Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

„Vymazlete“ svůj web správným naplněním

Jiří Korejtko | 09. 11. 2011

„Vymazlete“ svůj web správným naplněním

Tento článek jsem pro vás připravil, protože se plnění stránek věnuji profesionálně v rámci své práce a rád bych vám poradil několik zásad, které je nutné dodržovat, aby byl web konkurenceschopný, uživatelsky přehledný a poutavý. Jde o jednoduché, ale ve výsledku velice důležité a efektivní úpravy, které zvládne i laický administrátor stránek.

Nepodceňujte přípravu podkladů

Každý, kdo chce správně naplnit svůj web, si musí připravit kvalitní podklady. Vhodné je nejprve se seznámit s celou strukturou daného webu, aby mohl být využitý veškerý jeho potenciál. Nutné je mít na paměti, že kvalitní podklady se skládají z dobře připraveného textu a obrázků.

  • Pro texty je nejlepší oslovit zkušeného copywritera (textaře), který vymyslí výstižný text pro jednotlivé sekce webu.
  • Máte-li připravené obrázky od grafiků či vyfocené fotografie, je třeba umět dobře zacházet s editorem fotek. Dbejte na to, aby všechny obrázky v jednotlivých sekcích měly stejný poměr stran a rozlišení, web pak působí upraveně.

Jak pracovat s obrázky?

Před plněním webu je nejlepší projít si veškeré obrázky a roztřídit je do kategorií podle toho, kam je budete chtít vložit. Hlavní kategorií jsou obrázky do rozcestníků a fotogalerií.

Do rozcestníků patří zejména nejkvalitnější a nejhezčí obrázky. Pamatujte si, že obrázky musí vystihovat problematiku dané sekce. Do kategorie Střechy samozřejmě nemůžete dát obrázek podlahy.

Má-li stránka širší textovou oblast (oblast, kde obyčejný text začíná, a kde končí odřádkováním), můžete si pohrát s obrázky způsobem „na střídačku“. Výšku obrázku nastavujte dle textu, který je zarovnán vedle něj.

Obrázky umístěné "na střídačku"

Dále můžete použít běžné zarovnání obrázků pod sebe. Dejte si ale pozor na jejich šířku, která musí být u všech shodná.

Zarovnání obrázků pod sebe

Titulek je důležitý

V obou případech rozhodně nesmíte zapomenout na titulek, což je text, který se zobrazí po najetí kurzoru na daný obrázek. Ten má zásadní význam pro lidi s vypnutými obrázky, zrakově postižené, hlasové výstupy a pro alternativní média - například textové prohlížeče. Těmto uživatelům poskytují titulky zástupnou informaci o obrázku.

Čím oživíte svůj web?

Pozor si dejte na tzv. „suchý“ text. Jedná se o nezformátovaný text, ve kterém není nic vytučněno a nejsou použité například odrážky. Na druhou stranu nezvýrazňujte až příliš. Vytučněte pouze důležité termíny, výrazy nebo věty. Výsledkem bude přehlednost textu a upoutání návštěvníkovy pozornosti.

Naplňte správně stránku s kontakty

Při plnění kontaktů je nutné dbát na správnou sémantiku (správnost významu slov a znaků), dobrý vzhled stránky a její přehlednost. Vždy se jako první uvádí název společnosti a pod něj obvykle její adresa. Až poté se píšou zbylé údaje. "Telefon" pište buď celým slovem nebo zkratkou "Tel.". Samotné telefonní číslo pište s mezerami mezi třemi číslicemi, tzn. +420 605 123 456 nikoliv +420605123456 nebo +420 605 123456.

Kontakty

Závěrem

Plnění webu není složité, stačí postupovat dle základních pravidel a nedopustit se pravopisných chyb. Samozřejmě můžete využít i vlastní kreativitu, která se zúročí ve „vymazlenosti“ vašeho webu.

 

Jiří Korejtko

Jiří Korejtko

Profesionální plnič webů

Ve společnosti eBRÁNA začínal jako Operátor Technické podpory. Nyní se věnuje profesionálnímu plnění obsahu na webové prezentace zákazníků. Své vědomosti si nadále rozšiřuje studiem IT na Univerzitě Pardubice.

Další články autora:


Jiří Korejtko

Jiří Korejtko

Profesionální plnič webů

Ve společnosti eBRÁNA začínal jako Operátor Technické podpory. Nyní se věnuje profesionálnímu plnění obsahu na webové prezentace zákazníků. Své vědomosti si nadále rozšiřuje studiem IT na Univerzitě Pardubice.


© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑