Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Už se blíží: Povinné EAN kódy v Google nákupech

Michal Puš | 11. 05. 2016

Už se blíží: Povinné EAN kódy v Google nákupech

Pokud prodáváte své zboží přes Google nákupy, zbystřete. Google již dříve oznámil, že od 16. května 2016 vejde v platnost povinnost vyplňovat EAN kódy u všech produktů, které zasíláte ve feedu do Google Merchant Centra.

Povinný EAN kód od 16.5.2016Povinnost vyplnit EAN kód se týká všech produktů, které mají od výrobce přiřazený EAN, a které prodávají minimálně dva prodejci (včetně vás). Pokud kód nevyplníte, produkt se nebude v Google Nákupech vůbec zobrazovat. V případě dalších podobných chyb navíc riskujete pozastavení celého účtu.

Ve feedu musíte mimo jiné uvést atributy ‚značka' (brand) a ‚ean' (gtin).

Jedinečné identifikátory produktu: GTIN a EAN

Kód GTIN (mezinárodní číslo obchodní položky) je jedinečný a mezinárodně uznávaný identifikátor produktu. Liší se délkou podle typu produktu a také podle místa, kde budete konkrétní zboží prodávat. Pro Evropu platí typ kódu EAN (evropské číslo obchodní položky), což je 13místné číslo pod čárovým kódem.

Jedinečné identifikátory produktu: GTIN a EAN

EAN kód je povinný… až na pár výjimek

U značkového zboží a produktů, které prodáváte jen vy a nikdo jiný, Google uvedení kódu GTIN nevyžaduje. Dále pak existují produkty, které nemají GTIN přiřazený přímo z výroby. Mezi tyto produkty patří například:

  • náhradní součástky
  • starožitnosti
  • ručně vyráběné produkty
  • vybrané oblečení
  • zboží s dostupností „předobjednávka“ či stavem „použité“

Pokud plánujete prodej některého z výše jmenovaných výrobků, nastavte pro atribut ‚identifikátor existuje' [identifier exists] hodnotu ‚FALSE'.

Proč vlastně Google přikročil k těmto změnám?

1.Zvýšení relevance reklam

Čím více informací o produktu poskytnete, tím bude větší šance, že se vaše reklama zobrazí správným lidem. Google tak dovolí uživatelům propagaci relevantnějším způsobem a navíc přidá k produktu významné detaily - uvidíme, co tím chtěl básník (rozuměj Google) říci, ale nejspíš půjde o lepší kategorizaci produktu.

2. Zvýšení výkonu reklam

Svou reklamu budete moci publikovat na více místech na Googlu, YouTube a na stránkách Google partnerů, než bylo doposud možné.

3. Zvýšení počtu konverzí

Dle statistik Google zaznamenaly produkty s přiřazeným EAN kódem nárůst míry konverze až o 20 %.

Tak a co teď?

Rozhodně už na nic nečekejte a co nejdříve vyplňte platné EAN kódy u všech svých produktů, které mají na kartě Diagnostika v Merchant Centru varování „produkt vyžaduje kód GTIN“. Jen tak budete moci i nadále zobrazovat své reklamy.

Pokud byste potřebovali více informací, podívejte se do našeho zdroje: Nápověda Google Merchant Center. Nebo ještě lépe, využijte pomoci od našich PPC specialistů, kteří vám ušetří spoustu práce, starostí i času s nastavováním skutečně výkonných reklam.

Kontaktujte naše PPC specialisty

Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Kliknutím na “Odeslat” souhlasíte s tím, že Vaše osobní údaje budou uchovány v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů a použity pro veškeré potřebné účely společnosti eBRÁNA, s.r.o.

Michal Puš

Michal Puš

PPC specialista

Michal začínal v eBRÁNĚ jako Specialista online marketingu. Nejradši se však zaměřoval na PPC kampaně, a proto se v říjnu 2015 rozhodl stát výhradním PPC specialistou. Na této pozici dál prohlubuje své znalosti - absolvoval například intenzivní trénink od Google Certified Trainer, Petry Větrovské a je držitelem certifikátů AdWords, Analytics a Nákupy Google.

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑