Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Naučte se pracovat s jedním z nejúspěšnějších prodejních kanálů na internetu, aneb jak fungují Nákupy Google (4. část)

Martina Kochaníčková | 19. 02. 2014

Naučte se pracovat s jedním z nejúspěšnějších prodejních kanálů na internetu, aneb jak fungují Nákupy Google (4. část)

V úvodním dílu našeho miniseriálu o zbožových srovnávačích jsme se dozvěděli, jak správně publikovat nabídky na srovnávačích. A pak už následovaly poměrně podrobně u nás nejpoužívanější srovnávače - nejprve jsme se dozvěděli, jak funguje oblíbený server Zboží.cz, poté jsme se učili pracovat s úspěšným serverem Heureka.cz. Dnešní článek náš miniseriál završí zbožovým porovnávačem Nákupy Google, který má pro obchodování na internetu také velký potenciál.

Google Nákupy - úvodní stránka
Vaše zboží bude vidět. Nákupy Google v sobě nesou veliký potenciál zbožových vyhledávačů.

Jsou tomu přibližně dva roky, kdy Google spustil svou službu Nákupy Google. Služba se zaměřuje na výběr a vyhledávání zboží a funguje podobně jako Zboží.cz nebo Heureka.cz. Uživatel do pole pro vyhledávání zadá zboží, o které má zájem a Nákupy Google mu nabídnou seznam produktů, které zaregistrované eshopy nabízí. Uživatel může produkty filtrovat podle ceny, prodejce či relevance. Navíc se produkty zobrazují také ve výsledcích vyhledávání Google.cz. Pro vlastníky eshopu tak vznikl další velice zajímavý prodejní kanál.

Vyhledávání na Google Nákupech
Nákupy Google vylepší vaše podnikání. Zboží se zobrazuje navíc i ve výsledcích vyhledávání.

Co udělat, aby to fungovalo?

V únoru 2013 přešly Nákupy Google do placeného režimu. Placený model nahradil předchozí bezplatnou verzi. Je založen na reklamním formátu s informacemi o produktech. Aby to fungovalo, je potřeba Nákupy Google napojit na účet AdWords. Ale začněme úplně od začátku.

První, co potřebujete, je účet na Google. Když ho máte, následuje založení účtů AdWords a Google Merchant Center. Ty je potřeba následně propojit. A k čemu tyto účty vlastně jsou? Účet Google Merchant Center slouží pro správu informací o produktech a účet AdWords umožňuje správu reklam a kampaní.

Úvodní strana Google Merchant Center
Účet Merchant Center vám pomůže se správou informací o vašich produktech

Nastavení Merchant Center

Po založení se přihlaste k účtu Merchant Center. Potom následují první kroky registrace - výběr místa, vyjádření souhlasu se smluvními podmínkami a konfigurace účtu. Přejděte na stránku Nastavení a v části Obecné vyplňte obecné informace o své společnosti a internetových stránkách vašeho eshopu. Abyste mohli načíst a publikovat údaje o svých produktech do služby Google Merchant Center, je nutné webové stránky ověřit a nárokovat. To je důležité proto, aby Google věděl, že právě vy jste oprávněni nahrávat informace o svých produktech do účtu Merchant Center.

Údaje o produktu – co tam má být?

Po ověření a nárokování je váš účet nastaven a vy můžete vytvořit a odeslat údaje o svých produktech. Doporučujeme údaje o produktech odesílat pomocí zdrojů dat. To je soubor, který obsahuje všechny informace o produktech, tzv. XML feed. Dobré je si však předem přečíst Zásady služby Nákupy Google, aby zbytečně nedošlo k vyřazení vašich produktů z databáze Nákupy Google. A co by tam vlastně nemělo chybět?

Nejdůležitější parametry, které by měl XML feed obsahovat:

  • ID - číslo produktu
  • Title - název produktu; POZOR: název nesmí být delší než 70 znaků
  • Description – popis produktu
  • Google product category – kategorie produktu Google
  • Product_type – typ produktu, vlastní kategorie dané položky; POZOR: produkt musí být zařazen do kategorie
  • Link – odkaz na produktech
  • Image link – URL adresu obrázku; POZOR: v souboru musí být pouze produkty s fotografií
  • Condition – stav produktu (nový, repasovaný, použitý)
  • Availability – dostupnost produktu
  • Price – cenu produktu
  • Brand – značku
  • Gtin – EAN produktu; POZOR: EAN produktu, neboli kód výrobce, by měl být vždy uveden
  • další doporučené atributy
Google Nákupy - vyhledávání produktů
Zboží se na Nákupech Google zobrazuje přehledně a snadno

Když je vše v pořádku, vyberte na stránce Nový zdroj dat cílovou zemi, vložte název souboru zdroje dat a můžete Uložit změny. Pokud budete potřebovat něco změnit, můžete změny provést kliknutím na možnost Nastavení, která je pod názvem souboru zdroje.

Po vytvoření a registraci zdroje dat nahrajte svůj datový soubor. Pokud se zdroj dat odesílá poprvé, může trvat až 2 pracovní dny, než to bude možné zkontrolovat a než se vaše produkty začnou zobrazovat ve výsledcích vyhledávání.

Nezapomeňte na propojení

Aby mohly být vaše produkty v Nákupech Google zobrazovány, je zapotřebí propojit účty Google Merchant Center a AdWords. Nejjednodušší cestou je napojit produkty na AdWords přímo z Google Merchant Center, a to v záložce Nastavení v části AdWords. Pokud ještě nemáte účet AdWords, pod Možností 1 se vám zobrazí modré tlačítko Začínáme. Kliknutím na něj započne postup vytvoření účtu AdWords a reklam s produktovými informacemi.

Napojení Merchant Center na AdWords
Díky napojení AdWords na Merchant Center budou vaše produkty na Nákupech Google vidět

Pokud už aktivní účet na AdWords máte, můžete jej použít pro nastavení reklamní kampaně s produktovými informacemi. Stačí kliknout na tlačítko Vytvořit reklamní kampaň s produktovými informacemi.

Nebojte se zeptat

Registrace produktů do služby Nákupy Google není zrovna jednoduchá, proto doporučujeme obrátit se na odborníky z Google, nebo na naše kolegy ze společnosti eBRÁNA, kteří vám s registrací, napojením a veškerým nastavením rádi pomohou.

Tak, to je z našeho seriálu o nejúspěšnějších prodejních kanálech na internetu vše. Nyní už umíte zacházet se systémem Heureka.cz, ovládáte Zboží.cz, umíte zkrotit Nákupy Google a víte, jak vlastně všechny ty zbožové porovnávače fungují. Snad vám tohle všechno pomůže k úspěšnému podnikání na internetu.



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑