Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Seznamte svůj business s firemní stránkou na LinkedIn - sítí profesionálů

Eva Provazníková | 26. 11. 2014

Seznamte svůj business s firemní stránkou na LinkedIn - sítí profesionálů

Zapomeňte na hloupé a útočné komentáře fanoušků, dokola omílané citáty rádoby intelektuálů a podlý boj o vybudování značky na základě lajkovacích soutěží o iPhone. Vymaňte se ze spárů Facebooku a připojte se k síti LinkedIn – největší sociální síti profesionálů na světě.

LinkedIn je sociální síť určená ke sdílení pracovních zájmů, know-how z nejrůznějších odvětví, pracovních příležitostí či navazování obchodní spolupráce. LinkedIn nevzniknul pro zábavu, ale jako nástroj pro kariérní a profesionální růst napříč všemi možnými obory.

Fakta, která mluví za vše

  • V současné době je na LinkedIn registrováno přes 300 milionů uživatelů po celém světě.
  • Jen v České republice se do konce roku 2013 připojilo 622 000 profíků ze všech možných odvětví k síti LinkedIn.
  • Mezi uživateli převažují muži, a to o pěknou řádku procent.
  • Nejčastěji zde narazíte na uživatele ve věku 25 - 33 let.
  • Podle počtu pracovních pozic jednoznačně vedou absolventi.
  • Největší komunitu na LinkedIn tvoří IT specialisté.
  • Většina českých uživatelů LinkedIn pracuje ve velkých společnostech.

Tak na co ještě čekáte? Jestli jste přesvědčeni o výhodách LinkedIn, přečtěte si rovnou kapitolu Zakládáme firemní stránku na LinkedIn.

Na LinkedIn můžete na své firemní stránce vytvořit i podstránku svých produktů, stejně jako jsme ji založili my pro eBRÁNA system. Na LinkedIn můžete na své firemní stránce vytvořit i podstránku svých produktů, stejně jako jsme ji založili my pro eBRÁNA system.

5 pádných důvodů, proč vyplout vstříc novým příležitostem na síti LinkedIn

Rozhodně nechceme přesvědčovat zarputilé přívržence Facebooku, aby se okamžitě odhlásili ze svých profilů, své firemní stránky s tisíci fanoušky poslali k ledu a obřadně spálili fotku Marka Zuckerberga. I my máme firemní stránku na Facebooku a funguje nám i jako prodejní kanál. Sami jsme o tom psali článek, který doporučujeme přečíst. Neříkáme, že LinkedIn je lepší sociální sítí a plně vám nahradí hřejivé chvilky na Facebooku. Jen je prostě jiný. Profesionální.

1. Spousta práce, žádná zábava

Na LinkedInu stěží najdete něco, co by souviselo s osobním životem. Síť LinkedIn je zaměřena na profesionály, tudíž na čistě pracovní informace. Pokud jste tedy otrávení z psaní líbivých statusů pro vaši firemní stránku na Facebooku, můžete se radovat. LinkedIn vám dá možnost se pochlubit s:

  • kariérními či studijními úspěchy vás nebo vašich zaměstnanců,
  • inovacemi ve vaší firmě,
  • novými produkty či rozšířením služeb,
  • prostě se vším, co se u vás či ve vaší firmě zrovna děje.

 Nemusíte vymýšlet líbivé statusy. Na LinkedIn se sdílí relevantní informace. Nemusíte vymýšlet líbivé statusy. Na LinkedIn se sdílí relevantní informace.

2. Kolegové z branže pořád na dosah

Už nemusíte každý víkend vyjíždět na konference či meetingy, abyste nasáli nejnovější know-how z oboru. LinkedIn umožňuje prostřednictvím tzv. skupin spojovat profesionály napříč celým světem. Stačí si vyhledat takové skupiny, které jsou vašemu zaměření blízké, požádat o přijetí a můžete komunikovat, inspirovat se či předávat své zkušenosti dál.

3. Pořádek v kontaktech

Pokud budete na LinkedIn aktivní, za malou chvíli vám začnou naskakovat nové a nové kontakty. Pro udržení pořádku LinkedIn nabízí využít modul spojení, pomocí kterého můžete velice jednoduše filtrovat kontakty podle:

  • vlastního štítku – v tomto případě se jedná o manuální třídění kontaktů podle vlastního definovaného štítku,
  • společnosti, ve které pracují,
  • lokace, ve které žijí,
  • oboru, kterému se věnují,
  • podle jejich poslední aktivity.

Tento filtr umožňuje mimo jiné třeba rozeslat hromadnou zprávu členům daného okruhu. Což někdy dokáže výrazně ušetřit čas.

Díky LinkedIn si můžete své kontakty přehledně utřídit podle jejich zaměření, lokace či společnosti, ve které pracují. Díky LinkedIn si můžete své kontakty přehledně utřídit podle jejich zaměření, lokace či společnosti, ve které pracují.

4. Nová šance pro váš business

Stejně jako na Facebooku, Google+ či Twitteru je možné i na sociální síti LinkedIn založit firemní stránku, zde nazvanou jako stránka společnosti. Ono by to obzvlášť na LinkedIn logicky ani jinak nešlo. Díky stránce společnosti můžete shromažďovat vaše zaměstnance, potenciální uchazeče o zaměstnání, obchodní partnery, zákazníky nebo vaše fanoušky („brand lovers“).

Společnosti si díky stránce na LinkedIn především zvyšují svůj profesionální kredit, budují image na základě kariérních úspěchů (nikoliv díky sluníčkovým statusům) nebo hledají ty nejlepší zaměstnance.

Pokud to tedy se svou firmou myslíte vážně, určitě byste měli o LinkedIn začít minimálně uvažovat. A pokud vytrváte ve čtení, už za malou chvilku zjistíte, že založení takové stránky není žádná věda.

5. Zaplať, získej, panuj!

Stále více společností přistupuje k marketingu na sociálních sítích zodpovědně a do své social media strategie zahrnuje i LinkedIn. Dávno tedy již neplatí, že je to nástroj pouze pro personalisty. Podobně jako na Facebooku (a nově také na Twitteru) je možné i na LinkedIn inzerovat prostřednictvím inzertní platformy LinkedIn Ads. A má to své výhody:

  • zasáhnete opravdové profesionály,
  • díky přesnému cílení na uživatele nikdy neminete terč,
  • platíte pouze za prokliky, nikoliv za zobrazení reklamy,
  • rozpočet si nastavíte dle svých možností,
  • můžete se kreativně vyřádit.

Náhled na LinkedIn Ads LinkedIn Ads fungují na podobném principu jako inzertní systém Facebook Ads či staré známé PPC reklamy ve vyhledávačích.

Velkou výhodou LinkedIn Ads je velmi malá konkurence v českém prostředí. Na rozdíl od Facebooku je to stále „pole neorané“ a proto máte možnost to zde vaší konkurenci natřít dřív, než si vůbec stihne založit stránku.

Zakládáme firemní stránku na LinkedIn

Jak jsme slíbili, nyní se podíváme na to, jak se taková stránka na LinkedIn zakládá. Pokud se v prostředí sociálních sítí už nějaký ten pátek pohybujete, nebude to pro vás nic těžkého.

Bez osobního profilu to nepůjde

Pokud jste na LinkedIn nováčky, bude nutné si nejprve založit osobní účet. LinkedIn vás o to pravděpodobně požádá už na domovské stránce a pokud se chcete dostat k administraci stránek společností, budete muset něco obětovat. Přesněji řečeno vaše jméno, e-mailovou adresu a základní údaje o vašem zaměstnavateli.

Bez soukromého účtu založeného na pravdivých údajích se při vytváření stránky neobejdete. Bez soukromého účtu založeného na pravdivých údajích se při vytváření stránky neobejdete.

Jde se tvořit!

Jakmile budete mít založený profil, můžete se pustit do tvorby firemní stránky. Tlačítko pro vytvoření stránky naleznete v záložce Zájmy – Společnosti – Vytvořit společnost. Velmi podstatné je, abyste na svém osobním profilu měli zadaný a ověřený firemní e-mail. LinkedIn si tak hlídá, aby stránky zakládali jen opravdoví zaměstnanci a nevznikaly tak duplicitní či falešné stránky.

Nezapomeňte zadat ověřený firemní e-mail! S osobní e-mailovou adresou od Seznamu či Gmailu vás LinkedIn k firemním stránkám nepustí. Nezapomeňte zadat ověřený firemní e-mail! S osobní e-mailovou adresou od Seznamu či Gmailu vás LinkedIn k firemním stránkám nepustí.

Pak už stačí vyplnit základní informace o firmě v rozsahu maximálně 2 000 znaků a tzv. speciální dovednosti firmy. Tam se snažte uvést co nejpřesnější údaje o vašich produktech či službách. A jde se na obrázky!

Nepodceňujte vizuální komunikaci! Obrázky pro vaši stránku na LinkedIn pečlivě vybírejte. Nepodceňujte vizuální komunikaci! Obrázky pro vaši stránku na LinkedIn pečlivě vybírejte.

K vytvoření stránky budete potřebovat celkem tři. Tím prvním bude oficiální logo vaší společnosti, které budete potřebovat hned ve dvou formátech:

  • 100x60 px – v tomto formátu se bude logo zobrazovat na vaší stránce,
  • 50x50 px – takto se vaše logo objeví u příspěvků, komentářů, apod.

Kromě loga budete potřebovat ještě úvodní obrázek ve formátu 646x220 px. Ten by se měl úzce týkat vašeho podnikání a měl by obsahovat nějaký prvek, podle kterého vás uživatelé snadno identifikují.

A je to! Právě jste dosáhli úrovně více jako poloviny firemních stránek na LinkedIn. A to bez nadsázky.

A co dál?

Mnoho firemních stránek na LinkedIn je v téměř žalostném stavu, jejich existence je založena na pouhé nutnosti typu: „Moje konkurence tam je, musím tam být taky.“ Máte proto velkou šanci být o hodně lepší. Stačí, když:

  • Naplníte stránku zajímavým a originálním obsahem.
  • Začnete shánět relevantní a užitečné kontakty do vaší sítě.
  • Budete aktivní a budete pravidelně publikovat takové informace, které vaše okolí zajímá na vašem profilu nebo na stránce zájmových skupin.

A pamatujte, že k tomu abyste se stali hvězdami na sociálních sítích (a je jedno, jestli to bude zrovna na Facebooku, Twitteru, Google+ či LinkedIn) potřebujete jen jednu věc. Srdce na dlani.

Eva Provazníková

Eva Provazníková

Social Media Executive

Eva je náš guru přes "sociálno". Tvoří strategie pro komunikaci na sociálních sítích, spravuje profily našich klientů a realizuje kampaně šité na míru cílovým skupinám. Eva je taky kreativní copywriterka, která přetaví jakékoli odborné téma do čtivých textů.

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑