Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Několik užitečných tipů, jak zvýšit důvěryhodnost malého eshopu

Karel Borovička | 11. 09. 2012

Několik užitečných tipů, jak zvýšit důvěryhodnost malého eshopu

Článek z minulého týdne popisoval, jak zhoubný je pro každý prodejní web strach. Strach uživatelů, že budou okradeni, podvedeni, že promarní čas. Dnes se chceme podívat na dílčí aspekt těchto obav, totiž na vše, co je spojeno s vlastním procesem elektronického nakupování. Zaměříme se na menší eshopy, které za sebou nemají armádu marketingových stratégů, a pro něž je tedy eliminace strachu návštěvníků otázkou bytí a nebytí. Kvantum důvěry, kterou musí uživatel disponovat, aby poslal peníze někomu, koho nezná, za něco, co nikdy neviděl, je totiž opravdu enormní. Podívejte se na svůj eshop nestranně a sami si poctivě odpovězte na otázku: „Poslal bych tomuto eshopu peníze za zboží předem?“ Pokud s odpovědí váháte, máme pro vás pár tipů, jak dosáhnout větší důvěryhodnosti, a tudíž i šance na vyšší zisky (v článku pomíjíme faktory jako grafické zpracování webu, chyby v textech, malé obrázky apod.)

Tipy pro (často podceňovanou) stránku Kontakty

1. Uveďte celý název své firmy, plnou adresu sídla a telefonní číslo. Uveďte obvyklou pracovní dobu.
Proč? Lidé si chtějí ověřit, že skutečně existujete. Že kdyby chtěli vrátit zboží nebo peníze, že k vám můžou zajít a „vymlátit“ je z vás. Ale chtějí také vědět, že se mají s kým jednoduše poradit, spojit.
2. Máte-li provozovnu, uveďte totéž také k ní.
Proč? Provozovna je ještě fyzičtější, hmatatelnější než sídlo firmy. Další indicie pro uživatele, že vaše společnost není jen internetovým fantomem.
3. Vložte foto provozovny z venku. Ideálně takové, kde je vidět logo Vaší firmy. Máte polepené automobily, nebo alespoň logo na nich? Vyfoťte je před provozovnou.
Proč? Tohle už se pro většinu uživatelů rovná důkazu, že existujete, fungujete, prosperujete a hlavně se neschováváte.

Ideální fotka do sekce Kontaktů - provozovna i s firemním autem Ideální fotka do sekce Kontaktů - provozovna i s firemním autem

4. Doplňte alespoň dvě fotografie vašich pracovníků.
Proč?
Jak jsme psali minule: „Lidé nenakupují od webových stránek. Lidé nakupují od lidí.“ Ukažte, že vaši firmu tvoří skuteční lidé, a ne roboti.
5. Funguje vaše pobočka / sídlo jako výdejní místo zboží? Připravte lidem návod, jak se k vám dostat třeba MHD, na jaké zastávce mají vystoupit nebo jak jednoduše u vás zaparkovat.
Proč?
Větší vstřícnost a otevřenost si lze už asi jen těžko představit. Dokazujete lidem, že nic neskrýváte, demonstrujete svou ochotu setkat se se svými zákazníky. A má to samozřejmě i praktický význam. Lidé se k vám chtějí jednoduše dostat, nechce se jim komplikovaně hledat spojení.

Tipy pro stránku s detailem produktu (řiďte se jimi alespoň u tří nejvýdělečnějších produktů)

1. Uvádějte veškeré potřebné informace. K čemu se produkt hodí, jaké má rozměry, parametry. Kolik stojí. Za jak dlouho ho můžete dodat. Jak jej hodnotí jeho uživatelé. Jak pomůže člověku.
Proč? Lidé si nekupují produkty, ale to, co představují. Čím jim pomohou. Chtějí si ověřit, že právě tento výrobek je odpovědí na jejich problémy / tužby.
2. Uvádějte foto produktu „v akci“, při jeho použití. (viz článek Prázdný pytel nepostavíš).
Proč? Lidé chtějí mít představu o tom, jak produkt vypadá. Zda se jim bude líbit. A taky, zda bude fungovat.
3. Uvádějte reference, hodnocení od zákazníků. Ty můžete sbírat automaticky, např. pomocí Heureky. Nebo prostě zvedněte telefon a zeptejte se přímo svého zákazníka. A jeho zkušenost uveřejněte.
Proč? Lidé chtějí mít jistotu, že vyberou dobře. Že před nimi tu byli lidé, kteří s produktem učinili dobrou zkušenost.

 Použijte hodnocení svého eshopu např. ze serveru Heureka  Použijte hodnocení svého eshopu např. ze serveru Heureka

4. Pracujte s informacemi o počtu kusů na skladě a dodací lhůtě. Jste-li schopni např. při objednání do 12h expedovat produkt ten samý den, rozhodně to uvádějte. Je to velká konkurenční výhoda!
Proč? Lidé často kupují produkty jako dárky nebo odpovědi na naléhavé životné situace. Fakt, že zboží dostanou do druhého dne, pro ně může mít cenu zlata. A pro vás taky!
5. Umisťujte k detailu produktu foto prodavače / produktového manažera a kontakt na něj.
Proč? Lidé chtějí vědět, že jim někdo poradí, že v procesu nakupování nebudou sami.

Tak co? Dodržujete všechny tyto zásady? Ne? A už se nedivíte, že obchody nejdou, jak byste si přáli? Přitom náprava je ve většině bodů velmi snadná. Takže máte-li máslo na hlavě, neotálejte a pusťte se do nápravy hned teď.

Jak fatální následky by pro vás mohla mít nečinnost, se na samý závěr pokusím demonstrovat příhodou ze života. Kupoval jsem myčku. Měl jsem už asi pět výrobků vytipovaných a pak jsem u jednoho z nich našel tuto poznámku: „Přední deska je vybavena šroubem pro nastavení zadních nožiček.“ Chvíli jsem o obsahu věty přemýšlel. Pak jsem vstal, vzal si metr a zhruba tak stokrát přeměřil velikost otvoru připraveného pro myčku. Stokrát mi vyšlo devadesát jedna. Šířka všech mnou vybraných myček byla devadesát. A pak jsem si položil otázku: „Jak proboha nastavím výšku zadních nožiček, když manévrovací prostor, který mi zůstane po osazení spotřebiče, bude všehovšudy jeden centimetr?“ Jedině šroubem na přední desce! Prošel jsem ještě jednou důkladně detaily všech vytipovaných produktů, ale spásný šroub byl uveden jen u jediného. A tak jsem koupil ten. Vítězná myčka byla sice asi o dva tisíce korun dražší než ostatní, ale za klid duše mi to stálo. Přitom ostatní výrobky podobnou vychytávku dost možná měly taky. Ale prodejce se o ní zapomněl zmínit – a tak měly smůlu!

Další tipy příště.

Karel Borovička

Karel Borovička

Specialista na internetový marketing

Karel byl do února 2013 dlouholetým vedoucím oddělení Internetového marketingu ve společnosti eBRÁNA, kde se věnoval především SEO problematice, uživatelskému testování a hodnocení výkonnosti webů. V eBRÁNĚ profesně vyrostl a své zkušenosti nyní uplatňuje ve své vlastní firmě.

Další články autora:


Karel Borovička

Karel Borovička

Specialista na internetový marketing

Karel byl do února 2013 dlouholetým vedoucím oddělení Internetového marketingu ve společnosti eBRÁNA, kde se věnoval především SEO problematice, uživatelskému testování a hodnocení výkonnosti webů.


© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑