Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Optimalizace pro vyhledávače s ohledem na cizí jazyky

Lukáš Janečka | 01. 09. 2011

Optimalizace pro vyhledávače s ohledem na cizí jazyky

Při optimalizaci webových stránek pro vyhledavače, kdy je prezentace cílená na uživatele ze zahraničí, je třeba brát v úvahu jazykové odlišnosti. Navíc existuje i řada technických překážek. Internet je globalizovaná ekonomika a weby mohou být fyzicky kdekoliv a může se na nich objevit cokoliv. Návštěvníci si mohou stránky volně prohlížet nebo objednávat zboží z jakékoliv země. Také je pravděpodobné, že například uživatel z Británie bude chtít vidět britské stránky, ne americké, přestože jazyk je v podstatě stejný. Ano, existují vyjímky, ale obecně vzato, vyhledávače mohou za přínosnější považovat weby ze stejné oblasti, v jaké se nachází uživatel.

Třeba provozovatel e-shopu může oslovit zahraniční zákazníky v jiném jazyce, přitom by si ale měl dát pozor na některé věci a měl by využít různé možnosti, jak dát vyhledávači najevo, ve kterém jazyce je daná stránka napsaná a pro jaký region je určená. Především pokud míří na zahraniční trh, základem je zajistit si někoho, kdo v daném jazyce vytvoří obsah nebo kvalitně přeloží původní text. Měl by znát specifika konkrétního odvětví trhu. Dokonce i se správným překladem mohou nastat problémy. Výsledky vyhledávání pro cizí jazyky se často liší podle dialektu, a použití správného názvosloví je proto klíčové.

Označení jazyka a regionu

Vyhledávače umí jazyky celkem přesně rozpoznat, ale tento parametr také může obsahovat zeměpisnou informaci. Napříkad kódy jazyka es-mx, es-us a es-es patří španělštině mexické, americké a evropské. To je užitečné, protože dialekt jazyka a informaci o oblasti nemusí být pro vyhledávač snadné zjistit, pokud to vůbec na základě analýzy viditelného textu stránky jde. Označování se provádí v kódu webové prezentace.

Umístění serveru a doménové jméno

Někdy také vyhledávače k určení používají skutečnou zeměpisnou polohu webového serveru a ta se tak může projevit na umístění webu v daném regionu. Vhodné je použít doménové jméno určené pro cílovou zemi. Vyjímku tvoří domény .com a .net, které jsou na regionu nezávislé. Možným řešením je používání domén 3. řádu k přesunutí hostingu do jiné oblasti. Například místo http://www.name.com/cz lze použít http://cz.name.com/ a tato poddoména může být nasměrována do dané oblasti.

Závěrem

Potřeba většího úsilí při lokalizaci je paradoxně jedním z jevů globalizace. Strategie optimalizace pro vyhledávače při tvorbě webů v cizích jazycích se příliš neliší od těch, které se používají pro weby na doménách .com.  V tomto článku jsem shrnul právě ty záležitostí, které je třeba mít na paměti, aby vše v pořádku fungovalo.

Nevíte si rady s optimalizací své webové prezentace? Tak se obraťte na nás a využijte naši službu Internetový marketing, která vám zajistí vyšší návštěvnost stránek.

Lukáš Janečka

Lukáš Janečka

SW inženýr

Lukáš pracuje ve společnosti eBRÁNA na Oddělení vývoje SW jako SW inženýr.

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑