Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Na krizi? Jedině poctivou prací. A to i v IT

Jiří Janků | 09. 06. 2010

Na krizi? Jedině poctivou prací. A to i v IT

Krize čistí, krize odhaluje, krize pomáhá. Stejně jako je horečka reakcí těla na nepořádek, který překročil míru ohrožující stabilitu, tak i krize je reakcí, ovšem na nepořádek v systému. Všechny firmy na krizi reagují. Příležitost poučit se a vybudovat si imunitu je třeba nepromeškat.

Právě nyní by se měly firmy soustředit na snížení nákladů, pomocí zavádění nových technologií a postupů, které jim umožní výrazné zeefektivnění provozu. Nemusí jít apriori o snížení nákladů, ale také o zvýšení výkonu za stávají náklad. Což v době blahobytu nebylo až tak nutné.

K dispozici máte také aplikace Google pro řízení časusprávu emailů. To co Vás běžně připraví až o 100.000 Kč měsíčně, můžete velmi snadno již příští měsíc stáhnou téměř na desetinu. Firmy stále používají pevné linky, mobilní telefony, zasílání sms a cestování k dosažení svých obchodních cílů. K dlouho odstrkovaným změnám z důvodu "to bude hodně práce a času než si zvykneme" je čas přistoupit právě nyní. Zapomeňte na neefektivní a nákladný způsob práce, sáhněte po komunikaci pomocí VOIP, využívejte Skype.

Placené aplikace velkých gigantů lze vyměnit za Opensource, který je stejně kvalitní a v mnohém i lepší. Programujeme léta a náš produkt stavíme na Opensource PHP. Proč bychom měli platit za MS Word, když můžeme stejně tak využít kvalitní produkty OpenOffice?

Manažerské systémy, jako navigace manažerských rozhodnutí, musí být schopné rychle a správně zpracovávat a zobrazovat data, která se z různých konců firmy sbírají v informačním systému. Data bez relevantního výstupu nepomohou firmě včas a správně uvést na trh nový produkt, natož pohlídat využití všech obchodních příležitostí.

Iluze všech možných studií a bublin nazývaných 2.0, Twíty, virální marketingy, nebo dokonce guerilla marketingy vedou jejich zákazníky do jisté prohry, prodělku a někdy i k jistému konci.

Z účasti na loňské přednášce renomovaného šéfa ještě více renomované firmy z asociace.biz mi v hlavě utkvěla jedna polemiky hodná myšlenka. Údajně by internetové firmy měly hledat tajemnou šedou zónu okolo klasických zákazníků každé komodity nebo produktu a snažit se ji probudit kreativními a zatím nikde nezkoušenými marketingovými nápady a strategiemi. Osobně mi to připadá, jako dobře promyšlený tah, jak se zbavit potenciálních konkurentů z oboru :-)

Co se však stane, jestli nenabídneme našim zákazníkům IT, které bude poctivé, jednoznačně měřitelné, uživatelsky přístupné a integrované do jejich stávajících aplikací? Jednoduše nám odejdou, nebo hůř - rovnou zkrachují. Stovky firem tak přišly s vychytralou, leč pro zákazníky málo platnou, strategií. Za hodinové sazby radí, jak dělat internetový marketing nebo PPC za paušál.

Ovšem…

Výsledky, které se neměří, nelze řídit. A výsledky bez poctivé práce? Ano, v pohádkách snad…

Jiří Janků

Jiří Janků

Výkonný ředitel

Jirka je jedním ze spoluzakladatelů společnosti eBRÁNA, kde zastává pozici výkonného ředitele. Z firmy, kterou založili dva spolužáci při studiu VŠ, vybudovali společnost patřící mezi 10 největších výrobců webových stránek v ČR. Jirka tak dobře rozumí situaci, kdy firma vyroste a potřebuje profesionální marketing, který ji posune ještě dál.

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑