Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Předveďte se zákazníkům v tom nejlepším úhlu pomocí Google Business View

Eva Provazníková, David Kučera | 23. 07. 2014

Předveďte se zákazníkům v tom nejlepším úhlu pomocí Google Business View

O klasických virtuálních prohlídkách jste se mohli dočíst v jednom z našich dřívějších článků, kdy jsme vám představili princip a fungování prohlídek včetně podrobného návodu, jak na ně. Dnes se podíváme na to, jak si poradil s virtuálními prohlídkami Google, který nedávno spustil novou službu s příhodným názvem Google Business View.

Google své virtuální prohlídky představil v roce 2012 pod názvem Google Business Photos a v současné době je do programu zapojeno téměř 30 zemí včetně České republiky. Firmám slibuje efektivní formu prezentace v podobě 360° virtuální prohlídky, která je (jak jinak) napojená na všechny důležité aplikace Google. A dál?

Může mě virtuální prohlídka Google vůbec ještě něčím překvapit?

Za nás křičíme „Ano“! Je fascinující, jak propracovaný a promyšlený systém služeb Google poskytuje. A zdarma. Uvidíte, že i virtuální prohlídka Google Business View nenabízí jenom hezky pospojované obrázky vaší firmy. Společně s nimi získáte mnohem víc.

Studie dokazují, že více jak 76 % lidí si pro svoji dovolenou vybírá vhodné ubytování a restaurační zařízení online. Je jen na vás, jestli svým zákazníkům podstrčíte pár ušmudlaných fotek nebo profesionální virtuální prohlídku na zlatém podnose, která je vtáhne a nepustí.

Google vás bude milovat!

Není snem každé firmy dlouhodobě zářit na prvních příčkách vyhledávačů? Virtuální prohlídka Google Business View vám k vytouženým místům pomůže. Získáte perfektní možnosti optimalizace (ať už to slovo máte rádi nebo ne) a ve vyhledávači se dostanete o pěkných pár pozic před konkurenci.

Napojení na velkolepý systém Google map

Zřejmě hlavním benefitem virtuálních prohlídek Google je jejich napojení na aplikaci Street View, která zobrazuje reálné záběry míst z téměř celého světa. Pomocí Google Business View se tak uživatel může virtuálně pohybovat po ulici a jedním kliknutím přejít přímo do vaší firmy.

Díky napojení na Street View mohou návštěvníci prozkoumat interiér i exteriér vaší firmy
Díky napojení na Street View mohou návštěvníci prozkoumat interiér i exteriér vaší firmy
Stačí dvě kliknutí a zákazník stojí u vás na recepci
Stačí dvě kliknutí a zákazník stojí u vás na recepci

Poradí si s ní i mobilní zařízení

Virtuální prohlídka Google Business View je kompatibilní s každým zařízením, které dokáže pracovat s klasickými Google mapami. Pokud tedy vaši zákazníci rádi používají mobilní zařízení, dopřejte jim tu možnost navštívit vás kdykoliv a odkudkoliv.

Uživatelé mohou nakouknout do vaší firmy i ze svých chytrých telefonů a tabletů
Uživatelé mohou nakouknout do vaší firmy i ze svých chytrých telefonů a tabletů

Obsah, nad kterým konkurenci spadne čelist

Nezáleží na tom, jestli provozujete italskou restauraci nebo psí salón. Běžný internetový uživatel totiž vykazuje jednu vlastnost – je to pořádný slídil. Zajímá se o všechny podrobnosti a je už příliš líný si o nich pouze číst. Ukažte mu vše, co chce vidět! Vaše konkurence nestihne říct ani „Google“.

Výrobce a dodavatel kamenných obkladů STEGU virtuální prohlídku využívá i k prezentaci produktů

Jdu do toho! Ale na co se mám připravit?

Většina fotografů i agentur slibuje, že tvorba virtuální prohlídky téměř vůbec nenaruší běžné fungování vaší firmy. Z vlastní zkušenosti můžeme potvrdit, že tomu tak skutečně je, pokud se obrátíte na nás profesionály.

1. Objednávka a konzultace

Pokud jste se rozhodli k vytvoření virtuální prohlídky vaší firmy, není nic lehčího než kontaktovat fotografa či agenturu a domluvit si společnou schůzku. Většina agentur pošle své zástupce přímo k vám, představí vám kompletní nabídku a nastíní, jakým směrem by se spolupráce mohla ubírat.

2. Příprava prostor a realizace

Samotné focení je při správné přípravě záležitostí necelých dvou hodin. Je ale především na vás, kolik času realizace nakonec zabere. Prostor je třeba dopředu upravit tak, aby působil co nejatraktivněji a záběry neobsahovaly rušivé elementy. V ideálním případě tedy fotograf přijede na místo, nafotí potřebný materiál a než se nadějete, zase odjíždí.

3. Postprodukce záběrů

Získaný materiál v podobě desítek záběrů se nadále upravuje ve speciálním softwaru Google. Celistvá virtuální prohlídka je poté doplněna různými interaktivními prvky a v této podobě putuje ke schválení.

4. Publikace na internetu

Hotové dílo pak můžete dle libosti šířit do světa. Je jen na vás, jestli virtuální prohlídkou obohatíte kromě firemního profilu na Google+ třeba i obsah vašich webových stránek. S publikováním si navíc hravě poradíte sami nebo požádáte správce svého webu.

Najděte si svého Dobrého fotografa nebo se jím staňte!

Google si dává záležet na tom, aby pod jeho službami byli podepsáni skuteční odborníci. A ani v případě Google Business View nedělá výjimky. Fotografům, kteří se chtějí virtuálními prohlídkami zabývat, poskytuje Google speciální certifikovaný program, po jehož absolvování se stávají tzv. Dobrými fotografy či Dobrými agenturami.

Certifikáty Dobrý fotograf a Dobrá agentura
Dobrého fotografa poznáte díky speciální certifikované známce Google

Všechny Dobré fotografy a Dobré agentury Google zapisuje do přehledné databáze, kde si můžete toho nejlepšího najít i vy. Současně tím dává záruku toho, že vkládáte své investice fotografům, kteří opravdu vědí, co dělají. Pokud toužíte virtuální prohlídku Business View vzít do vlastních rukou a připojit se k oněm vyvoleným Dobrým fotografům, stačí se přihlásit do certifikovaného kurzu a úspěšně složit test.

Databáze fotografů a agentur
Databáze Google vám ulehčí práci s výběrem Dobrého fotografa

Co všechno musí virtuální prohlídka Google Business View splňovat?

Při vytváření samotné virtuální prohlídky je třeba ohlídat hned několik věcí. První podmínkou k úspěchu je písemný souhlas majitele společnosti s uveřejněním fotografií, kterou Google vyžaduje. Dále je třeba si dát pozor na to, aby záběry pokud možno neobsahovaly lidské obličeje. Pokud je obsahují, fotograf je spolu se SPZ aut v následných úpravách musí rozostřit - tento typ obsahu totiž Google ve virtuálních prohlídkách z důvodu Práv na ochranu osobnosti nepovoluje. V současné době Google nepodporuje virtuální prohlídky lékařských zařízení či zařízení určených pro léčení závislostí.

Obličeje lidí a SPZ aut je třeba z jednotlivých fotografií odstranit rozostřením

Virtuální prohlídky Google Business View musí být doplněny minimálně deseti fotografiemi znázorňujícími důležité objekty firmy. Při focení tedy nezapomeňte na logo, vizitku, případně tabulku s otevírací dobou.

Otevírací doba a vizitka – nezbytné součásti virtuálních prohlídek Google

Virtuální prohlídky se dají kromě na webu také velmi slibně použít i v prostředí Facebooku, o tom ale až někdy příště.

Eva Provazníková

Eva Provazníková

Social Media Executive

Eva je náš guru přes "sociálno". Tvoří strategie pro komunikaci na sociálních sítích, spravuje profily našich klientů a realizuje kampaně šité na míru cílovým skupinám. Eva je taky kreativní copywriterka, která přetaví jakékoli odborné téma do čtivých textů.

Další články autora:

David Kučera

David Kučera

Grafik a fotograf

David nastoupil do společnosti eBRÁNA na pozici grafika v roce 2010. Byl u zrodu nového Mutimediálního studia eBRÁNA, kde se věnoval především focení a videomarketingu. Od srpna 2014 působil necelý rok na pozici produktového manažera multimédií.

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑