Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Long tail aneb dlouhý chvost pro SEO

Karel Borovička | 17. 01. 2011

Long tail aneb dlouhý chvost pro SEO

Často k nám chodí zákazníci s požadavkem, chceme být první na seznam.cz nebo google.cz  na slovo XY, protože je to otázka prestiže nebo je to "výhodné". Pomocí řeči čísel se podívejme jak je to doopravdy.

Longtailová klíčová slova jsou málo vyhledávaná, ale v celkovém součtu tvoří většinu vyhledávání na webu. Co to znamená v SEO praxi? Jednoduše řečeno: ve finále je jednodušší a efektivnější přivést na web 1000 návštěv na 150 slov, než stejný počet návštěv na 5 slov. Proč? Všichni přece hledají slovo XY.

Proč longtail vlastně funguje?

Uživatelé webu se liší a stejnou věc hledá každý trochu jinak. Jak je známo, vyhledávače na různé dotazy poskytují rozdílné odpovědi. Například slovo "liposukce", na které chce být optimalizovaná každá plastická chirurgie.

Proč má longtail lepší potenciál návštěvnosti než jedno "image" slovo? Příkladem z praxe je web jedné známé kliniky plastické chirurgie.

Vyplňte alternativní text Klíčová slova webu plastické chirurgie.

Jak je vidět, samotné slovo "liposukce" přivedlo 257 návštěv. A další dvě slova "ultrazvuková liposukce" nebo "bezbolestná liposukce praha" přivedla 366 (181+185) návštěv. Longtail však v tomto případě tvoří slova jako "ceny liposukce", "liposukce ceník", "liposukce třetí generace", "liposukce 3. generace" nebo "tumescentní liposukce". Tato slova jednotlivě přivedla pouze 5-10 návštěv. V součtu však přivedla přes 320 návštěv, tedy více, než slovo "liposukce".

Longtail graf Graf longtailu dle uvedeného příkladu.

A proč je jednodušší "být vidět" na longtailová slova? Většinou proto, že je poměrně nízká konkurenčnost. Srovnejte 1,2 mil. konkurenčních stránek na slovo "liposukce" s konkurencí 34 tisíc stránek na slova "liposukce ultrazvukem".

Ukázka konkurence klíčových slov Ukázka konkurence klíčových slov.

Na co optimalizujete Vy? Na dlouhé fráze nebo na jedno "image" slovo? Myslím si, že efektivní strategie je jasná - Longtail!

Karel Borovička

Karel Borovička

Specialista na internetový marketing

Karel byl do února 2013 dlouholetým vedoucím oddělení Internetového marketingu ve společnosti eBRÁNA, kde se věnoval především SEO problematice, uživatelskému testování a hodnocení výkonnosti webů. V eBRÁNĚ profesně vyrostl a své zkušenosti nyní uplatňuje ve své vlastní firmě.

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑