Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Konference WebExpo 2011 pohledem pracovníků eBRÁNA - 3. díl

Lukáš Těžký | 26. 10. 2011

Konference WebExpo 2011 pohledem pracovníků eBRÁNA - 3. díl

Máme pro vás 3. díl seriálu o WebExpo, které proběhlo 22. - 24. září 2011 v Praze. Předešlé díly tohoto seriálu si můžete také přečíst v našem Magazínu:

V posledním díle vám svůj pohled na tuto konferenci popíše Lukáš Těžký (Vedoucí IM zakázek).

WebExpo 2011 aneb Jablečný koláč

Letos to byla moje první účast na WebExpo... Nevěděl jsem moc, co čekat. Ani jsem nebyl ovlivněný minulými ročníky, a tak popíšu svůj zážitek velmi subjektivně. Tím pádem se může stát, že jste někdo onu konferenci zažili jinak, ale to už tak u subjektivního hodnocení bývá.

Úplně první dojem - pokud máte telefon, který neběží na Androidu nebo na iOS, tak buďte smíření s tím, že nebudete dva dny telefonovat, protože se vám všichni smějí, když vytáhnete na veřejnosti tu svou kovovou cihličku, která sice vydrží 8x déle nabitá, než ty jejich smartphony, ale neumí vám změřit tep pomocí fotoaparátu. A tak sklopím uši, schovám Nokii do kapsy a jdu se zaregistrovat.

Dlouhé chodby Vysoké školy ekonomické a ne tak docela user-friendly navigační systém nás navede k registračnímu pultíku. Jako správní chlapi jsme si poměřili, kdo má co za funkci na visačce:
“Developer, hmm, co tam máš ty?”
“Já nic.”
“Aha, zvláštní. A ty?”
“Manager.”
“No vidíš, tak to je skoro jako nic, ale ještě k tomu šikanuješ lidi.”
...aneb začali jsme přátelsky :-)

Pricing page neboli stránka Ceník

První přednáška v Business Hall se jmenovala Jak správně nastavit cenu webových aplikací. Nejcennější informace pro mě byla pricing page - česky stránka Ceník. Po kontaktech dle statistik je to druhá nejkonverznější stránka webů. Počet výsledků vyhledávání na Google taky hovoří jasně:

  • 6 miliard výsledků po zadání slova “price”,

  • chudák klíčové slovo “sex” se drží na pouhých ani ne 3 miliardách.

A tak se mi v hlavě hned zrodil nápad na navržení takové pricingové stránky pro ebrana.cz. Musím návrh ještě dopracovat, ale rychle, než mi to vyfoukne někdo z marketingu. O tom co je Pricing page totiž psal také Karel Michálek (Marketingový ředitel eBRÁNA) v 1. díle seriálu o konferenci Web Expo 2011.

Dobrý tip z této přednášky je také jak nastavit cenu, pokud máme více variant řešení. Vysvětlím na příkladu variant tak, jak je používáme my: Lite, Standard, Enterprise.

Lite Standard Enterprise
základní hodnota základní hodnota základní hodnota
přidaná hodnota přidaná hodnota
přidaná hodnota přidaná hodnota
přidaná hodnota přidaná hodnota
přidaná hodnota přidaná hodnota
přidaná hodnota přidaná hodnota

přidaná hodnota
přidaná hodnota
přidaná hodnota
přidaná hodnota
luxusní hodnota
luxusní hodnota
luxusní hodnota
luxusní hodnota
luxusní hodnota
500 Kč 2 600 Kč 2 900 Kč

Pokud nastavíte ceny jako v této tabulce, co myslíte, že budou Vaši zákazníci nejčastěji kupovat?

Google Analytics pohledem Honzy Tichého

Na další z přednášek měl Honza Tichý (@jantichy) poněkud skeptický pohled na měření v Google Analytics. Průběžně nám sděloval: Nevěřte slepě měřicím systémům, podměřují, dělají statistické chyby, někdy počítají hodnotu vícekrát, ani zdroje nejsou úplně přesně měřeny... Navíc nikdy nedoměříme offline konverzi.

Na druhou stranu - nic lepšího a za stejné peníze (rozuměj zadarmo) nemáme, takže si zkusme určit tuto tzv. bulharskou konstantu pro naše řešení a počítejme s ní v rámci našeho měření v Analyticsu. Na základě poměru výsledků z analytics a skutečných výsledků obchodu si stanovme číslo X (to je ta bulharská konstanta), které bude parametrem pro změnu našich výsledků z Google Analytics. Elegantní řešení.

Vrcholem dne byla přednáška Nicka Fincka

Naprostý vrchol prvního dne byl Nick Finck (@nickf) se svou přednáškou The Cross-Channel Experience. Strhující přednáška, geniální speaker. Nick představil tzv. touchpointy, o kterých se zmiňoval Karel Borovička již na svém blogu.

Jsou to všechna místa a způsoby, jak se koncový klient potká s naším produktem. Například u vysavače je touchpoint prodavač značkového kamenného obchodu, touchpoint v rámci nákupu na eshopu, až po touchpoint zakopnutí o napájecí šňůru u příbuzného, který tento vysavač s nefunkčním navíjením nechal v předsíni.

My, jako tvůrci, můžeme uvažovat v kontextu všech těchto kanálů, koncový uživatel to ale nedělá. Musíme se zaměřit na jednotlivé kanály, kde se s námi uživatel setká a pilovat je jednotlivě k dokonalosti. Nebo si umíte představit, že si na internetu přečtete vysoce záporné recenze k novému produktu a přesto se půjdete do obchodu zeptat, jestli je to pravda a produkt si koupíte?

S tímto pohledem se váže pohled, který jsem vnímal na letošním WebExpo nejvýrazněji: Uživatel nedělá chyby. Jestliže se na nějakém místě na webu nebo aplikace zachová neočekávaně – či spíše z našeho pohledu – nechtěně, není chyba mezi židlí a klávesnicí uživatele, ale u tvůrce řešení.

Mac-mainstream na WebExpu

Když už jsme u té klávesnice, nemůžu si odpustit další postřeh z konference. Hned po příchodu na první přednášku, kde Business Hall již byla skoro zaplněna, se mi naskytnul asi takový pohled:

konference Web Expo 2011

Kromě tohoto WebExpo Mac-mainstreamu se u zásuvek shlukovaly partičky konzervativců - Dellů s výdrží baterie kolem hodiny (tam se mi líbilo). Tu a tam prosvitnul název Vaio nebo Lenovo. V rohu a úplně sám seděl jeden zapřísáhlý “acerista”, o kterém jsme si mysleli, že spíš zabloudil z děkanského termínu zkoušky v prvním ročníku na VŠE, kde se konference konala.

Přidej vejce

Nejčastější tweeter konferenciér Jan Řezáč (@janrezacpřednesl druhý den již svou tradiční prezentaci Přidej vejce. Od této přednášky se musím ptát: Proč stavět dva mosty místo jednoho? Protože když z jedné strany propasti bude jedna parta stavět most Řešení (design, funkčnosti...) a z druhé strany jiná parta staví most Obsahu, tak se často stane, že se ty dvě části mostu nepotkají a uživatel spadne právě do té propasti.

konference WebExpo 2011

A protože si uvědomujeme, že za obsah je odpovědný dodavatel a konečné dílo je zase pouze naše vizitka, máme u každé zakázky duo: obchodní manažer - vedoucí zakázky, kteří vědí o projektu všechno a stavějí pouze jeden most.

Nejlepší výsledek z konference pro mne bylo potvrzení, že spoustu záležitostí řešíme správnou cestou.

Lukáš Těžký

Lukáš Těžký

Specialista online marketingu

Lukáš působil jako Account Manager v týmu se ziskem 2 zlatých příček v soutěži WebTop100. Poté vedl intenzivní tréninkový program pro nové obchodní manažery. Nyní poskytuje péči klíčovým zakázkám v oddělení Online marketingu.

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑