Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Úspěšný web provázejí dobré zpětné odkazy

David Handlíř | 19. 03. 2014

Úspěšný web provázejí dobré zpětné odkazy

Internetové vyhledávání je show, při které se vyplatí sedět v první řadě. Na tato VIP místa se dostanete dvěma způsoby:

  • Buď vyhledávač jednoduše uplatíte a investujete do PPC reklamy,
  • nebo se stanete skutečnou celebritou, o které se všude mluví a hlavně píše.

Dnešní článek bude o možnosti č. 2. Povíme si něco o tvorbě zpětných odkazů neboli linkbuildingu, který vám už představila Zuzka Prokšová ve svém článku, vysvětlíme si, co je linkbaiting a dotkneme se i věcí, na které si dát při budování odkazů pozor.

Obsah je… však vy víte

Ještě předtím, než na linkbuilding vrhnete, musíte mít něco, co lidi jednoduše zaujme. V běžném životě se tomu říká CHARISMA a v internetovém světě je to OBSAH. Lidé o vás budou rádi mluvit a s nadšením na vás budou odkazovat. Stačí jim jen nabídnout užitečný článek, zajímavé video či cokoli, co je bude zajímat. Tuto strategii nazýváme linkbaiting.

Jde o nejlepší způsob získávání zpětných odkazů, a to hned z několika důvodů:

  • Nikomu se nevnucujete, váš obsah se šíří sám.
  • Jste blízko lidem, kteří o vás mají zájem.
  • A hlavně… Čemu byste věřili víc? Odkazu od nějaké neznámé firmy, či dobrému tipu svého přítele?

Dobře, ale rádi bychom tomu ještě trochu pomohli

Nechcete-li spoléhat pouze na zmínky vašich návštěvníků, můžete se o budování svého odkazového profilu přičinit sami. Při odkazování z článků či sociálních sítí dbejte především na zdravý rozum. Zvažte, co vaši zákazníci od stránek očekávají a jaká slovní spojení pravděpodobně hledají. Podle toho volte ta pravá klíčová slova. S výběrem vám pomohou například nástroje na tvorbu PPC kampaní Sklik a AdWords.

Vyhledávání klíčových slov
Příklad vyhledávání příbuzných klíčových slov pro "Snowboardy"

Pozor na tučňáka!

Spravujte raději malé množství kvalitních odkazů než milion nekvalitních. Nekvalitní odkaz je placený, případně pochází z tematicky nezaměřeného webu nebo ze stránek, které jsou zcela o něčem jiném než ty vaše. Google si na odhalování takovýchto prohřešků povolal algoritmus Google Penguin, který ve svém videu skvěle popsal Matt Cutts.

Matt je hlavou Webspam týmu ve společnosti Google. Jeho tým se stará o to, aby se na přední pozice vyhledávačů dostaly weby díky své kvalitě, a ne díky zneužívání a podvodům se SEO. Ve videu varuje před placenými umělými odkazy a potvrzuje, co jsme si řekli výše: nejlepší vábničkou na zpětné odkazy je vytvářet obsah. Takový, jaký se bude uživatelům líbit, o kterém budou vyprávět svým přátelům a rádi se k němu vracet. Mattovo poslání lze shrnout do věty: "Ujišťujeme se, že vaším cílem je spokojenost uživatelů, a pokud ano, pracujeme na tom, aby váš obsah byl vidět."

Vyhledávače neoblafnete ani patičkovými odkazy

Práci si ušetřete i s patičkovými odkazy objevujícími se napříč celým webem. Pro vyhledávače jsou nedůvěryhodné a často je neberou v potaz. Podobně nešťastné může být rozhodnutí, že linkbuilding začnete dělat ze dne na den. Okamžitý nárůst zpětných odkazů nevypadá vůbec přirozeně a třeba Google si na vás v takovéto situaci posvítí.

Nárůst zpětných odkazů
Nepřirozený nárůst počtu odkazů je patrný na první pohled

Pomůcka a moudro na konec

Než někam umístíte svůj odkaz, zkontrolujte, zda 3x odpovíte ANO:

  • Mají výchozí stránky podobný obsah jako ta moje?
  • Jsou tyto stránky důvěryhodné?
  • Podařilo se mi umístit odkaz na stránce přirozeně? Třeba v souvislém textu?

Jako bonus mám pro vás ještě jeden tip. S budovaním odkazů je to totiž jako se ženami. Jděte na ně proto s rozumem, jemností a vynechte jakýkoli spěch. A vaše snaha se vám bohatě vrátí!

David Handlíř

David Handlíř

Linkbuilder

David pracuje ve společnosti eBRÁNA od roku 2011 jako linkbuilder. Nyní se snaží najít skulinky v hlubokých vodách internetu, díky kterým by mohl posílit pozice webů ve vyhledávačích.

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑