Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Představujeme nový WebArchitect díl 1.

Karel Michálek | 27. 07. 2011

Představujeme nový WebArchitect díl 1.

Ne každý ví, co je to WebArchitect. Proto než se pustíme do soupisu novinek, seznamme se s tímto našim produktem.

WebArchitect je webová aplikace, jejímž prostřednictvím eBRÁNA vytváří webové prezentace a vy pomocí něj spravujete svůj web. Někdy jste mohli slyšet výrazy jako Content Management System (CMS) – Systém pro správu webového obsahu nebo nezcela správně redakční systém, a to je právě WebArchitect.

WebArchitect je rozdělen na dvě části: to, co vidí běžný návštěvník webu a to, co vidí jeho správce – administrační rozhraní. Každé písmenko, obrázek nebo odkaz na webu od naší firmy řídí náš CMS. Zdá se to jako jednoduchý úkol pro takovou aplikaci, ale my na náš WebArchitect klademe větší nároky než je editace a zobrazování obsahu webových stránek. Náš systém pro správu obsahu řídí další množství činností jako:

  • odesílání formulářů a správu odeslaných dat tak, aby se vám žádná poptávka z webu neztratila; 
  • WebArchitect bedlivě sleduje každý krok návštěvníka webu a vše si zaznamenává, abyste si sami nebo ve spolupráci s naší službou Internetového marketingu mohli vyhodnocovat váš web;
  • umí si načítat soubory z Excelu a vytvoří z nich produktové stránky tak, abyste nemuseli produkty plnit ručně;
  • nabízí internetovým vyhledávačům takový obsah, aby se vaše stránky zobrazovaly na prvních pozicích;
  • všechny webové stránky vytvořené pomocí CMS WebArchitect jsou vzájemně propojené, takže když se někde objeví programátorská chyba, opraví se automaticky ve všech webových stránkách;
  • propojuje se s různými službami na internetu (Facebook, Google Mapy atd.) a využívá jejich data na vašem webu.

Co přinášíme v nové verzi WebArchitect 2.95

V červenci 2011 spatřila světlo světa nová verze našeho redakčního systému WebArchitect. Pojďme si představit, v čem je tento systém pro správu obsahu lepší než předchozí verze.

1. Napojení na Facebook a další sociální sítě

Být vidět na sociálních sítích je dnes nutností téměř pro všechny, kdo prodávají své služby nebo produkty koncovým zákazníkům. Facebook, Twitter nebo nově Google Plus je nový způsob komunikace stejně jako byl před 30 lety fax nebo před 15 lety e-mail .

Do nové verze WebArchitect 2.95 jsme připravili Facebook Like Box a Twitter Widget Box. Pod těmito názvy si představte panely, které si můžete umístit libovolně na váš web. V nich se pak zobrazuje to, co se děje na vašem Facebooku nebo Twitteru.

Sociální sítě

2. Diskutujte s Facebookem

Další vychytávka z propojení našeho systému pro správu obsahu a Facebooku je Facebook Comment. Ten umožňuje připojit pod libovolnou stránku na vašem webu diskuzi, která se zobrazuje jak na vašem webu, tak i na Facebooku. Výhody a nevýhody této diskuze jsou rozebrány například v tomto článku na Lupě.

Facebook Comments

Marketingovou výhodu těchto komentářů vidíme hlavně v tom, že se příspěvky, které uživatelé přidávají pomocí Facebook Comments, zobrazují i na Zdi Facebooku daného uživatele s odkazem na vaší webovou stránku. Tento odkaz se zobrazí všem přátelům komentujícího uživatele a tím získáte další návštěvy na váš web. Funguje zde i princip doporučení, kdy uživatel komentářem stránku doporučuje svým známým.

Další výhodou je i to, že takto zaslané komentáře se zobrazují pod otevřenou identitou a každý vidí na Facebooku profil daného uživatele. Tím omezíte neopodstatněné pomlouvání nebo anonymní zprávy. Pozor, u komunikace se zákazníky platí přísná pravidla a pokud je porušíte můžou se uživatelé sociální sítě obrátit proti Vám. Doporučujeme si přečíst články o pravidlech PR na sociálních sítích, jako například tento článek na M-jurnalu.

Funkčnosti Facebook Comment si můžete vyzkoušet pod tímto článkem.

3. Tlačítka, která vystřelí váš web

Další funkcí pro propagaci vašeho webu formou doporučení je zobrazení tlačítek, díky nimž mohou návštěvníci webu sdílet danou stránku na sociálních sítích Facebook, Twitter, Google Plus a dalších.

Social Bar

U Twitter tlačítka je zajímavá vlastnost, že pokud se o dané stránce již na Twitteru hovoří zobrazuje se počet odkazů ze sociální sítě Twitter přímo na vašem webu. Tím návštěvník k obsahu stránky získává vyšší důvěru, protože ví, že je o dané stránce na Twitteru diskutováno a budou zde zajímavé informace.

Dnes již standardní vlastností je zaslat odkaz a celý obsah stránky svému známému na e-mail (pomocí tlačítka „Poslat na e-mail“).

Tlačítko tisknout bývá oblíbené u návštěvníků vyšší věkové kategorie, kteří preferují čtení textu na tištěném papíře. Kdo má (pra)rodiče, kteří rádi surfují, jistě tuto situaci zažil. Návštěvník také může daný obsah stránky vytisknout a standardní poštou zaslat do zemí, kde není internet :).


4. Video je nezbytnou součástí každého webu

Větu„ "obrázek vydá za tisíc slov a video za celou knihu“, zná každý. Ale upřímně, kdo z nás provozovatelů webů to dělá. Chceme popsat jak náš produkt funguje a místo toho abychom si vzali mobil (dnes každý trochu slušný telefon umí natáčet v HD), foťák (ty taky zvládají dostatečnou kvalitu videa) nebo kameru a za hodinu měli natočenou funkcionalitu našeho produktu i s publikací na YouTube, se raději celý den trápíme ve Wordu a popisujeme. Potom když se podíváme na statistiky návštěvnosti zjistíme, že na dané stránce nikdo nestrávil déle než 20 sekund a vlastně si náš text nikdo nepřečetl, protože byl na web moc dlouhý.

Pár příkladů povedených produktových nízkonákladových videí:

  • http://www.youtube.com/watch?v=F95SqkzfVgE (za 3 měsíce 66 000 shlédnutí !!!)
  • nebo kanál eshopu ALZA www.youtube.com/user/alzavideo (videa na tomto kanálu mají běžně desetitisíce shlédnutí)
    Proto abychom vám co nejvíce zpříjemnili práci s multimediálním obsahem, připravili jsme v nové verzi WebArchitect 2.95 napojení na YouTube. Nahraná videa na YouTube můžete připojovat k libovolné stránce, a to klidně i do galerií.

Malá otázka na závěr: víte, který z vyhledávačů je 2. nejpoužívanějším na světě? – No přece YouTube.

Nezapomeňte na další díl!

V dalším díle o novinkách WebArchitect vás seznámíme s vylepšeními prezentace informací tak, aby vaše stránky byly trochu více sexy :).

Související články



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑