučňování textu (CTRL + B),
  • text v kurzívě (CTRL + I),
  • zvýrazněná textová pole (lze vybrat v editoru pomocí šablon "Reklamní text"),
  • zvýrazněné celé odstavce (pomocí ikony "Citace nebo reference" - ikona obsahuje piktogram horní uvozovky - viz následující odstavec).

Při užití těchto prvků ale pamatujte na jedno velmi důležité pravidlo: VŠEHO S MÍROU. Zvýraznit celý dlouhý odstavec vytučněním není správné, stejně tak mít každý druhý odstavec zvýrazněný podbarvením je také nevhodné. Stránka bude přeplácaná a nepřehledná. Zvýraznění celého odstavce podbarvením (piktogram horní uvozovky) názorně zobrazuje právě tento třírádkový text.

Odkazy, linky, hyperlinky, kotvičky, záložky

Ať už hypertextovým odkazům říkáme jakkoli, jejich význam na stránce je velmi důležitý. Návštěvníci stránek se tak jednoduše dostanou na další příbuzné stránky, stráví na vašem webu více času a kromě toho se také "zavděčíte" vyhledávačům. Vaše stránky budou mít větší šanci v internetových vyhledávačích na lepší pozice. Aby odkazy plnily dobře svou funkci, nezapomínejte u nich vyplňovat pomocný titulek (ve vlastnostech odkazu je na to kolonka) a pokud odkazem vedete mimo váš web, je vhodné odkaz označit jako externí (viz odkaz na začátku tohoto odstavce).

Obrázkem nezarmoutíš

Vložit obrázek do stránky je v našich editorech triviální záležitost. Někteří naši klienti toho ale zneužívají a místo kvalitního textu nasypou do stránky alespoň spoustu obrázků. Možná tím uspějí u návštěvníků, kteří mají obecně obrázky rádi, ale vyhledávačům jsou grafické prvky téměř na nic. Základem stránky je textový obsah. Obrázky mohou text vhodně doplňovat a čtení zpříjemňovat. Když obrázek do stránky vkládáte, dodržte následující pravidla:

  • obrázek má být kvalitní (žádné skenované, rozostřené ilustrace),
  • obrázek má korespondovat s tématem stránky,
  • obrázek mějte správně pojmenovaný (název obsahuje klíčové slovo),
  • mějte u obrázku vyplněný alternativní text (dobré pro vyhledávače) a pomocný titulek (dobré pro návštěvníky i vyhledávače).
  • vůči textu obrázek zarovnávejte napravo (nemusíte dodržovat striktně, ale přeci jen je čtenář zvyklý číst zleva a napravo mít ilustrativní obrázky).

Umožněte návštěvníkovi "dokončit misi"

Cílem vašeho snažení na každé stránce by mělo být donutit příchozího návštěvníka provést určitou akci. U eshopu to je objednání produktu nebo alespoň dotázání se na něj. U běžných webových stránek chceme, aby návštěvník poptal nabízenou službu nebo produkt. A jak? Buď telefonicky, e-mailem nebo jednoduchou a velmi účinnou formou - přes kontaktní formulář. Jednoduchou a účinnou proto, že není nic snazšího, než vyplnit pár kolonek ve formuláři a stisknout tlačítko "Odeslat". Oproti klasickému telefonování (stojí peníze, čas a nervy) nebo napsání mailu (psali jste někdy mail mimo svůj počítač?) je tato cesta nejjednodušší.

Proto: vkládejte do stránek formulář!

Vložit do stránky kontaktní nebo poptávkový formulář není v systémech eBRÁNA nic složitého. Tím by ale vaše snaha neměla končit. Aby návštěvník stránky neváhal formulář vyplnit, je třeba pro to něco udělat. Nadpis formuláře by měl:

  • vyzývat k akci (neváhejte nás kontaktovat, napište nám, objednejte, poptejte...),
  • zdůrazňovat výhody (tradice, serióznost...).

Jen tak návštěvník stránky formulář odešle a vy získáte cenné kontaktní údaje. Lapíte potenciálního zákazníka a dalšími marketingovými aktivitami jej přeměníte ve spokojeného a vracejícího se klienta.

Další prvky pro marketingové využití

Leták ke staženíVýše uvedenými pravidly nemáte na svých stránkách co zkazit. Pokud je zapracujete do svých pracovních postupů a začnete se jimi řídit, garantuji vám, že zcela jistě zlepšíte obchodní výsledky svého webu. Pokud se rozhodnete jít do závodu o přední pozice v internetových vyhledávačích naplno, začněte sbírat i další důležité informace. Ty se mimo jiné můžete dozvědět na školení optimalizace stránek pro vyhledávačeworkshopu jak psát úspěšné texty na weby.

Na závěr ještě přikládám jednostránkový manuál, který přehledně shrnuje výše uvedené a obsahuje i pár dobrých tipů navíc. Soubor stáhnete kliknutím na odkaz níže.

Ke stažení

Kamil Faist

Kamil Faist

Vedoucí oddělení vzdělávání

Kamil má kompletně na starost chod Školicího střediska eBRÁNA. Setkat se s ním můžete na jeho školeních k produktům eBRÁNA, školení SEO, Facebook, Aukro, LMS Moodle a mnoha dalších.

Další články autora:


Kamil Faist

Kamil Faist

Vedoucí oddělení vzdělávání

Kamil má kompletně na starost chod Školicího střediska eBRÁNA a je produktovým manažerem e-learningového vzdělávání. Setkat se s ním můžete na jeho školeních k produktům eBRÁNA, školení SEO, Facebook, Aukro, LMS Moodle a mnoha dalších.


© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑