Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

O králi Konkurentovi a královně Copyrajtce

Milena Pelikánová | 28. 04. 2016

O králi Konkurentovi a královně Copyrajtce

Už jste děti pěkně umyté a čisté, tak honem na kutě a spát. Povím vám pohádku na dobrou noc.

Bylo jednou jedno království, ale nebylo to obyčejné království. Bylo začarované. To zlý král Konkurent zaklel svůj lid, aby nikdy nepoznal úspěch, blahobyt a slávu. Všichni tu museli pracovat úplně stejně. Nikdo nesměl vyčnívat, natož předvést svůj talent a chtít za něj o zlaťák víc. Všichni do jednoho byli odsouzeni:

  • flexibilně pracovat do konce svých dnů
  • šít služby na míru
  • razit moderní postupy
  • přistupovat k zákazníkům individuálně
  • a budovat dlouholetou tradici
 

Nebylo jim pomoci.

Naštěstí v sousedním království žila královna Copyrajtka, která viděla utrpení tamního lidu a rozhodla se, že to tak dál nenechá. Musela však postupovat chytře, protože král Konkurent seděl na trůnu příliš dlouho na to, aby ho bylo možné tak snadno přelstít.

A tak si královna pozvala na zámek nejlepší učence ze svého království a vyslala je potají učit lid krále Konkurenta, jak se zbavit prokletí. A tak se také stalo.

Lidé tam i dál pracovali flexibilně, šili služby na míru a razili moderní postupy, každý ale svým vlastním osobitým způsobem. A to bylo najednou radosti! To bylo najednou talentovaných lidí, kteří si právem zasloužili obdiv, slávu a měšce plné zlaťáků. Teď už nebyli všichni stejní. Ten uměl víc to a ten zas tohle a všichni dohromady žili šťastně až do smrti…

Královna copyrajtka

Teď už můžete, děti, klidně spát. Protože až jednou přijdete do země krále Konkurenta, budete vědět, co dělat. Jako chytrá královna můžete všechny kletby proměnit ve své konkurenční výhody. Tak dobrou noc a nechte si zdát o tom, jak…

Jak zlomit kouzlo flexibilní práce

Flexibilně pracovat umí každý druhý. Nešlo by to říct jinak? Co znamená být flexibilní právě pro vás? Dejte svým službám příběh, podobně jako:

  • pekař, který peče celou noc, aby byly vaše rohlíčky obzvláště vypečené
  • švec, který vám ušije střevíček okamžitě, jak nějaký ztratíte
  • zahradník, který i v zimě sežene rozkvetlou jabloň, jen když si to budete přát

Zaříkávadlo na individuální přístup

Stejné je to i s osobitým přístupem. Každý si pod ním představuje něco jiného a právě v tom je jeho kouzlo. Ukažte, že jste třeba jako:

  • rebel, který pokaždé tři zraní, dva zhmoždí a jednoho zesměšní
  • princezna, která bude jen kvůli vám šíleně smutná
  • čarodějnice, která vám ráda osobně předvede, jak se na lopatě sedí

Zaklínadlo proti službám šitým na míru

Služby šité na míru představují velmi nebezpečnou černou magii. Naštěstí existuje jednoduché protizaklínadlo, se kterým ji porazíte. Vyzkoušejte si ho. Stačí jen dát slovům „na míru“ jinou podobu. Například jako:

  • řemeslník, který vyrobí zrcadlo, v němž jste vy a nikdo jiný nejkrásnější na světě
  • hospodský, který připraví jitrnici, jakou kromě vás svět neviděl
  • bubák, který na sebe vždy vezme podobu toho, čeho se nejvíc bojíte zrovna vy

Trik na moderní postupy

Také moderní postupy jdou docela dobře ošálit. Musíte se jen zamyslet, v čem vlastně vaše metody práce spočívají. Pokud si nejste jistí, poradí vám třeba:

  • zahradník, který hraje svým květinám tak dlouho, až je naučí zpívat
  • švadlena, která šije z takových látek, že se pak šaty vejdou do oříšku
  • kuchař, který ví, že na dobré lívance je potřeba všeho přiměřeně

Kouzlo dlouholeté tradice

A nakonec můžete porazit i kouzlo dlouholeté tradice. Pokud trvá 100 let, pak se máte čím chlubit. Kdežto tříletá, pětiletá ani desetiletá tradice neexistuje. Tehdy buďte skromnější a raději lidem ukažte, co už jste se naučili a proč vám mohou důvěřovat. Podobně jako:

  • kovář, který se naučil, že jedna ryba je pro jednoho málo, pro dva nic
  • felčar, který ví, co znamená, když stojí smrťák u hlavy nebo u nohou
  • veterán, který už ví, jak vyčarovat „camelky” pod cylindrem

Objevte kouzlo svých konkurenčních výhod

Král je mrtev, ať žije královna!

Áááá… děti už spí. Ale vy jste ještě vzhůru, a tak si pojďme říct, co dál. Královna na vědomost dává, že:

Úkolem moderních copywriterů není jen umět česky a poskládat slova čtivě za sebou. Jejich nejtěžší úlohou je vystihnout podstatu vašeho byznysu tak, aby vynikla v zástupech podobných nabídek. Jedině tak máte šanci na opravdový úspěch. Vždyť jak jinak to dělá Apple, Nike, Google a další úspěšné firmy? Všechny do jedné těží z toho, že jsou jiné…

Pomozte proto svému copywriterovi a nabijte mu podklady skutečně ostrými náboji. Zapomeňte na klišé, jaké jsme popisovali v naší pohádce. Pokud si nevíte rady, stačí si s copywriterem na hodinku sednout a povyprávět mu, jak vypadá běžný den ve vaší firmě. Copywriter ví, jak najít váš zajímavý příběh.

Napište nám. Pomůžeme odhalit a odvyprávět i váš vlastní příběh

Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Kliknutím na “Odeslat” souhlasíte s tím, že Vaše osobní údaje budou uchovány v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů a použity pro veškeré potřebné účely společnosti eBRÁNA, s.r.o.

Milena Pelikánová

Milena Pelikánová

Copywriterka

Pokud je obsah král, tak Milena je jeho královnou - alespoň tady u nás v eBRÁNĚ, kde několik let vedla oddělení content marketingu. Teď je čistokrevnou copywriterkou a našla se i v e-mail marketingu. Ráda pracuje s klienty, kteří se nebojí jít proti proudu. Jak sama říká: „Ty nejlepší výsledky vznikají tehdy, když na chvíli zapomenete na pravidla.“

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑