Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Jak vypočítat Dollar Index v Google Analytics

Karel Borovička | 12. 09. 2011

Výpočet Dollar Indexu v Google Analytics

Dollar ($) Index v Google Analytics udává, které konkrétní stránky se nejvíce podílí na výnosech webu. Pomáhá tedy určit, které ze stránek mají nejvyšší hodnotu. Ta se určuje z počtu realizovaných objednávek (e-shop) a realizovaných cílů webu (např. odeslání formuláře, stažení souboru). Nutné je tedy mít nastavené měření e-commerce a definované hodnoty cílů.

Google Analytics

Obrázek č. 1: $ Index v přehledu Nejnavštěvovanější stránky

Vzorec pro výpočet

$ Index = (Tržby + Hodnota cíle) / Počet unikátních zobrazení stránky před konverzí. (Pro angličtináře $ Index = (Revenue + Goal Value) / Unique vievs of Page Before Conversion).

Podrobněji k použitým hodnotám

  • Unikátní zobrazení stránky – počítá se pouze jedenkrát za návštěvu, i když ji návštěvník zobrazí opakovaně.
  • Počítají se jen ta zobrazení stránek, která předcházejí konverzi (dosažení cíle) nebo transakci; většinou tedy před odesláním objednávky v e-shopu nebo např. odesláním formuláře.
  • Musíte mít nastavené hodnoty cílů a měření e-commerce; jinak bude $ Index nulový.

Podrobnosti cíle

Obrázek č. 2: Nastavení hodnoty cíle v GA

Pokud klasicky použijete řazení podle $ Indexu, tak je nutné dát si pozor na to, že stránky s nejvyšší hodnotou mohou být: stránka košíku, přidání do košíku, nebo stránka nákupního procesu; taky se zobrazují stránky nějakého vyhledávání nebo třeba řazení. A nezbavíte se jich ani použitím Váženého třídění.

Co s tím? Odfiltrujte je pomocí regulárního výrazu.

GA

Obrázek č. 3: $ Index stránek košíku, nákupního procesu

Poznámka pro zvídavé: stránka /vlozni-do-kosiku.htm se zobrazuje např. proto, že se používá funkce Virtuální pageviews pro měření v Google Analytics. Pokud byste používali Event tracking, tak se tato stránka v přehledu zobrazovat nebude.

Karel Borovička

Karel Borovička

Specialista na internetový marketing

Karel byl do února 2013 dlouholetým vedoucím oddělení Internetového marketingu ve společnosti eBRÁNA, kde se věnoval především SEO problematice, uživatelskému testování a hodnocení výkonnosti webů. V eBRÁNĚ profesně vyrostl a své zkušenosti nyní uplatňuje ve své vlastní firmě.

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑